Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik bedoel dus onderhoudskosten hé, heb zelf al 2 smeerputten zelf gemaakt (voor vrienden), perfect droog. Ik vind het aangenaam werken. En niet met een laddertje, nee, gewoon een deftige trap naar beneden Bende vuiligheid?? Dat ligt dan aan jezelf, en dat heb je evengoed bij een brug.
Als je eens goed trekt aan een wagen die op een 2 kolommer staat en hij begint te wiebelen voel ik mij persoonlijk minder op mijn gemak.
Maar het is zoals met smaken en kleuren hé
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vorig jaar een vierkolommer aangeschaft.
Echt ideaal als je altijd op je rug moest liggen.
Totaal aantal Berichten: 43058
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat is trouwens ook wel een super mooie sleutelplek zeg
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ja dat is m’n walHAlla
Het staat nu al veel voller dit was toen de brug net geplaatst was.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Tja, da’s toch wel de droom van iedere hobbyist! Schitterende werkplaats!
Marcel Gosselink schreef:Maar daar heb ik vanaf gezien toen een neef (die jaren in autogarages heeft gewerkt) me vertelde dat hij ooit had gezien hoe een auto van een 2-koloms lazerde.
Heel herkenbaar. Ik heb dit in mijn monteurs tijd ook een keer zelf veroorzaakt. Snel auto op de brug, niet goed gecontroleerd of de 4 steunpunten goed zaten. 1 plek bleek ook nog rot te zijn. En in de jaren 70 zat er nog geen beveiliging op de armen ter voorkomen van wegdraaien. Toen de auto boven was en ik er net niet onder stond is hij naar beneden gevallen.
Toch doe ik nu niets liever dan met de 2 koloms werken. Wel controleer ik voor hij omhoog gaat ( en na een paar cm nogmaals) op het het dwangmatige af of de steunen goed zitten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Better safe than sorry!
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Zijn er ook bruggen in de handel waarmee het dak van de garage automatisch mee de hoogte in gaat? Ik ben beperkt tot 2,50m…
Ik heb echter wel heel veel oppervlak, dus heb ik de auto maar op zijn kant gelegd…als het niet uit de hoogte kan, dan aar uit d breedte…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Je kan hem ook naar buiten laten dragen op een benenwagen
Ooh ja…wat stom dat ik daarnog niet aan gedacht heb….!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Of de brug ingraven…😉
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Klopt, dat is wat ik nu heb…zie fotos in mijn topic project IDylle. Groet!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
IDealist schreef:Zijn er ook bruggen in de handel waarmee het dak van de garage automatisch mee de hoogte in gaat? Ik ben beperkt tot 2,50m…
Ik heb echter wel heel veel oppervlak, dus heb ik de auto maar op zijn kant gelegd…als het niet uit de hoogte kan, dan aar uit d breedte…
ehh, brug met de pootjes tegen de muur aanschroeven ???
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Yep…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl