2 van de 35
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2013 04:57 PM
  [ # 16 ]

Heb 4 hoezen besteld.
Volg het advies van Erik op, dus bij de Graaf.
We gaan het ervaren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 maart 2013 11:15 PM
  [ # 17 ]
René Jongejan schreef:
La Léo schreef:

@René: nieuwsgierigheid, maar met wat voor pers heb je die knelring eraf gekregen? Het is immers een erg lange as waar hij af moet?

M’n garagehoudende zwager heeft iets dergelijks staan.

Trouwens, je hoeft de krimpring niet over de hele lengte te persen.
Slechts iets meer dan zijn eigen breedte.
Direct naast de krimpring is de as iets verjongd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 maart 2013 11:18 PM
  [ # 18 ]

Zo doe ik dat tegenwoordig ook, maar voordat ik een pers had lukte het ook met drie plaatjes twee draadeinden en een handje moeren Wink  Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 maart 2013 08:44 PM
  [ # 19 ]

Hoezen van de Graaf al binnen.
Nu nog wachten op de zending van onze Duitse vrienden met de rest van het benodigde materiaal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2013 09:53 PM
  [ # 20 ]

Vandaag ook post uit D.

Had verwacht met GW-12722 de borgring voor de homokineet aan wielzijde besteld te hebben, maar dit blijkt de platte borgring van het tripoïdekruis te zijn.
GW-12723 had ik ook besteld, dit is de borgring van het linker tripoïdehuis in de bak, maar deze is kleiner dan die van de homokineet.

Toch eens kijken of ik niet nog ergens een as heb liggen waar er nog 1 op zit, want ik kan de gezochte ring bij CX-basis niet vinden.

Ook zoek ik nog een aantal steunringen voor de aandrijfashoezen, die origineel op TRD T2-assen horen te zitten.
Dit zijn de ringen aan de wielkant, de kleine ca. 65 mm en de grote ca. 80 mm inwendig.
Er ontbreekt 1 grote.

En dit zijn de ringen aan de bakkant, hiervan is de kleine ca. 55 mm en de grote ca. 70 mm inwendig.
Daar zoek ik een setje van.

Kan me uit mijn XM-periode herinneren dat de assen daarvan ook voorzien waren van dit soort ringen.
Zo ver ik het nog weet waren deze groen.
Weet iemand mogelijk waar ik deze kan begaan of heeft iemand nog deze ringen liggen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2013 01:38 AM
  [ # 21 ]

Dat is slecht nieuws van die borgringen want die beginnen zeldzaam te worden. Ze breken nog weleens en als er een braampje aan de homokineet zit, kan het zomaar gebeuren dat je er 3 achter elkaar kapot slaat bij montage.

Heb ze onlangs ook besteld maar niet nagemeten moet ik zeggen… 
Denk dat het woord “Kreuzgelenk” voor homokineet is aangezien, maar dit is waarschijnlijk wat jij als “tripoidekruis” aanduidt.

De maat zou 31mm moeten zijn volgens het boek. Klopt wel precies als ik op jouw schuifmaat kijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2013 11:30 AM
  [ # 22 ]

Heb even op service.citroen.com gezocht om te zien of een borgring van de aandrijfas van een moderner model dezelfde is.
Begonnen bij de XM, daar vind ik de 329406 met afmetingen 24,36-27,36x1,5 mm, deze is dus te klein.
Ook vind ik de 329405, maar daar staan geen afmetingen bij helaas.
Deze ring is gemonteerd op o.a. aandrijfassen van XM, Xantia, C5, C8, C25, Jumper enz.
Weet iemand de afmetingen van de 329405?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2013 12:59 PM
  [ # 23 ]

Borgring gevonden, 2 zelfs!
Niet op het internet, maar in het bakje “borgringen” bij m’n vader in de garage. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 maart 2013 10:57 PM
  [ # 24 ]

Nadat ik gister, bij een poging de homokineet op de as te tikken een borgring kapot sloeg, eerst maar even een montagehulpstukje gemaakt, bestaande uit een af- en opengezaagde PVC-sok 32 mm en een slangklem.

Nu schoof de homokineet met een lichte tik op de as.

Is dit trouwens de juiste volgorde van de ringen op de rechteras, of moeten de teflon ring en de O-ring in omgekeerde volgorde?

De rechter as is dus bijna klaar, het nieuwe lager zit er al op, de homokineet en het tripoïdehuis nog vullen met vet, de ringen op het kruis en dan in elkaar.
Kan ik meteen m’n recent aangeschafte Ligarex-tang eens uitproberen.

De nog ontbrekende steunringen maar van deze as afgelaten, mocht ik die nog vinden, dan kunnen ze er alsnog op, de rechter as is makkelijker te demonteren dan de linker.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2014 10:05 PM
  [ # 25 ]

Jemig de pemig, wat een dikke laag stof op dit topic, figuurlijk dan.
Door allerlei oorzaken lang geen tijd gehad om iets aan m’n CX te doen.
Alleen afgelopen voorjaar een tweede VIP-interieur gescoord en ‘s zomers het interieur volledig gedemonteerd, inclusief stijl- en hemelbekleding.

Maar nu gaat het ervan komen, sinds vorige week kan ik beschikken over buurmans loods en gister begonnen.
Zelfs m’n verplaatsbare poetsbrug erheen gebracht, zodat ik redelijk op hoogte kan werken en niet alles op de knieën hoef te doen.

Wat staat er op de List To Do?
Heel wat, namelijk:
. aandrijfassen vervangen door gereviseerde exemplaren, voorzien van nieuwe hoezen en steunlager
. versnellingsbakolie verversen en aandrijfaskeerringen vervangen
. stuurhuis vervangen door een ander exemplaar i.v.m. lekkage en kapotte hoezen, daarna sporing en rechtuitstand controleren
. achterdraagarmlagers vervangen
. groot onderhoud aan motor: spanrollen, distributieriemen en snaren vervangen, olie en filters verversen, kleppenstellen, gloeibougies controleren, verstuivers controleren, timing inspuitpomp controleren
. koelsysteem spoelen/reinigen en voorzien van verse kvs
. handremkabels vervangen
. lekzakken aan voorzijde vervangen
. grote octopus vervangen, kleine is al een keer gedaan
. brandstoftank vervangen door ongedeukt exemplaar met betrouwbare inhoudsmeter
. hoogteregelaars schoonmaken, daarna wagenhoogte controleren/afstellen en koplampen afstellen
. stijl- en hemelbekleding (laten?) vervangen
. interieur reinigen en inbouwen
. voorruitrubber vervangen ivm lekkage
. laswerk aan rechterdorpel en linker A-stijl aan binnenzijde
. stalen 15” Alfa-velgen met winterbanden monteren
. en wat er verder nog boven water komt???

Tot nu toe gedaan:
. voorruit gedemonteerd, scheurde toch nog op het laatste moment, ik heb er gelukkig nog 1 liggen
. aandrijfassen gedemonteerd, vervanging was echt nodig, steunlager op rechteras lijkt wel een straaljager
. voorveercilinders gedemonteerd
. handremkabels gedemonteerd, zaten volgens mij gekruist, linker kabel door rechter gat in schutbord, hoort dat zo?

Ben dus op zoek naar een ander, bij voorkeur nieuw, voorruitrubber.
Schrok behoorlijk van de prijs bij CX-basis, maar vond om hier http://www.kfzteile-profis.de/page_20_1.php voor € 100,- thuisbezorgd.
Of is het rubber in NL nog goedkoper te begaan?

To be continued!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2014 10:49 PM
  [ # 26 ]

Zooooo,das een best lijstje,
Handremkabels horen gekruist,de ene is ook langer dan de ander.
De langste hoort aan de kant van de korte aandrijfas,
Voorruit rubber,kun je vast wel ergens tweede hands vinden,die zijn goed genoeg.
Hoezo was de jouwe eigenlijk lek?
Dit kan ook aan de pees liggen.
En nu we het er toch over hebben,wie doet er allemaal kit tussen voor de zekerheid?

Veel succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2014 10:59 PM
  [ # 27 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2014 11:08 PM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Waar heb je je revisie assen vandaan?

Uit zijn garage Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2014 11:12 PM
  [ # 29 ]

Na demontage van het volledige interieur kwam ik erachter dat, na flinke buien, er water stond in de linker en rechter voetenbak.
Omdat het voorruitrubber door de vorige eigenaar met de franse slag van siliconenkit was voorzien, verdacht ik dus het rubber als oorzaak van de lekkage.

Zo zat het.



De sponning bleek na demontage van de ruit gelukkig volledig roestvrij, op een klein plekje linksboven na.
Dus geen lekkage door het staal heen, blijft het rubber over.
Of kan het ergens anders langs ook nog lekken?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 januari 2014 11:14 PM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

Waar heb je je revisie assen vandaan?

Idd, uit m’n garage en in zoverre gereviseerd: voorzien van een nieuw steunlager, hoezen en vet.
De assen komen uit m’n donor-Break en hebben aanzienlijk minder km’s gemaakt dan de gedemonteerde assen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 35
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook