3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Interne lekkage hydraulique - Stuurhuis toch de boosdoener….
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 maart 2013 11:53 AM
  [ # 31 ]

Zoals Bogaard zegt. Drukmeter aansluiten middels een T-stuk en vervolgens één voor één de diverse onderdelen afsluiten. Begin bv met het stuurhuis en kijk dan hoe vaak de pomp aanslaat. Dan de voorste hoogteregelaar/veercilinders. Dan achter, dan het remsysteem enz enz enz.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 16 maart 2013 04:21 PM
  [ # 32 ]

@Jantje, in deze thread ga ik even verder niet in op mijn ervaringen met garages etc. Door mijn hydraulische problemen heb ik ondertussen wel de nodige ervaring met verschillende garages. Stuur maar een PM als je meer wilt weten. Ik heb ervaring met zowel gerenomeerde namen als iets minder ervaren.

@Sander / Bogaard, primaire circuit heb ik afgedopt gehad, pompen was daarna over. Desondanks heb ik na een gescheurde treiterslang de HD regelaar vervangen door een vers gereviseerd exemplaar van Citrotech. Gelijktijdig heb ik ook maar de pomp vervangen en de voorraadbol laten checken (55 bar). Ik kan het nog wel desondanks nog wel eens na meten, je maar nooit…..

Overigens, hiervoor is het stuurhuis vervangen (na slechte ervaring met een eerder vervangen stuurhuis), de centrifugaal regelaar, hoogteregelaars voor en achter, alle veerbollen, koppelingsvergrendeling.
Nog niet vervangen zijn de veercylinders, remcommando, koppelingregelaar, reomaccu / remcylinders? maar zijn wel gecontroleerd op retouren en werden beoordeeld als goed.

Huidige stand: interval koud 10 seconden, warm 3 a 4 seconden. Pompinterval 1,5 seconden. Auto danst niet komt redelijk op tijd omhoog en blijf ook wel een tijd hoog staan.

Vervolgstappen
primaire ciruit testen / HD regelaar, stuurhuis afsluiten
Meten druk HD regelaar
Bloc Hydraulique vervangen

Aanvullende suggesties hoor ik graag.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 maart 2013 04:28 PM
  [ # 33 ]

Remcilinders zijn denk ik niet verdacht, want die staan alleen onder druk als je op de rem trapt zou ik zo zeggen…
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er uit gaat komen.
Zou spoelvloeistof nog iets kunnen doen?
Desnoods zou je het ook nog gewoon kunnen accepteren dat de pomp steeds aanspringt…
Maar ik kan me voorstellen dat dat erg moeilijk is…

Maar voorlopig is je plan van aanpak erg goed, de tip van Waterman zou uiteindelijk ook de boosdoener moeten aanwijzen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2013 04:40 PM
  [ # 34 ]

Zo vaak aanspringen is ook niet erg goed voor de pomp en de HD leiding. Ik denk dat je het beste kan beginnen met inslag/uitslagdruk van de HD-regelaar te meten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2013 04:52 PM
  [ # 35 ]
virtualitie schreef:

Overigens, hiervoor is het stuurhuis vervangen

Door een Citrotech revisie stuurhuis of een andere?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 maart 2013 05:48 PM
  [ # 36 ]
virtualitie schreef:

Nog niet vervangen zijn de veercylinders, remcommando, koppelingregelaar, reomaccu / remcylinders? maar zijn wel gecontroleerd op retouren en werden beoordeeld als goed.

Veercilinders en remcommando kun je niet goed beoordelen met de retour methode. Die delen moet je afkoppelen en dan meten.

Remaccu en remcilinders hebben beiden geen invloed op het vaak aanslaan van de pomp.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 16 maart 2013 06:02 PM
  [ # 37 ]
Arjan Verkade schreef:
virtualitie schreef:

Overigens, hiervoor is het stuurhuis vervangen

Door een Citrotech revisie stuurhuis of een andere?

Andere, en dat kan ik niet aan raden. Stuurhuis is 3 keer vervangen. 1e ivm lekkend rondsel, tweede door interne lekkage. Heeft me flink veel tijd gekost en ruzie opgeleverd.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2013 06:15 PM
  [ # 38 ]

Zo blijf je idd wel bezig…
Maar eigenlijk ben je nu nog niet zeker of het stuurhuis veel interne lekkage heeft? Sad

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 16 maart 2013 08:27 PM
  [ # 39 ]
Arjan Verkade schreef:

Zo blijf je idd wel bezig…
Maar eigenlijk ben je nu nog niet zeker of het stuurhuis veel interne lekkage heeft? Sad

Klopt, pijnlijke geschiedenis geweest. Stuurhuis heb ik afgesloten en kwam tot de conclusie dat deze zo’n 30 procent lekt (grove schatting, zeg van 3 naar 5 seconden interval.). Dit werd ook bevestigd door de garage. De oorzaak is het echter niet van mijn interne lekkage.

Toen ik de auto kocht wist ik van de interne lekkage, maar vermoedde wel dat het het stuurhuis het probleem was. Dit werd ook bevestigd bij een technische aankoopkeuring door een gerenomeeerde DS garage. Koop gesloten met de verwachting dat het na een ander stuurhuis wel in orde zou zijn. Niet dus.
1e vervangende stuurhuis wat ik had was wel een verbetering, interval was wel aanvaardbaar. Probleem begon toen mijn toenmalige garage buiten mijn weten om het stuurhuis had vervangen. Hij heeft nooit gezegd waarom, maar ik denk omdat het rondsel lekte.Ik was dus na deze vervanging naar af. Ik heb hier al eerder over geschreven in een vergelijkbaar topic.

Mijn inschatting na dit verhaal was dat een zo korte interval betekend dat er een grote verbruiker is die wel te vinden moet zijn. Dat valt dus tegen.

Probleem heeft me ondertussen wel nodige tijd en geld gekost en frustratie opgeleverd, maar ik ben niet van plan op te geven.
Ik kan gelukkig wel gewoon blijven rijden en ondertussen blijf ik zoeken.
Het moet op te lossen zijn.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 14 april 2013 12:59 PM
  [ # 40 ]

Eindelijk meer duidelijkheid. Samen met Dickesse het hele hydraulisch systeem onderzocht. We hebben het grondig aangepakt door verschillende delen af te sluiten en te meten.
De analyse is compleet en we weten nu wat er aan de hand is.
Uitgangssituatie: HD regelaar slaat aan om de 7 seconden met een interval van 1 seconden

Resultaten:
- Afsluiten Primaire circuit met manometer gaf aan dat de de HD regelaar bij 160 bar afslaat. De inslag druk is 140. Druk wordt snel opgebouwd dus de pomp is in orde. Druk blijft lang op systeem
- Afsluiten bij verdeelblok van circuit met veercylinders / remservo, remaccu etc. Geen verschil
- Afsluiten stuurhuis: geen verschil
- Afsluiten koppelingsregelaar: verdubbeling van tijd (16 seconden)
- Afsluiten centrifugaalregelaar maakt geen verschil
- Afsluiten bloc hydarulique / centrifugaalregelaar: >45 seconden

Conclusie:
1/ Bloc Hydraulique is de grootste verbruiker. Een vervangend exemplaar heb ik (wordt een leuke klus Wink
2/ HD regelaar slaat mogelijk te snel uit(160 ipv 175 bar). Is vorig jaar vervangen en probeer een beter exemplaar te krijgen
3/ Koppelingsregelaar verliest ook druk, ga ik indien nodig ook vervangen. Eerst resultaten vervanging BH bekijken
4/ Voorraadbol gaan we nog controleren, mogelijk druk te laag maar dat weten we pas na meten

De rest lijkt allemaal in orde, dus ik ga ervan uit dat na vervanging etc. ik het systeem goed krijg.

Ik dank jullie heel erg voor de input. Als ik klaar ben zal ik een update geven.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2013 01:23 PM
  [ # 41 ]

Volgens mij kun je de drukregelaar afstellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 april 2013 06:30 PM
  [ # 42 ]

Ooit gelezen dat met vulplaatjes van geschikte dikte drukken van HD-regelaar in te stellen zijn.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 april 2013 06:38 PM
  [ # 43 ]

Klopt. Is een makkelijk klusje. Zie WPH.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 16 mei 2013 11:38 PM
  [ # 44 ]

Ben ik weer, ondertussen een heleboel gedaan waaronder het vervangen van het bloc hydraulique (leuke klus trouwens Wink)

Het vervangen van het Block hydraulique heeft wel uitgemaakt, eigenlijk volgens verwachting. De retour van het BH zou ongeveer een kwart van het probleem verklaren en dat klopt ook wel.
Inslag tijd was 7 a 8 seconden (koud stationair) en is nu 11 a 13 seconden.
Er is nog wat anders aan de hand, maar wat? Ik heb nu toch wel alles onderzocht.

Enige wat ik nog kan bedenken is de voorraadbol. Het aanslaan van de hd regelaar is namelijk minder dan een seconde.
Heb even een korte test gedaan voor de voorraadbol. Auto stationar, op hoogte tot hd regelaar uitgetikt is. Contact uit en op achterklep gaan zitten. Auto zakt 10 /12 cm en komt 2 a 3 cm omhoog (zou 10 cm moeten zijn). Moeten we maar even meten.

Hoe de HD regelaar op druk te brengen heb ik in het wphb gevonden. 0,1 mm ring geeft 1 bar extra.
Ik kijk wel even wanneer ik dit doe. De in en uitslag druk van de HD regelaar valt namelijk net binnen de marges (140in – 162 uit) is volgens de de specificaties in WPHB in orde. Een bar of 10 extra zal natuurlijk wel uitmaken.

Wel jammer dat ik er nog niet ben. De aanhouder wint zal ik maar zeggen.

Misschien iemand nog tips?

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 mei 2013 11:49 PM
  [ # 45 ]

eeeh een nieuwe hoofdbol erop?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook