2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Andere motor (dan een HY motor) mogelijk in een HY?
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 10 juli 2013 10:29 AM
  [ # 16 ]

Achterstallig onderhoud was bij de hy waar ik in reed zeker mede oorzaak van het slechte remmen, laat dat duidelijk zijn. De Hy op de foto hierboven ziet er echter ook niet florissant uit, vandaar mijn opmerking

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 juli 2013 12:41 PM
  [ # 17 ]
boeman schreef:

Met 2400 kg hoop ik dat de remmen zijn aangepast en als dat niet het geval is zou ik ook zeker niet harder dan 70 durven. De HY beschermt je in deze een beetje Smile

Ik heb gereden in een verlengde, maar voor de rest lege HY bus en was niet echt onder de indruk van de remmerij eronder. Je moest een flink tijdje voor je een dorp binnen kwam rijden beginnen met remmen. Het leek wel of er een telegraaf bediening tussen rempedaal en remblokken zat zo traag ging dat.

onderschat ook niet het verschil met moderne zeer sterk bekrachtigde remmen: in het geval van de HY moet je het echt zelf doen en als het niet veel effect lijkt te hebben wil dat niet zeggen dat de remmen hun maximale remvermogen hebben bereikt, wellicht moet je wat meer kracht op het pedaal zetten!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 juli 2013 12:47 PM
  [ # 18 ]

Als je de remschoenen zou laten bekleden met een zachter frictiemateriaal dan standaard geeft dat ook een flinke verbetering op de remafstand en -beleving.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
BorisHY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2013

Gepost: 15 juli 2013 02:14 AM
  [ # 19 ]

Thx allen voor t meedenken so far!
We gaan em eerst (beter) rijdend maken en dan verder kijken of we t nodig vinden en wat er mogelijk is…

De Citroen HY EDF is van mijn DJ School Utrecht

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 juli 2013 11:50 PM
  [ # 20 ]

kan in een Hy bak het differentieel niet omgedraaid worden zoals in een 2CV? dan kun je een ID/Ds blok nemen dat de verkeerde kant opdraaid. Immers een omgedraaid diff geeft 3 versnellingen achteruit en 1 vooruit, dit samen met een blok wat de andere kant draait geeft wederom 3 vooruit en 1 achteruit

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 juli 2013 11:52 PM
  [ # 21 ]

Nee, dat kan niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 juli 2013 07:18 PM
  [ # 22 ]
Ree schreef:

... Iedere HY met ID blok rijdt, onafhankelijk van het gewicht, opbouw of motor, zonder problemen 90

Maar begrijp ik nou dat het ID blok verkeerd om draaid? Hoe is dat dan opgelost?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 juli 2013 07:22 PM
  [ # 23 ]

Het is geen ID blok, maar een blok gebaseerd op het blok uit de ID. Draait andersom, zuigers kantelen dus de andere kant op etc. Het moest natuurlijk voor niks, de nummering van de cilinders op het kleppendeksel staat dus ook verkeerd om Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 juli 2013 07:24 PM
  [ # 24 ]

knuffel

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 12 augustus 2013 05:50 PM
  [ # 25 ]

Hoi,

Leuk project.
Zelf heb ik een aantal jaren met een verlengde HY gereden, het ding zelf was 2950 kg, erachter zelfs een eend op triangel( door de alpen geweest), en dan wij er nog in, al met al een kleine 4 ton. De HY kon max 105.
op vlakke weg. Gelukkig had ik veel isolatie gebruikt zodat het lawaai te doen was.
De motor had bolle DS zuigers ( ik heb ze nog liggen)
De remmen waren echter altijd het grote probleem, (dus reed ik alleen lange stukken snelweg uren volgas)
De voeringen heb ik ook met zachtere materialen gebruikt, dat ging toen wel beter maar om eerlijk te zijn vind ik dat het maximale gewicht van een HY (3ton)geen snelheid +80toelaat.

Succes.

Profiel  
 
BorisHY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2013

Gepost: 20 september 2013 02:34 AM
  [ # 26 ]

Thx allemaal tot nu toe!

De Citroen HY EDF is van mijn DJ School Utrecht

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 25 december 2013 11:36 PM
  [ # 27 ]
BorisHY schreef:

...andere optie die we gehoord hebben is een Volvo motor met een bak van een J9 erbij…

Hoi Boris,

Als je met deze optie verder wilt weet ik nog een J7 vierbak voor weinig die op korte termijn weg moet.

Zat op een 2300 diesel dus zou wat kunnen worden icm met een niet al te impotent benzineblok.

Michiel

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
wegpiraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 26 december 2013 12:22 PM
  [ # 28 ]

hoi Boris, even nieuwschierigheid is de j7 de estafette bij Renault of is dat de c25 bij citroen ik weet dat ze alle twee beginnen met een j de types van Peugeot.
Past deze motor dan in het krappe snuitje van de HY?

Profiel  
 
BorisHY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2013

Gepost: 31 december 2013 12:29 PM
  [ # 29 ]

@Migs Hey Michiel, voorlopig laten we t zo. En als t een diesel is, sowieso niet, want dan mogen we Utrecht stad niet meer in vanaf 2015 confused

@wegpiraatje Geen flauw idee! haha


Ons project staat trouwens nu eindelijk online als crowdfunding project! Very Happy
Misschien dat jullie een kijken willen nemen!? Wink

Hier is de link:
Get Hy on our supply! Laughing

Momenteel hebben we zelfs een eindejaarsactie! Degene die uiterlijk 1 Januari de meeste mensen via hem/haar laat bijdragen, wint een ‘straatje staatsloten’ t.w.v. €150,-! (Die actie staat vermeldt op de Update pagina…)

De Citroen HY EDF is van mijn DJ School Utrecht

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 december 2013 05:29 PM
  [ # 30 ]
wegpiraatje schreef:

hoi Boris, even nieuwschierigheid is de j7 de estafette bij Renault of is dat de c25 bij citroen ik weet dat ze alle twee beginnen met een j de types van Peugeot.
Past deze motor dan in het krappe snuitje van de HY?

Een Peugeot J7/J9 is een totaal andere auto dan de latere J5 (ook bekend als Citroen C25 en Fiat Ducato). En de Renault Estafette heeft niets gemeen met de J7/J9 noch met de J5/C25/Ducato. De J7/J9 diesel heeft in essentie dezelfde motor als de HY diesel, dus de motor past. Maar of dat ook nog het geval is als de Peugeot versnellingsbak er aan vast zit, da’s dan weer een heel andere vraag.

Enne - bijzonder hoor. Dit is het eerste crowd-funding restauratie-project waar ik van hoor. Ik ben benieuwd.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook