3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Andere motor (dan een HY motor) mogelijk in een HY?
BorisHY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-07-2013

Gepost: 02 januari 2014 01:08 AM
  [ # 31 ]

@break23m

Ik ben volgens mij nog wel eens een ander restauratie project als crowdfunding tegengekomen, maar niet in deze vorm Wink
Sowieso, in NL is crowdfunding nog niet zo ingeburgerd, dus we moeten t een beetje aanzwengelen Razz

De Citroen HY EDF is van mijn DJ School Utrecht

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2014 04:19 PM
  [ # 32 ]

een C35 5-bak zonder omkeerbakken met een Hy motor zou moeten passen?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 05 februari 2014 01:21 PM
  [ # 33 ]

Ik kwam het volgende tegen over een volvo red blok met J9 bak, niet voor puristen.

http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=2508

Profiel  
 
Gepost: 05 februari 2014 03:40 PM
  [ # 34 ]
Gert-Jan Brink schreef:

een C35 5-bak zonder omkeerbakken met een Hy motor zou moeten passen?

Een HY-motor past toch niet zomaar op een C35 bak? De blokken in de C35 zijn van een heel ander type.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 februari 2014 05:22 PM
  [ # 35 ]

C35-bak zonder reductiekasten (of “omkeerbakken”) is “gewoon” een DS of SM versnellingsbak (op een paar kleine details waaronder de schakel-as na dan).

De gaten patronen zouden nog best wel overeen kunnen komen!

Vergeet niet de B20 motor is een 1985cc “afgezwakte” ID/DS motor met de waterpomp op de verkeerde kant van de kop en een “omgekeerd” ondercarter. De C35 diesel (eerst de 2,2l) de B22 is voor de C35 ontwikkeld op basis van de 2175cc DS motor, deze is later voor in de CX aangepast met een omgekeerde draairichting. Vervolgens is de vergrote versie, de 2,5l eerst in de CX (M25) geleverd en met t.o.v. CX wederom omgekeerde draairichting als B25 in de C35 gemonteerd. De CX diesel motoren zijn “rechtopgezet” in de C25 gemonteerd als U25.

Deze motoren zijn stiekem allemaal “familie” van elkaar

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2014 05:36 PM
  [ # 36 ]

Een ds/sm bak van na 1966 past niet op een hy motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 februari 2014 05:39 PM
  [ # 37 ]

zit hem dat in de boutgaten van koppelingshuis en van het blok of zit dat meer in ruimte in koppelingshuis, spiebanen etc?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2014 05:42 PM
  [ # 38 ]

De hele bak is anders, het koppelings huis is anders, de nokkeasdoorvoer is anders (al heb je die niet echt nodig natuurlijk), de prisa-as is anders enz enz.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 februari 2014 05:50 PM
  [ # 39 ]

Maar komen de boutgaten nog wel overeen?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 februari 2014 05:54 PM
  [ # 40 ]

Ik ben nu gewoon nieuwsgierig…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 05 februari 2014 05:55 PM
  [ # 41 ]

Nee, een HY-motor is gebaseerd op de motor uit een Traction, net zoals de 1911 cc motoren uit de IDDS tot 1965/66. Daarna heeft de IDDS de nieuwe generatie motoren gekregen (korte slag ipv lange slag). Dit is het blok dat in varianten ook in de CX en C35 is gebruikt. Het is een compleet ander blok en ook de versnellingsbakken zijn compleet anders. Niets is gelijk.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 februari 2014 08:19 PM
  [ # 42 ]

ik had begrepen dat de boutgaten nog altijd overeen kwamen…

Graddus en Waterman bedankt, ik ben nu een illusie armer ... Wink

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 augustus 2014 10:43 AM
  [ # 43 ]

ik heb uitgevonden dat Audi in de A4 en de A6 alsmede de Volkswagen passat een in rijrichting geplaatste cylinder motor en bak gebruikt met voorwielaandrijving. Iemand enige ervaring hiermee om dat in een HY te bouwen?

vraag voor de Ds specialisten ; Is het mogelijk het differentieel in een DS bak om te draaien, eventueel dmv het versnellingsbak huis aan te passen? Dit om 1 vooruit en 3of 4 versnellingen achteruit te creeren, waarna dit bij opgekeerde montage in een HY resulteerd in 1 achteruit en 3 of 4 vooruit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3543
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 augustus 2014 10:47 PM
  [ # 44 ]

Nee, je kunt het differentieel van een DS/SM/C35/Lotus Esprit bak niet omdraaien, want daar zit de primaire as, gaat dus niet werken.. Dan moet je een bak uit een Maserati Merak nemen, die is compleet gespiegeld maar behoorlijk aan de prijs als je er al een vindt ( zijn er maar een zo’n 1830 van gemaakt..  Kan wel blijkbaar wel bij een bak uit een renault 30, maar dan moet je het koppelingshuis kunnen aanpassen, word meestal gedaan met een aluminium tussenplaat….

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 11 augustus 2014 05:32 PM
  [ # 45 ]

HY met een audi-motor: zie http://retrorides.proboards.com/thread/152809/1970-citroen-hy-van?page=4#.U-jTT03CS70.

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook