5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Van CX naar XM
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 25 april 2013 11:43 AM
  [ # 61 ]

Select the “hand activation, the client code,
enter” 1234567 “, click OK. Registration interface appears above
the input 32” activation code “:
12345678901234567890123456789011 following input 8”
configuration coding: 20FFF000 click OK to activate. After
activation is complete, plug in the hardware, install the driver,
diagbox can use.

.......Ik heb er nog geen chocola van kunnen maken.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 06 mei 2013 01:00 PM
  [ # 62 ]

Nu heb ik slechts 1 sleutel bij de wagen, gewoon een ordinaire zonder afstandbediening. Kan ik daar bij een sleutelboer gewoon een reserve van krijgen? Of zit er toch een chipje in?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 06 mei 2013 01:46 PM
  [ # 63 ]

Een Xm heeft nooit een transponderchip…

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 mei 2013 01:29 AM
  [ # 64 ]

Vandaag iets raars…Na een kleine pauze start ik de wagen en krijg een foutmelding; die kan ik niet lezen want het display is brak. Het lampje met het uitroepteken en het lampje STOP brandt.  Voorzichtig wegrijdend merk ik dat de stuurbekrachtiging niet werkt of halverwege inslaat voor mijn gevoel. Dat zal de storing wel zijn. Ik ben er mee thuisgekomen , maar ik ben er niet gerust op. Wat kan dit zijn? In de korte pauze heb ik wel de motorkap open gehad om koelvloeistof en ruitensproeier bij te vullen. Zou ik ergens een stekkertje los getrokken hebben?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 mei 2013 01:32 AM
  [ # 65 ]

Heb je je LHM peil al gecheckt en/of de chinese lexia?

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 17 mei 2013 01:43 AM
  [ # 66 ]

LHM zal ik morgenvroeg meteen checken. Dat was de hele tijd prima op peil maar ik kijk nergens meer van op.

Van de chinese Lexia heb ik de software nog steeds niet aan de praat. Ik had het op een laptopje geinstalleerd die met veel moeite XP opstartte, dus als Lexia eenmaal startte was ik zo een kwartier verder. En dan kwam ik niet langs de registratie…. Ik zal morgenvroeg ook even naar de multiriem kijken; als die de geest heeft gegeven heb ik het probleem ook meteen te pakken denk ik.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 mei 2013 11:22 AM
  [ # 67 ]

Jij noemt dat nog raar, maar het is toch heel gewoon.

Ergens verlies je hydrauliek olie.
Het verhelpen daarvan hoeft niet kostbaar te zijn.
Je moet je realiseren dat je in een 15 jaar oude auto rondrijdt. Alle retourslangen bijvoorbeeld zijn dus ook 15 jaar en beginnen hard en bros te worden. Bijvoorbeeld de retourslang van de HD regelaar naar de tank. Of de toevoerleiding van de tank naar de pomp.
Als er ergens iets gaat “zweten” is de standaardreactie harder aandraaien. Meestal lekt het daarna harder, omdat je door de brosheid het scheurtje verder oprekt.
De retourleidingkjes van de voor-veerpoten (in de wielkuip) breken nogal eens los. 2cm eraf snijden en weer erop drukken kan je weer een paar jaar helpen.

Aan de hoge druk kant zitten ook tal van verassingen.
De aansluiting op de HD pomp is nogal eens ondeskundig behandeld. Een verziekte O-ring is de minste schade, een kapotgedraaide wartel is al wat erger.
Een enkele keer lekt een hydractiefleiding van het voorste hydractiefblok naar een veerpoot. Die lopen hoogst ongelukkig achter je voorwielen omhoog. Er zit een flexibel stuk in. Op de aansluiting met het staal gaat het wel eens mis.
Bij nogal wat type II XM’s zie je lekkage ontstaan boven de traverse van de achterwielophanging, precies daar waar de leidingen uit het gezicht verdwijnen, voor je linker achterwiel. Hoewel deze lekkage meestal aanzienlijk is, kan het even duren voor je ziet, want is dan bijvoorbeeld alleen zichtbaar bij het remmen.
Kortom: Auto in de hoogste stand en er onder kijken waar de druppels vallen, ook iemand even laten remmen. En met de zaklamp door de motorruimte speuren.

Over al deze thema’s staan veel verhalen (met plaatjes) op dit forum.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 18 mei 2013 03:43 AM
  [ # 68 ]

Jullie hebben helemaal gelijk. En ik ben me bewust van de leeftijd van de wagen en de karaktertrekken daarvan. ik gebruike de laatste 10 jaar alleen maar klassiekers als daily drive, ik heb nog nooit zo’n jonge auto gehad. De XM is er vooral als werkpaard. Dat neemt niet weg dat ik tch een zwak heb voor die knol. Dit is van die panne…...ik heb er gewoon nu geen tijd voor, het ding moet het gewoon doen, het schoolreisje komt eraan. Asbest moet naar de stort en o ja, ze heeft een schuur gekocht ergens die we nog op moeten pikken. Dat soort dingen.
En echt, eerlijk waar, ik heb niet meer de puf om door het forum te sneupen. D’r is een probleem en ik wil er best naar kijken maar doe even een paar hints. Ik vind het heel fijn van zo’n forum dat het redelijk bezocht wordt, en als je een snelle vraag hebt ook een snel antwoord krijgt. Of dat iemand echt de tijd neemt om iets uit te leggen, zalig. Maar dat soort leesvoer is gebookmarked en voor later. Ik had de XM gekocht em veel reut te kunnen verslepen en dat is wat ze nu doet. Ze is er eigenlijk best wel goed in.


Ergo: het was gewoon een ouwe leiding met een fikse scheur. Bij de garage even schoongemaakt, opgefrist en verholpen. Daar waren ze toch nog dik anderhalf uur zoet mee.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juni 2013 08:27 PM
  [ # 69 ]
La Léo schreef:
Dirk de Pirk schreef:

Zo`n ruitmechanisme vervallen valt ook wel mee hoor.Op de Onderdelenlijn een advertentie plaatsen , komen ze vanzelf binnenrollen.

Echt? Vanzelf binnenrollen? Dat heb ik anders nooit gemerkt. Very Happy Ik wordt zelf elke maand wel gebeld om zo’n ding door zowel particulieren als bedrijven. Op de sloop bewaren ze XM’s al niet meer. Hooguit een Bart Ebben ofzo.
Maar zeker linksvoor is altijd ‘t eerst kapot! Zoals JanSr al opmerkte.

Ik ontving enige jaren geleden een brief van iemand die zei ze te kunnen repareren en beter dan origineel. Heb die brief dus in een laatje bewaard, voor je-weet-nooit. Wil best het telefoonnummer eens voor je opzoeken.


Wel jammer dat je de CX ‘moest’ wegdoen!!

Ik lees nergens dat je het raammechanisme al hebt vervangen. Ik kan me voorstellen dat het niet bovenaan je to-do lijstje staat…

Maar als je nog een mechanisme zoekt, kom dan eens langs bij het magazijn van de XM club. We hebben flinke stapels liggen. Hoeveel daarvan linksvoor zijn, zou ik even niet weten. Maar we hebben ze vast wel.

Uit mijn hoofd gezegd, hebben we ook 1 of 2 dieselpompen, maar geen idee of die voor een 2.5 zijn.

Hier vind je het adres.
We zijn 15 juni weer open, van 10 tot 15 uur.

Je moet trouwens wel lid van de XM Club zijn.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 01 juni 2013 10:22 PM
  [ # 70 ]

Ben ik. Nog niet erg actief trouwens, maar toch. Tja, die dieselpomp heeft idd meer prioroteit. Het schijnt dat je niet zomaar van pomp kan wisselen hoorde ik. Het heeft iets te maken met de afstelling en de startbeveiliging? Weet iemand daar meer van? Binnenkort eerst maar eens kijken of ik hem kan sealen met een of ander goedje.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 01 juni 2013 10:31 PM
  [ # 71 ]

http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/onderdelen-xm-74151451.htm

Nederlander die in België woont en die een pak onderdelen te koop heeft wegens plaatsgebrek. Keurige man en echte Xm-liefhebber.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 09 juni 2013 02:38 AM
  [ # 72 ]

Helaas, mijn pomp had ie niet meer.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 09 juni 2013 08:43 AM
  [ # 73 ]

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/offres/alsace/occasions/?f=a&th=1&q=citroën+xm

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/283493135.htm?ca=1_s


Ik heb even gekeken op de Franse tweedehandssite ‘leboncoin’ - misschien kan de tweede link interessant zijn. Da’s een afbraakbedrijf dat beweert veel onderdelen te hebben. Het kan nooit kwaad eens een mailtje te sturen. Indien problemen met de taal, PB me je tekst en je krijgt ‘m vertaald terug. Dan hoef je enkel nog copy and paste te doen en te versturen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 11 juni 2013 12:26 AM
  [ # 74 ]

Die hou ik even in mijn achterhoofd. Ik heb een tip gekregen om het lek te verhelpen, en daar gok ik eerst even op. Mocht dat niet helpen dan ben ik je zeer dankbaar als je wat vertaalwerk zou willen doen.

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
Hakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-01-2012

- ZX 1.6i Break
- XM break 2.0 Turbo
Gepost: 12 september 2013 11:17 PM
  [ # 75 ]

Ik kom niet helemaal uit een koelvloeistofprobleem. Om de zoveel tijd begint mijn lampje te flikkeren en vul ik mijn koelvloeistof bij. Dat duurt dan een week of twee en dan gaat het weer opnieuw. Nu wordt mijn motor niet echt heter als ik een tijdje niet bijvul. Nu rij ik al zeker een week met rood alarm en het blok wordt niet warmer dan 90 graden. Ik heb een beetje het idee dat ik teveel bijvul (al doe ik het volgens het boekje) en dat de wagen dus het teveel er maar uitspuugt. Of zit er ergens een sensor scheef?

Renault 4 GTL ‘83
Chrysler New Yorker ‘62
Suzuki Katana 650 ‘82
HD Sportster XLH ‘76
Citroën Xsara 1.6i Break ‘04

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook