80 van de 173
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 september 2015 06:59 PM
  [ # 1186 ]

net bericht 1177 gelezen, niels: welkom in de wereld die cx heet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 09:08 PM
  [ # 1187 ]

Dank je, ik vind het welkom hartverwarmend.

Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 september 2015 10:23 PM
  [ # 1188 ]

CX RIJDEN IS GEWELDIG!
maar onderhoud moet je laten doen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 september 2015 10:19 AM
  [ # 1189 ]

Met zo’n daadkracht kun je het onderhoud wel zelf doen! Als je eenmaal achterstallig onderhoud hebt ingelopen en je houdt de auto bij dan valt het allemaal wel mee…..

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27818
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2015 10:25 AM
  [ # 1190 ]

Idd dat is zeker waar, het domste wat je kan doen naar mijn idee is na een paar jaar goed onderhoud aan je CX gedaan te hebben is een andere kopen. Dan mag je weer opnieuw beginnen.

Bedenk daarom eerst goed wat voor CX je wil en koop hem dan ook.

Het advies begin met een simpele 20 en als het bevalt koop je een GTi snap ik daarom ook nooit.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 04 september 2015 09:23 AM
  [ # 1191 ]
Arjan Verkade schreef:

Bedenk daarom eerst goed wat voor CX je wil en koop hem dan ook.

Het advies begin met een simpele 20 en als het bevalt koop je een GTi snap ik daarom ook nooit.

Helemaal met jou eens Arjen, een 20 en een GTi zijn een wereld van verschil de GTi en de Turbo zijn dat op hun beurt dan ook weer, net als de handbak en de automaat. (Airco is natuurlijk altijd aan te bevelen)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 04:39 PM
  [ # 1192 ]

Zo, terug uit de Alpen zijn er een aantal zaken die ik over tijd wil vervangen aan m’n auto.

Ten eerste moet er een nieuwe fan op, een van de twee is langzaam aan het overlijden. Dat lijkt me meteen het moment om maar een grote radiateur te monteren. Mocht iemand nog een groot exemplaar hebben liggen welke niet rot is, laat maar weten Smile

Verder wil ik een hall-sensor gebaseerde ontsteking op m’n auto te zetten. De setjes zijn niet heel duur, dus even informeren welke past in een ducellier ontsteking. Lijkt me een leuke klus. Iemand dit toevallig al eens geprobeerd?

Het laatste punt is meteen het meest ingrijpend: er moet wellicht een andere bak in. Er zit nu een bak aan van een GTi serie 2 (althans, dat vertelde Dibert me ooit, is er een methode hoe ik hier exact achter kan komen?). Op de snelweg gaat dat lang niet gek, maar in de bergen zijn de gangen veel te lang. Over een tijdje (..) moet het blok er toch een keer uit om wat lekkages op te lossen, misschien moet ik er dan maar meteen een nieuwe bak aanzetten. Mijn wph heeft wel een overzicht van de 5-bakken geleverd op GTi, Prestige e.d., maar hier thuis heb ik geen overzicht van de serie 2 of de diesel bakken, is er iemand die mij daar aan kan helpen? En welke bakken zouden wel/niet passen op een M23/623 blok?
Het liefst zoek ik naar een oplossing waarbij in ieder geval de 1e, 2e en 3e wat dichter bij elkaar liggen, met een wat langere 4e en 5e denk ik (voor op de snelweg). Deel vooral uw gedachten Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 05:27 PM
  [ # 1193 ]

Zeikmodus aan.

Nielsje schreef:

zijn er een aantal zaken

Is er een aantal zaken!

Zeikmodus uit. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 05:29 PM
  [ # 1194 ]

Grote radiateur met ventilatoren heb ik voor je!
En bewezen dicht.

Zit nu nog in mijn TD 1, maar daar hoort eigenlijk een andere, met haakse aansluitingen, in.

Die heb ik al liggen, moet er alleen nog in.

Interesse?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4738
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 september 2015 05:32 PM
  [ # 1195 ]
René Jongejan schreef:

Is er een aantal zaken!

I stand corrected! Ik mag het alleen niet meer aanpassen Sad

René Jongejan schreef:

Grote radiateur met ventilatoren heb ik voor je!
Interesse?

Zeker, ik ga je pb-en.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43120
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 september 2015 05:34 PM
  [ # 1196 ]
René Jongejan schreef:

Zeikmodus aan.

Nielsje schreef:

zijn er een aantal zaken

Is er een aantal zaken!

Zeikmodus uit. Laughing

zeikmodus aan, part 2:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/aantal

zeikmodus uit…......

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27818
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 05:41 PM
  [ # 1197 ]

Weet je zeker dat het een GTi bak is?

Zou er niet een turbo diesel of GTi Turbo bak onder kunnen zitten?
Zover ik weet is de bak van een 25 IE niet echt overdreven lang, in tegenstelling tot die van een GTi Turbo en de turbo diesels.

Het verschil tussen een 2400 carb en een 2500 IE is iets van 22 pk (115 vs 137).
Zou het motortje dat direct al niet meer trekken?

Hoeveel toeren maak je op de snelweg in zijn 5?

In het andere topic las ik dat je last had van remmen die te heet werden, hoe krijg je dat voor elkaar? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43120
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 september 2015 05:42 PM
  [ # 1198 ]
Arjan Verkade schreef:

Zover ik weet is de bak van een 25 IE echt overdreven lang, in tegenstelling tot die van een GTi Turbo en de turbo diesels.

Het is omgekeerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27818
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 05:43 PM
  [ # 1199 ]

Ik bedoelde “niet echt overdreven” Laughing

Even aanpassen…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9219
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2015 05:43 PM
  [ # 1200 ]
waterman schreef:

zeikmodus aan, part 2:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/aantal

zeikmodus uit…......

Ik ben nog van voor de Mammoetwet!

Is er in gestampt, enkelvoud.
En geen moderne fratsen. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
80 van de 173
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook