49 van de 82
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2014 01:16 PM
  [ # 721 ]

Ik denk alleen dat je zo’n spanstift er nooit meer uit krijgt mocht dat nodig zijn. De andere kant is immers blind.

Die massieve RVS pin van hierboven is wellicht geen slechte optie. Toch wat zachter als een 8mm boortje.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 25 augustus 2014 01:59 PM
  [ # 722 ]

Boren zijn gehard waar hij bewerkt is. De rest is niet zo hard.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2014 08:44 PM
  [ # 723 ]

Weer even terug naar het start probleem.
Het contact nu vaker aan en uit gezet om de brandstofpomp extra te laten draaien. Dit had weinig effect.

Later op de dag begon de DS opeens er in te houden en te schokken op de snelweg. Met daarbij duidelijk flink verlies in vermogen. Dus maar rustig doorgereden, en thuis even de kap open gedaan toen zag ik al snel een bougiekabel vonken, die lag dus los.

Net even de kabel weer terug gedaan en stukje gereden, rijdt weer prima.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2014 02:44 PM
  [ # 724 ]

Even 8 mm boortje in 1 van de scharnieren gedaan, dat zit dus veel te los Confused

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2014 05:35 PM
  [ # 725 ]

Gister nog even de nieuwe verdeelkap + rotor erin gezet.

Na een start gaat het beter, je kan eerder van het gas af en de motor loopt rustiger. Nu had ik ook niet verwacht dat dit het probleem zou oplossen.
Wat het wel oploste is het schokken, en dat was eigenlijk ook het doel. Er is nu veel makkelijker rustig mee te rijden rond de 2500 rpm. Daarbij trekt die ook makkelijker in lage toeren.

De oude kap was niet slecht van binnen (mening expert).
Maar toen was er niet naar de aansluitingen bij de kabels gekeken, daar zat toch wel wat rottigheid. Dat zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.

Goed 1 ding klaar, dan komt het andere natuurlijk weer om de hoek kijken.
De koppeling pakt te snel op. Binnen 1 cm bij het oplichten van het pedaal begint de koppeling al op te pakken. Met als effect dat hij inmiddels bijna niet meer in de achteruit is te krijgen zonder tanden knarsen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en in de boeken zie ik er vrij weinig over in staan (behalve BVH).
Hoe gaat dit in zijn werk?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 augustus 2014 06:27 PM
  [ # 726 ]

Daar staat dit forum vol mee. Maar ... wellicht wil iemand dit nog eens opschrijven.
Ook de WPHB staan er vol mee. In het engels bekend als: RTFM

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2014 06:31 PM
  [ # 727 ]

Daar ben ik ook begonnen, maar ik heb alleen gevonden: Adjust the clutch clearance using screw (12) Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 augustus 2014 07:20 PM
  [ # 728 ]

Kabel strakker zetten met de bout boven koppelingshuis. Maat 14 dacht ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 augustus 2014 07:39 PM
  [ # 729 ]
Arjan Verkade schreef:

Goed 1 ding klaar, dan komt het andere natuurlijk weer om de hoek kijken.
De koppeling pakt te snel op. Binnen 1 cm bij het oplichten van het pedaal begint de koppeling al op te pakken. Met als effect dat hij inmiddels bijna niet meer in de achteruit is te krijgen zonder tanden knarsen.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en in de boeken zie ik er vrij weinig over in staan (behalve BVH).
Hoe gaat dit in zijn werk?


De achteruit is niet gesynchroniseerd. Dus na koppelingspedaal intrappen even een seconde wachten en dan pas in z’n achteruit schakelen.
Maar misschien weet je dat al. Als ie dan nog niet kraakvrij wil inschakelen en je voelt ook nog een schokje in de auto dan ontkoppelt de plaat inderdaad niet goed.
Maar volgens mij moet je dan toch ook wel wat merken bij de andere versnellingen…
1 cm slag is inderdaad wel weinig ...

Had je deze al gevonden?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 september 2014 08:27 PM
  [ # 730 ]

Ik geloof dat ik het redelijk begrijp Wink
Dus bij J moet je er ergens een voelermaat tussen kunnen zetten.

En dit plaatje heb ik idd niet kunnen vinden.
Ik gebruik boeken 814 van bouwjaar 74, waar ook de 23 IE modellen in staan.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 september 2014 09:01 PM
  [ # 731 ]

Je kunt ook de koppelingskabel zelf afstellen bij het schutbord. Ik had daar toen wel een afgezaagde sleutel voor nodig, maar bij mijn eerste DS verhielp dat alle problemen met de koppeling. Check dus allebei goed.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2014 10:43 PM
  [ # 732 ]

Arjan: pedaalhoogte met 1 en 2, maar die verloopt normaliter niet. “J"afstellen met 3 en 4, de buitenkabel dus. Als dat allemaal goed is verder afstellen met de holle bout die voor uit de gaffel steekt (maat 14)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 september 2014 10:43 PM
  [ # 733 ]

Arjan: pedaalhoogte met 1 en 2, maar die verloopt normaliter niet. “J"afstellen met 3 en 4, de buitenkabel dus. Als dat allemaal goed is verder afstellen met de holle bout die voor uit de gaffel steekt (maat 14)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2014 09:28 PM
  [ # 734 ]

Pedaal hoogte lijkt wel redelijk goed te staan.

Die J afstellen gaat 123 denk ik niet zo makkelijk lukken…
Bij de holle bout zie ik wel dat de pin daar tegen het huis aan zit, niet helemaal goed dus…

Na eerst de verkeerde kant op te draaien waardoor het pedaal na lichte aanraking op de bodem viel de holle bout maar de andere kant op gedraaid Wink

De koppeling pakte beter op. Na stukje te gaan rijden nog 2 of 3 keer iets bijgesteld.
In elk geval kan die nu weer normaal in de achteruit en pakt de koppeling niet te vroeg op. Rijdt weer prima voorlopig Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 september 2014 01:54 AM
  [ # 735 ]

Koppeling bijstellen gaat meestal precies tegengesteld aan wat de meeste mensen denken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
49 van de 82
« Eerste  < Vorige 47 48 49 50 51 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook