11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Damn een lijstje van APK afkeur
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 september 2012 12:00 AM
  [ # 151 ]

volgens mij 3,5 of 4,5 ligt aan de leidingmaat, maar je kunt ze zo halen bij de delaer volgens mij.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 september 2012 11:51 PM
  [ # 152 ]

Huh? Heb je alles weer teruggezet met oude rubbers dan?

Zal wel aan mij liggen hoor maar ik gebruik altijd nieuwe rubbers.
Die kosten zo goed als niets.
Aandraaien hoeft maar iets meer dan handvast.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 05 oktober 2012 12:19 AM
  [ # 153 ]

Rubbers zijn vervangen, net als de HD pomp en de drukregelaar. De remmen werken, hoogteregelaars worden elektrisch aangestuurd en werken ook en bij het draaien aan het stuur slaat de pomp ook aan. Maar het blijft een dode walvis. Ook als ik het blok enige tijd met verhoogde toeren laat lopen en het stuur helemaal ronddraai en vastzet dit zodat er meer olie naar de hoogteregelaars wordt gepompt. tevens gaat de lamp op het dashboard ook uit, dus er is druk en dat gaat niet via de veiligheidsventiel weer naar de voorraadtank terug.


Ondertussen heb ik een stalling gevonden en daar zal ze dit weekend of aankomende week eerst naar toe gaan. Geeft mij de tijd om opzoek te gaan naar een andere sleutelruimte en een oplossing voor deze vreemde zaak. Op deze manier heb ik meer tijd om nog een motorkap en een kofferbakdeksel restaureren en op zoek gaan naar een paar andere cosmetische verbeter onderdelen.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 oktober 2012 12:55 AM
  [ # 154 ]

Wat heb je gedaan dat de remmen en diravi nu wel werken?

Het zal wel een mooie bende geven, maar ik zou vanaf de veercilinders terug redeneren en dan leidingen losdraaien om te kijken waar druk op staat.
Niet de hele wartel losdraaien, maar een beetje, en dan de leiding er wat uittrekken moet wel lukken denk ik.
Als je nog stalen leidingen hebt wordt het natuurlijk wel wat lastiger, maar dan is het een moie reden ze te vervangen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 01:06 AM
  [ # 155 ]
Martinbap schreef:

hoogteregelaars worden elektrisch aangestuurd en werken ook

Hoe heb je dat getest?
Heb je de stang daadwerkelijk zien bewegen? Ik heb de hele geschiedenis nog een zitten nalezen en krijg uit het hele verhaal namelijk toch de indruk dat er een stang klem zit ofzo en dat de hoogteregelaars geen goed ‘signaal’ krijgen.

Want als er drukverlies is, gaat de rode lamp branden en aangezien je wel remdruk en stuurkracht hebt, maar geen retour van je hoogteregelaars….

Tenzij er toch een leiding afgeknepen wordt of nog altijd lucht in het systeem.

Ook lekker rigoureus maar dan weet je wel wat: Draai er anders eens een bol af (voorzijde) en dan starten. Inderdaad zoals Erik al zei: terugzoeken vanaf het laatste ‘station’.


Het is wel heel lastig analyseren als je de auto niet voor je hebt staan, moet ik zeggen, in dit geval. Ik denk echt dat het iets onnozels is. Je hebt immers slechts je motor uit- en weer ingebouwd toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 01:12 AM
  [ # 156 ]

P.S. En ik neem nu even aan dat dit:

Martinbap schreef:

Dat is precies wat er aan de hand is. Totaal geen tegedruk in het stuur (je hoeft geen Uri Geller te zijn om het stuur met je gedachten te kunnen draaien zo ligt gaat tie). En vervolgens komen de wielen niet meer terug in de rechtuitstand.

...dus uiteindelijk allemaal veroorzaakt werd doordat je een slechte pomp had????
En die is nu vervangen, toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 01:19 AM
  [ # 157 ]
Martinbap schreef:

Even een vraag tussendoor, hoe vast draaien jullie de bollen. Drie van de vier zaten zo vast dat alleen heel veel zwaar geweld ze los kregen.

O ja en bovenstaande viel me ook op. (ja, ik ben van de details - ‘t is namelijk net CSI):
Als er zó vreselijk (veel te) lang is doorgereden met lege bollen, gaan ze er haast niet af, alleen met grof geweld. Dan moet je je ook voorstellen dat die stikstof ergens gebleven is. Waarheen? In het veersysteem!
Dus de ‘lucht’ waarover we spreken is feitelijk stikstof. Het kan dus echt ook nog altijd een kwestie van ontluchten zijn.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 05 oktober 2012 02:02 AM
  [ # 158 ]

Losdraaien bollen:
Ik heb R Spaan te Krommenie dit vaak zien doen door de motor te starten (dus druk op de bollen) en met een stompe luchtpuntbeitel de kraag (voorzichtig) te lijf te gaan ipv aan de bol zelf te gaan beitelen. Wel tegelijkertijd met tang de bol losdraaien natuurlijk..

Profiel  
 
Gepost: 05 oktober 2012 05:06 PM
  [ # 159 ]

Ik heb er nog een nachtje over geslapen en kom uiteindelijk tot deze opties als meest waarschijnlijke oorzaken:

- Leiding heeft bekneld gezeten en is nu plat/geknakt
- Vuil in de leiding gekomen tijdens loshalen van remaccubol -> verstopping
- Plunje van het veiligheidsventiel (die met dat stekkertje) zit vast (ouderdom, lang stilstand, of door losgekomen vuil)
- Er zit ergens een leidingrubbertje dubbel -> verstopping
- Stang hoogteregelaar zit vast of klem of is ergens gebroken

Genoeg te onderzoeken dus. We zijn benieuwd Martin!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 07 oktober 2012 01:12 PM
  [ # 160 ]
La Léo schreef:

Ik heb er nog een nachtje over geslapen en kom uiteindelijk tot deze opties als meest waarschijnlijke oorzaken:

- Leiding heeft bekneld gezeten en is nu plat/geknakt
- Vuil in de leiding gekomen tijdens loshalen van remaccubol -> verstopping
- Plunje van het veiligheidsventiel (die met dat stekkertje) zit vast (ouderdom, lang stilstand, of door losgekomen vuil)
- Er zit ergens een leidingrubbertje dubbel -> verstopping
- Stang hoogteregelaar zit vast of klem of is ergens gebroken

Genoeg te onderzoeken dus. We zijn benieuwd Martin!!

Helaas kan de auto niet langer blijven staan waar die eerst stond en gaat morgen naar een opslag bij een kweker in de kas. Sleutelen is daar helaas niet mogelijk. Voor de 24ste heb ik een afspraak met Harry Verhoeven, alhoewel hij toegeeft het ook allemaal een raadsel te vinden.

Het rare is namelijk dat er eerst nieuwe bollen op zijn gekomen en pas later de motor eruit is geweest. Daar tussendoor kwam de auto netjes omhoog. Er druk is op de rem en op het stuur, de lamp op het dashboard uitgaat, de stangen niet vast zitten (en zeker niet meer nadat ik ze “echt” los heb gemaakt). En indien er een hoogteregelaar vast zit, dan moet in ieder geval de andere zijde nog omhoog komen.

Afbeelding Bijlagen
transport.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2012 01:31 PM
  [ # 161 ]
Martinbap schreef:

Het rare is namelijk dat er eerst nieuwe bollen op zijn gekomen en pas later de motor eruit is geweest. Daar tussendoor kwam de auto netjes omhoog.

Dus een leiding bekneld is nog altijd een mogelijkheid. Wink
Of de plunjer van de veiligheidsklep.
Of een rubbertje dwars.

Jammer dat je daar niet kan sleutelen. Anders had je alweer lang & breed rondgereden. Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 07 oktober 2012 01:49 PM
  [ # 162 ]
La Léo schreef:
Martinbap schreef:

Het rare is namelijk dat er eerst nieuwe bollen op zijn gekomen en pas later de motor eruit is geweest. Daar tussendoor kwam de auto netjes omhoog.

Dus een leiding bekneld is nog altijd een mogelijkheid. Wink
Of de plunjer van de veiligheidsklep.
Of een rubbertje dwars.

Jammer dat je daar niet kan sleutelen. Anders had je alweer lang & breed rondgereden. Sad

Dat laatste is zeker balen, ik vind zoeken van storingen wel een uitdaging.

De enige beknelde leiding die dat zou kunnen veroorzaken gaat naar de veiligheidsklep, maar daar komt de toevoer naar de Diravi ook vandaan. De voorste en achterste hoogte regelaars hebben hun eigen aanvoer. En allebeide gelijkt dicht geknepen, terwijl daar niet aan is gewerkt???
En als de plunjer open staat dan brandt de lamp op het dashboard en gaat er een grote retour richting de voorraadtank en dat is weer niet zo. En van dwarse rubbertjes hou ik niet zo Wink De enige rubbers die trouwens los zijn geweest zijn die van de pomp en de drukverdeler. Zouden ze daar dwars zitten dan zou er helemaal geen druk zijn.

wordt vervolgt!

Profiel  
 
Gepost: 07 oktober 2012 02:45 PM
  [ # 163 ]

Sorry dat ik blijf ‘zeuren’ Wink  maar
Weet je 100% zeker dat:

- De rode waarschuwingslamp van de hydrauliek echt werkt
- Er werkelijk 4 liter LHM in je systeem zit (niet stiekem 1 litertje eruit gedruppeld tijdens de werkzaamheden?)
- De veiligheidsklep 100% in orde is? (Je HD-pomp bleek immers ook ‘spontaan’ kapot dus waarom dit onderdeel niet?)

Het enige dat beide hoogteregelaars namelijk gemeen hebben, behalve de stang, die volgens jou gangbaar is, is dat ze beiden hun aanvoer krijgen via die veiligheidsklep. Dat het stuurhuis wel druk krijgt is dan nog altijd mogelijk, aangezien dit andere uitgangen zijn.

Maar goed, punt nummer 3 kun je pas checken als de auto op een brug kan. Dus we moeten met z’n allen geduld hebben.


Overigens wil deze truuk ook nog weleens lukken: De met een (lage) krik optillen naar de hoogste stand en daarna pas de motor starten. Soms help je zo het systeem weer met succes op gang.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 07 oktober 2012 08:53 PM
  [ # 164 ]

Het enige wat ik niet met 100% zekerheid durf te zeggen is dat het probleem niet in de veiligheidsklep ligt. Dat is het punt die ikzelf nl ook het meest verdenk. En ja blijkbaar leeft er een spook in de auto en zou de klep zomaar spontaan de geest kunnen gaan geven.

en nee je zeurt niet tongue wink

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 oktober 2012 09:22 PM
  [ # 165 ]

de stangen niet vast zitten (en zeker niet meer nadat ik ze “echt” los heb gemaakt).

Als ik dit lees,dan zitten ze blijkbaar wel los maar worden ze dan ook aangestuurd door het motortje onder de auto of heb je het alleen met de hand getest?

Laatst zat ik mij te bedenken had ik een diesel staan met het zelfde probleem,en na lang zoeken bleek dit motortje de geest te hebben gegeven!!

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook