63 van de 82
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 april 2015 01:09 PM
  [ # 931 ]

Met een stroboscoop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 01:22 PM
  [ # 932 ]

Dat vermoeden had ik al… Die heb ik niet.

Daar mag een expert eens naar kijken en uitsluiten of het de 123 niet is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43051
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 april 2015 01:43 PM
  [ # 933 ]

Kortom: stoppen met prutsen en naar een goede ds garage!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 02:22 PM
  [ # 934 ]

Jep, eerst maar eens zorgen dat de CX weer thuis staat.

Met deze bobine rijdt het nu zonder grote problemen lijkt het. Eigenlijk zoals voorheen, wellicht nog iets beter. In elk geval de koude start is veel beter.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9867
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 april 2015 02:33 PM
  [ # 935 ]

Arjan, waar woon je? Ik heb er een en woon in Breda.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 07 april 2015 04:58 PM
  [ # 936 ]
Arjan Verkade schreef:

Kan je dan ook verklaren waarom dat pas na 10 km optreed, meestal na flink gas geven?

Bij koude motor is er een rijk mengsel wat goed ontsteekt en verbrand. Dit aan de hand wat je omschrijf, motor loopt mooi en trekt soepel op. Dit met de nieuwe Bosch bobine, dus een krachtiger en betere vonk = betere en gelijkmatige verbranding.

Zodra de motor op temperatuur is, na een aantal km’s, krijg hij een iets armer mengsel, omdat het koudestart systeem elektronisch wordt uitgeschakeld. Benzinedruk is gecontroleerd en bijgesteld.

Eenvoudig te controleren is,  bougies, elektrodeafstand en evt. ontstekingstijdstip vandaar.

Ik neem aan dat je EURO 98 tankt en geen 95, want 95 krijg je soms het zelfde, inhouden en stotteren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2015 08:48 PM
  [ # 937 ]

Na een paar dagen geen tijd te hebben gehad dacht ik even een stukje te gaan rijden.

Maar met de tijdelijke bobine ging die nu ook inhouden.
Geen idee waarom ik er in totaal al zo’n 120 km mee heb gereden zonder grote problemen. Nu binnen 10 km begon het alweer.

Het wordt tijd dat de CX terug komt Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9867
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 april 2015 10:55 PM
  [ # 938 ]

Demuywo zegt het omgekeerde Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 april 2015 10:57 PM
  [ # 939 ]

Ik zag het Wink

Het ging met de CX net de juiste kant op, dan rijdt er iemand tegen aan Confused

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 april 2015 10:59 PM
  [ # 940 ]

Kan het nog zijn dat een bougiekabel door de warmte wat doorbuigt en tegen een massa deel aankomt?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 april 2015 10:02 AM
  [ # 941 ]

Ik zover ik de kabels gezien heb denk ik van niet.
Dat zou die stationair ook niet lekker moeten lopen denk ik, gezien die dan op 3 poten gaat lopen.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 10 april 2015 10:17 AM
  [ # 942 ]

Heb je toch niet olie in je bougieschachten? Dat is bij mijn dssen de meest voorkomende oorzaak van het lopen op 3 poten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 april 2015 10:18 AM
  [ # 943 ]

Hij loopt niet op 3 poten zover ik kan beoordelen.

Ik heb dat wel eens gehad, dat wordt die traag en staat stationair te schudden. Dat is nu niet het geval.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2015 09:31 PM
  [ # 944 ]

Even wat stiller geweest hier, maar ondertussen is de DS naar de garage geweest.

Dat was ook voor de ervaringsdeskundigen nog best even zoeken, dus echt voor de hand liggend was de oplossing niet Wink Inmiddels had ik natuurlijk ook al wat zaken uitgesloten.

De conclusie was dat het er op leek dat bij het inhouden 2 cilinders niet mee gingen, soms 1.
In eerste instantie was er hoop dat het opgelost was met nieuwe bougies en de aansluitingen op de bougie kabels wat aangeknepen. De bougies waren toch wat vettig geworden. Maar na een wat langere testrit kwam het probleem toch weer terug.

Uiteindelijk bleek het probleem in een groot stekkerblok te zitten. Hier zitten er volgens mij niet echt veel van in een DS, maar deze maakte slecht contact.
Ik weet eigenlijk niet of deze stekker alleen op de injectie modellen zit.

Inmiddels zit dus de blauwe Bosch bobine erin, en is de boel daarop afgesteld door de garage.

Net even een stukje gereden.
De eerste indruk is goed, de motor pakt in lage toeren een stuk beter op dan voorheen. Tot nu toe geen grote schokken meer gehad Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2015 11:55 AM
  [ # 945 ]

De injectie heeft een apart Bosch draadboompje met grote stekkers. Daar is altijd gezeik mee. De Sm heeft het ook. Vooral als er een injectiebank stekker kuren geeft valt de helft van de injectoren stil, of hikt even..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
63 van de 82
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook