81 van de 173
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 06:01 PM
  [ # 1201 ]
Arjan Verkade schreef:

Weet je zeker dat het een GTi bak is?
In het andere topic las ik dat je last had van remmen die te heet werden, hoe krijg je dat voor elkaar? Wink

Nou ja, zoals ik al zei: Dibert vertelde me dat het een 25 GTi serie 2 bak is (heeft hij er aan gezet).
Daarom vraag ik ook hoe ik er precies achter kan komen.

Hete remmen is heel simpel: Berg af, hard proberen te gaan, weinig op de motor remmen en veel op de blokken Smile
Is daarna niet meer voorgekomen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 06:13 PM
  [ # 1202 ]
Nielsje schreef:

Berg af, hard proberen te gaan, weinig op de motor remmen en veel op de blokken .

Gouden regel: helling af in dezelfde versnelling als helling op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 06:17 PM
  [ # 1203 ]

Ja, daardoor kreeg ik ook een vapor lock bij de Stelvio: te weinig toeren want ik wou lui de berg op tokkelen Smile
Je leert een hoop als je met zo’n lor op pad gaat, hehehe.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1981
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 13 september 2015 06:25 PM
  [ # 1204 ]

Tsss, hadden wij in de C4 helemaal geen last van toen we de Stelvio op gingen, als je in een haarspeldbocht in de binnenbocht zat in de eerste versnelling beginnen en doortrekken tot boven in de 2 of soms zelfs 3 en dan gewoon weer in de 3 naar beneden.

Had je de buitenbocht te pakken in een haarspeldje dan kon je rustig in de 2e versnelling naar boven trekken.

Amper 5 minuten na de afdaling aan de steile kant van de Stelvio kon ik de schijven gewoon aanraken, geventileerde schijven for the win! Smile

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27818
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 06:28 PM
  [ # 1205 ]
Nielsje schreef:

Ja, daardoor kreeg ik ook een vapor lock bij de Stelvio: te weinig toeren want ik wou lui de berg op tokkelen Smile
Je leert een hoop als je met zo’n lor op pad gaat, hehehe.

Dat is precies hoe men nieuwe auto’s stuk rijdt, vol beladen (met caravan) in de 5de of 6de versnelling de berg op, nieuw of oud gaat allemaal stuk. (de schakelindicator zegt immer opschakelen dus doet men dat ook gewoon om een druppel brandstof te besparen)

Gewoon boven de 3000 rpm houden, blijft het heel en koel en je komt nog boven ook.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 september 2015 11:37 PM
  [ # 1206 ]

Zo, net effe wat bling bling voor me bitch geregeld:


Heeft iemand een goede foto van hoe deze lampen met de GTi beugels bevestigd horen te zitten?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 september 2015 12:08 AM
  [ # 1207 ]

Volgens mij zit in die beugel maar 1 gat en daar moet ie op Wink
Maar waarom bling bling voor de dame,zou der eerst een grote beurt geven….
Edit sorry heeft ze al gehad op de camping Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 september 2015 12:09 AM
  [ # 1208 ]

Mooie lampjes Niels ,( bijna jaloers )
Wil ze eigenlijk zelf ook wel….... Maar past dit bij mij prestige…....?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 september 2015 12:27 AM
  [ # 1209 ]

De grote beurt staat in de planning, er is een einddemper onderweg, er komt een grotere radiateur aan, lekzak ligt al klaar en daarna is de ontsteking aan de beurt.
Deze lampen kwamen voorbij op ieebee en zijn A) nieuw, b) geel en c) met de bevestigingspootjes naar achteren. Wil ze al een tijdje, dus gekocht Smile
Het vat voor de beugel is me wel duidelijk, maar hoe die beugel precies eronder moet nog niet.
Ze zaten standaard op de gti, (ook de beugels dus) niet op de pallas en prestige.
Wel bestaan die lampen al langer en zijn ze period correct en was het dacht ik gewoon een leverbare optie.
Ik vind gele lampen ’ mooi’ staan bij m’n bruine kar, wellicht dat doorzichtig bij jou beter past?
De beschermkappen twijfel ik over, dat vind ik dan (denk ik) geen gezicht.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25421
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 september 2015 10:36 AM
  [ # 1210 ]

Mooi! Wil ik ook ooit eens..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10009
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 september 2015 01:31 PM
  [ # 1211 ]

Zorh jij nou eerst maar dat ze blijft rijden….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27818
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2015 01:34 PM
  [ # 1212 ]
Nielsje schreef:

De beschermkappen twijfel ik over, dat vind ik dan (denk ik) geen gezicht.

Kan handig zijn ivm steenslag, zeker in het buitenland.

Echter haal ze er op meetings wel af, ze worden nog wel eens gestolen op grote evenementen…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 september 2015 01:56 PM
  [ # 1213 ]

Zeker, daar zijn ze ook voor bedoeld.
Ik wil zeker wel een paar kapjes kopen ter bescherming, nog even denken over welke (zwart, zwart/silver, of gewoon klassiek wit/zwart).
Maar goed, als iemand een foto heeft van hoe die beugel precies gemonteerd hoort te worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 september 2015 02:16 PM
  [ # 1214 ]

Maak eens een foto van die beugel.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2015 02:23 PM
  [ # 1215 ]

Ik ga even kijken of mijn hok bereikbaar genoeg is om er een foto van de maken, Niels, momentje.

Profiel  
 
 
81 van de 173
« Eerste  < Vorige 79 80 81 82 83 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook