44 van de 48
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Prestigeproject | elektrische perikelen
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2016 10:46 PM
  [ # 646 ]

Dat wil dus zeggen dat in een file rijdend/stilstaand met de motor stationair of iets meer draaiend er zoveel warmte wordt geproduceerd dat de ventilatoren op lage snelheid dat niet weg kunnen koelen?

Mijn ervaring is anders.

Wat is de staat van jouw radiateur?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2016 10:51 PM
  [ # 647 ]

Ok, de lage stand zou het dus al aan moeten kunnen. Maar kan het ook niet zo zijn dat het thermocontact defect is en veel te laat schakelt? De staat van de radiateur is me eigenlijk onbekend. Ik zal binnenkort eens kijken of deze overal gelijkmatig warm wordt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2016 07:51 AM
  [ # 648 ]

Zou inderdaad beginnen met een ander, goed gebleken, thermocontact.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 09 december 2016 10:07 PM
  [ # 649 ]

Vandaag eindelijk eens tijd gehad de dynamo uit te bouwen. De laadspanning was 12.8V, en de nieuwe accu had moeite de startmotor rond te krijgen. Optisch zie ik er niets aan. Geen verbrande diodes etc. Kan het nog ergens anders aan liggen dan de dynamo en bekabeling? Bij het inschakelen van een paar stroomverbruikers zoals met name de blower gaat het acculampje heel zwak branden

Overigens loopt er vanaf de dynamo 1. een pluskabel 2. Een draad met schuifstekker en 3. Een dunne massadraad naar het chassis. Hoort deze laatste er wel op?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 december 2016 01:40 AM
  [ # 650 ]

dat denk ik niet.
mar kwaad kan het ook niet

in elk geval de dikke accukabel en de massa goed controleren.
verder met een goede meter meten.

en verder verdenk ik ook toch de diodes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 05 april 2018 10:53 PM
  [ # 651 ]

Net weeeer koelingsproblemen.. motor komt al vrij vlot tussen de 110 en 120 graden. De temperatuur schiet dan ineens pijlsnel omhoog. Het expansievaatje explodeert bijna. Rijwind koelt het ook niet echt. De ventilatoren slaan niet aan, maar de onderste slang voelt ook niet heet aan. De bovenste wel. Iemand enig idee? Door de druk is de oliekoeler inmiddels ook weer bezweken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4715
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 april 2018 11:20 PM
  [ # 652 ]

Als de bovenste slang wel heet wordt, en de onderste niet, dan koelt je radiateur goed!
Tenzij hij verstopt zit en er dus geen flow is. Radiateur als eens gecontroleerd op doorstromen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 05 april 2018 11:26 PM
  [ # 653 ]

Ik zal het eens checken. Wellicht pompt de pomp niet goed, of is de thermostaat slecht. Iets anders kan ik zo niet bedenken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4715
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 april 2018 11:35 PM
  [ # 654 ]

Themostaat effe controleren in een pannetje water, en controleer even of de rubberen ring er nog in zit. Maar als die weg is, wordt je auto juist minder goed warm. Pomp kan je ‘eenvoudig’ controleren door met een endoscoop effe naar binnen te gaan bij de aansluiting van de koud water slang. Ik lees dat je de boel niet zo lang geleden nog hebt ververst en gespoeld.

Als je fans niet aanslaan bij die temperatuur, zit er dan wel het juiste thermocontact in de radiateur (ook even controleren in een pannetje water) ? CX-en worden wel warm, maar 110 lijkt me veel te warm voor een fan om niet aan te slaan..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 05 april 2018 11:46 PM
  [ # 655 ]

Ok thanks voor de info. Gekke is wel dat de onderkant van de radiateur waar de sensor zit ook niet heet was. Kan me wel voorstellen dat de fans dan ook niet inschakelen. Rijwind bij zo’n 100kmh doet de temp ook niet echt zakken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4715
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 april 2018 12:06 AM
  [ # 656 ]

Deze radiateur heb ik erin hangen: klik
Sofica, aluminium, kunststof zijbakken.

Die heeft het thermocontact in de buurt van de onderste slang zitten en het ding wordt over de hele oppervlakte wel warm bij m’n 2400 blok.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2018 11:06 AM
  [ # 657 ]

Het zijn echt super goeie autos!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2018 11:06 AM
  [ # 658 ]

ik denk dat je thermostaat vast staat. op een kiertje. Geen flow. wel een warme slang..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 april 2018 11:09 AM
  [ # 659 ]

Heb je wel eens goed ontlucht?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 06 april 2018 11:43 AM
  [ # 660 ]

Dat ontluchten heb ik gedaan, maar zou toch best de boosdoener kunnen zijn. De automaat oliekoeler lekte namelijk al wat kvs. Kan me voorstellen dat er dan ook telkens lucht binnengetrokken wordt. Thermostaat zal ik ook checken.

Mocht iemand nog een goede oliekoeler hebben liggen…

Profiel  
 
 
44 van de 48
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook