1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
HD pomp revisie
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 21 februari 2013 12:46 AM

Aangezien ik een mooi voorjaar verwacht ben ik lekker met de auto bezig.

Nu heb ik eeuwig gedonder met koelwaterlekkage uit het gaatje bij de gashevel.

Waterpompseal e.d, is de boosdoener. Deze is een paar duizend km geleden vernieuwd en de waterpomp afgedraaid.
Ik heb de boel al een paar keer uit elkaar gehaald, exp. vat dop los. Dit werkte eventjes.

Nu ben ik benieuwd welke van jullie autos echt niet lekken en welke wel en wat is evt accrptabel.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9891
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 februari 2013 07:09 PM
  [ # 1 ]

12000 km geleden heb ik de hele distributie en ook de seal vernieuwd. Lekt nog steeds geen druppel. Seal heb ik via Cyril. Wat heb je precies afgedraaid en hoeveel?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 februari 2013 07:22 PM
  [ # 2 ]

Welke seal heb je? Welke veer? Met ring, zonder ring?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2013 08:56 PM
  [ # 3 ]

Mijne lekt niet. Originele koperen schoep

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2013 08:56 PM
  [ # 4 ]
waterman schreef:

Welke seal heb je? Welke veer? Met ring, zonder ring?

En welke schoep?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 21 februari 2013 09:33 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 februari 2013 09:57 PM
  [ # 6 ]

Na het vervangen van de dichting ( wel type 2 ) vorig jaar geen lekkages meer .

Daarvoor enkel lekken bij stilstand , rubber was vergaan en gescheurd .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 21 februari 2013 10:24 PM
  [ # 7 ]

Kopere waterpomp met NOS keerring met veer.

Ik heb de boel 3 keer losgehaald. 2 verschillende waterpompen af laten draaien.

Naar aanleiding van jullie reacties zal ik winnen van de koelvloeistof!

Je kan er alleen zo lekker bij. Spietje is ook niet te controleren op zicht.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 21 februari 2013 10:27 PM
  [ # 8 ]

Ps ik heb een schoep en speciale ring. Vdit zou origineel moeten zijn bij de 1970 types.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 februari 2013 10:27 PM
  [ # 9 ]

Je hebt alleen het lopvlak laten afdraaien toch? Hoeveel?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 21 februari 2013 10:30 PM
  [ # 10 ]

Een schoep 2x af laten draaien. Klein beetje. Later andere schoep niet afgedraaid, maar met mooi loopvlak.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 21 februari 2013 10:41 PM
  [ # 11 ]

Uit ervaring weet ik dat de “Andrew Brodie” modificatie met de eerste versie

ceramische ringen in de koper schoep ingewerkt niet goed zijn :

de ceramische ring komt te kort bij de borst van de tussenas ,

en bij vastzetten van de schoep durven die nogal eens barsten , of na een tijd pas .

Nu heeft hij andere ringen laten maken , zodat het binnendeel van de schoep wat robuster blijft .


Die moet ik nog wel beginnen testen ....


Heb je de RVS ring onder de veer zitten ,

voor een gelijkmatige verdeling van de veerdruk over heel de ring ?


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 21 februari 2013 10:46 PM
  [ # 12 ]

Ik heb recentelijk nieuw schoepenwiel en afdichtring bij SMCF gekocht.
-> geen druppel (bij proefdraaien in garage).

Succes!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 februari 2013 12:13 AM
  [ # 13 ]

Heb je ook een koperen schoep?

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 26 februari 2013 12:20 AM
  [ # 14 ]

Walter, ik heb het gemonteerd door eerst keerrin, schoepenwiel, ring, borgring en moer.

Zelfs nog met vloeibare pakking onder de ring. Dit om geen koelwater langs de as naar binnen te laten.

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 26 februari 2013 12:26 AM
  [ # 15 ]

Ik heb schoep van brons (?)

Succes!!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook