10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
Damn een lijstje van APK afkeur
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2012 12:42 PM
  [ # 136 ]

Maar als hij nu eens 1 wartel los draaid ,bv bij t splitsing voor op de balk ( wie naar de voorste veercilinders gaan)
Dan kun je toch zien of de lhm daar uit komt?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 september 2012 02:09 PM
  [ # 137 ]

Remmen zijn de eerste in de rij.
Als die geen druk krijgen zit het dus niet verderop in het systeem.

Ik zou wel proberen remmen te ontluchten, om zeker te weten dat daar geen druk komt.

Er schoot mij nog iets door mijn hoofd; wat zou er gebeuren als een van de bollen ernstig lek raakt en de stikstof door het hele systeem blaast?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 11 september 2012 02:19 PM
  [ # 138 ]

Ik begrijp dus dat er wel druk door de pomp opgebouwd wordt.(175 bar) Dat betekent dus dat er geen doorstroom is van LHM vanaf de drukregelaar verder het systeem in.
Ik denk niet zozeer aan lucht, maar bijvoorbeeld aan een scheef gemonteerd leidingrubber wat de doorstroom blokkeert.

Ik zou gewoon alle leidingen vanaf de drukregelaar het systeem in even losdraaien en controleren of daar geen verstopping in zit. Zoveel zijn er dat niet.
Ik neem in ieder geval aan dat je zeker weet dat je geen leiding omgedraaid hebt voor zover dat mogelijk zou zijn??

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 september 2012 02:47 PM
  [ # 139 ]

Vanaf de drukregelaar gaat er maar 1 leiding weg, namelijk naar de remaccubol.
Vanaf dat punt een dunne naar de remservo en een dikke naar een T-stuk, vanaf dit T-stuk 1 naar de centrifugaalregelaar en 1 naar het veiligheidsventiel.

Dus 1e controle, is er remdruk? Zo nee, dan krijgt de remaccubol al geen voeding.
Zo ja, de volgende vraag: is er stuurbekrachtiging? Zo nee, enz. enz.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 11 september 2012 07:53 PM
  [ # 140 ]

In ieder geval een hoop goede ideeën. Zaterdag ga ik maar gewoon de leiding verder in het systeem volgen.

Maar als het lucht in het systeem is dan vind ik dat wel vreemd dat het zoveel is. Dit omdat de doorsnee van de leidingen erg klein is, grote hoeveelheden lucht kunnen er alleen inkomen wanneer de olie door beweging een soort zuigende werking op de luchtmoleculen maken. Maar zo gewoon stilstaand kan er geen lucht inkomen, omdat er in de leidingen simpelweg geen ruimte voor is. Dit kan zelfs niet wanneer ik er met perslucht op ga blazen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 september 2012 08:51 PM
  [ # 141 ]

In die kleien leidingen zal geen lucht zitten en zowel dan gaat dit vanzelf eruit komt automatisch via de retour in het vat terecht.

Als er wel olie aangezogen wordt en druk opgebouwd in de regelaar zit er dus iets anders verkeerd. Haal gewoon in volgorde van drukopbouw de leidingen los en kijk of er druk opstaat tijdens het draaien en dan kom je vanzelf bij de oorzaak.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 15 september 2012 07:09 PM
  [ # 142 ]

Kleine update.

Mijn oliepomp heeft het klaarblijkelijk begeven een vervanger bouwt druk op.

Op de uitgaande leiding van de drukregelaar staat 175 bar, bij openen van de ontlastschroef zakt deze terug naar 150 bar en de pomp slaat aan.

De wartels op de remaccu laten zich niet los draaien zonder dat e kans bestaat dat de leidingen gaan scheuren, behalve die naar de remmen. De hoge druk aanvoer en die naar de veiligheidsklep zitten te vast. Helaas past de wartel van de manometer niet op die van de aanvoer naar de remmen. Maar laat ik het zo stellen, met afgeschakelde motor en de remwartel los vind er zich een kleine fontein aan LHM plaats. Ik ga er van uit dat er dus wel degelijk druk is na de remaccu. Het veiligheidventiel bevindt zich op een lastige plek en daar kon ik vandaag dus niet bij. Volgens de tekening komt er een hoge druk leiding aan, gaat er een naar de voorste hoogte regelaar een naar de achterste, een naar de stuurinrichting en een overloop terug naar de tank.
Indien het ventiel open staat dan gaat de olie terug naar voorraad tank en op het dashboard gaat er een lampje branden. Dat tweede klopt, maar er komt door geen enkele retourleiding olie terug in de tank.

Kortom er is druk op de pomp, op de verdeler, op de remaccu, maar geen enkele retour.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 15 september 2012 07:50 PM
  [ # 143 ]

verder geen remdruk, geen druk op de Diravi. De pomp tik wel als de manometer op de uitgaande aansluiting van de drukverdeler zit. De pomp tik niet als hier de HD leiding naar de remaccu op zit

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 15 september 2012 10:09 PM
  [ # 144 ]

Misschien heel simpel hoor,maar heb je misschien ergens een leiding platgedrukt bij het in hijsen van je motorblok…...

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9906
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 september 2012 10:37 PM
  [ # 145 ]

Volgens mij zit er in de remaccu ook een ventiel. Als dat niet meer open gaat krijgen alleen je remmen druk en de rest niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 15 september 2012 11:36 PM
  [ # 146 ]
daan schreef:

Misschien heel simpel hoor,maar heb je misschien ergens een leiding platgedrukt bij het in hijsen van je motorblok…...

Daar zat ik vanmiddag ook aan te denken. Maar ik kon vandaag niet op de brug en ze ligt plat op de grond, dus een krik eronder om het linkerwiel eraf te halen zat er niet in.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 september 2012 09:10 AM
  [ # 147 ]
jantje1948 schreef:

Volgens mij zit er in de remaccu ook een ventiel. Als dat niet meer open gaat krijgen alleen je remmen druk en de rest niet.

Niet helemaal juist, de klep zit in de toevoer naar de remaccubol en dus de remmen.
Als de druk vanaf de drukregelaar weg valt sluit de klep, zodat de remaccubol druk houdt.
Met deze druk ben je in staat nog enkele keren te remmen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 21 september 2012 11:17 PM
  [ # 148 ]

Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoort er in de rechterzijde niet ook een rubber te zitten.

Eerst was er geen probleem, maar wartel is een paar keer los geweest ivm de manometer en uiteraard ook toen het blok eruit was. En in eerste instantie lekte de persleiding vanaf de rukverdeler ook niet, meer het zeikt er momenteel gewoon uit.

Afbeelding Bijlagen
drukverdeler.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2012 11:50 PM
  [ # 149 ]

overal waar leidingen ingaan ,hoort een rubbertje in/tussen

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 21 september 2012 11:59 PM
  [ # 150 ]

Had al z’n vermoeden. Ze moeten bestand zijn tegen LHM, maar hebben ze nog een speciale maat?

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook