6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Van CX naar XM
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 september 2013 11:33 PM
  [ # 76 ]

De sensor op het koelvloeistof vat gaat nogal eens kapot, heb je die al eens vervangen voor een andere.
Ik neem aan dat je het hebt over het lampje van je koelvloeistof niveau. Dat heb dat ook gehad van die waarschuwingen terwijl er niets aan de hand was. Bleek dus de sensor. Je kunt ‘m repareren maar wisselen is een stuk makkelijker Smile Blijven bijvullen heeft natuurlijk geen nut behalve als je vat leeg is natuulijk.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 12 september 2013 11:46 PM
  [ # 77 ]

Dank. Ik vermoedde al zoiets.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 25 september 2013 10:53 PM
  [ # 78 ]

De sensor schoongemaakt en die lijkt normaal te functioneren. Koelvloeistof verdwijnt echter nog steeds. Ik heb het vermoeden dat er in het koelsysteem overdruk ontstaat. Kan dit en zo ja: hoe kan dat en wat is er aan te doen?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 22-11-2010

- XM 2.1td service
Gepost: 26 september 2013 01:59 PM
  [ # 79 ]

Als er overdruk ontstaat is er kans op een kapotte koppakking, het is nu eenmaal een 2.5 td. Heb ik ook gehad, is reden voor een afscheid ben ik bang, voor reparatie moet de motor eruit, kost een vermogen.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 02 oktober 2013 02:36 AM
  [ # 80 ]

Echt waar? Moet voor een kapotte koppakking de hele motor eruit? En dan zou toch koelvloeistof bij de motorolie terecht komen? Dat gebeurt niet echt hier. Ik heb plassen in de parkeergarage.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
gsbxcxxm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 22-11-2010

- XM 2.1td service
Gepost: 02 oktober 2013 10:30 AM
  [ # 81 ]

Of uitlaatgassen in de koelslangen natuurlijk, vandaar de overdruk. Borrelt het in het expansievat als je gas geeft en zijn de slangen hard als de motor even gelopen heeft? Dan ws. kapotte koppakking, en dan kan er ook een slang kapot gaan, waardoor hij water lekt. En helaas, de motor moet er echt uit bij een kapotte koppakking…

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 02 oktober 2013 07:48 PM
  [ # 82 ]

Is de waterpomp ook vervangen bij de distributiewissel, want volgens mij heb je wat met de distributie gedaan of laten doen.
Als die niet is vervangen is de kans groot dat deze is gaan lekken. Heeft wat te maken dat een nieuwe riem een andere spanning heeft op het geheel en dat daardoor de waterpomp gaat lekken.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 oktober 2013 07:52 PM
  [ # 83 ]
Hakker schreef:

Echt waar? Moet voor een kapotte koppakking de hele motor eruit? .

Ja, bij een 2.5 TD wel….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 02 oktober 2013 08:33 PM
  [ # 84 ]

[img]Heb niet goed gekeken. Was de Multi-riem die was vervangen.
Zie ook dat bij een 2.5 TD de waterpomp wordt aangedreven dmv de multi-riem.
Belangrijk blijft volgens mij om eerst te kijken waar het nu precies lekt en wat heb je in het verleden gedaan waardoor misschien het is gaan lekken.

Afbeelding Bijlagen
waterpomp 2.5 TD.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 08 oktober 2013 11:32 PM
  [ # 85 ]

Ik zet hem volgende week even op de brug bij een maat van me en dan lopen we het hele compartiment eens even goed na. En dan maar stiekem hopen dat het de pomp is want de rest klinkt allemaal terminaal.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 oktober 2013 10:29 PM
  [ # 86 ]

Ik verlies ook al 3 jaar koelvloeistof en kan het lek niet vinden, ben al 50.000 km verder en heb het nog niet gevonden, dus ik vul gewoon bij, altijd een litertje in de kofferbak bij me, verder geen problemen eigenlijk. Ik verdenk de kachel maar het stinkt niet in de auto. Olieverbruik is nihil, max.0,25 liter op 15.000 km en de olie is altijd schoon bij het verversen, zeg jij maar waar het water blijft….

NB mss weet ik nog een pomp, stuur een pb als je belangstelling hebt, dan bel ik er voor je achter aan.

En volgens mij moet je vullen net boven het peilstokje…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 oktober 2013 10:35 PM
  [ # 87 ]

Ik heb mijn huidige XM sinds midden 2010 en tot voor kort altijd koelvloeistof geroken. Geen zichtbare lekkage, schone olie, eigenlijk hetzelfde verhaal. Systeem onder druk laten zetten: geen verlies. Dus bleef er nog maar een verdachte over: de vuldop. En jawel, sinds het aanbrengen van een nieuwe o-ring heb ik geen koelvloeistof meer geroken en ook niet meer hoeven bijvullen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 oktober 2013 10:38 PM
  [ # 88 ]

Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeel simpel, een nieuwe vuldop? Nou moet ik wel zeggen dat de rubber afsluitring soms blijft hangen als ik de dop er af haal… Voor die paar euri is het het proberen waard.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 oktober 2013 10:39 PM
  [ # 89 ]

Probeer het eens…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 oktober 2013 10:40 PM
  [ # 90 ]

Strak plan denk ik en zo simpel…

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook