2 van de 172
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 juli 2013 09:45 PM
  [ # 16 ]
tilanus schreef:

Serie 1 en schuifdak hoeft geen probleem te zijn. Het is alleen bij de serie 2 een drama.

Misschien rare vraag,  huh maar wat is het verschil in schuifdak van de S1 vs S2?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 juli 2013 12:42 PM
  [ # 17 ]

Ik ben ook wel benieuwd. Maar gelet op de kwaliteit van het serie 2 dak, hoe goed kan een serie 1 schuifdak dan helemaal zijn…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 juli 2013 02:02 PM
  [ # 18 ]
TRSarno schreef:
tilanus schreef:

Serie 1 en schuifdak hoeft geen probleem te zijn. Het is alleen bij de serie 2 een drama.

Misschien rare vraag,  huh maar wat is het verschil in schuifdak van de S1 vs S2?

Geen idee, maar in de praktijk blijkt dat waar een schuifdak bij de S2 een garantie op roest is, is dat bij de S1 veel minder het geval. Exacte reden weet ik niet. Ander staal, andere profielen, andere afwatering…. geen idee.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2013 04:29 PM
  [ # 19 ]

Is puur de kwaliteit van het staal..

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juli 2013 06:25 PM
  [ # 20 ]

Misschien waren de schuifdaken bij een serie 1 iets minder populair, ik heb het idee dat je het ook gewoon vaker ziet bij een serie 2, dus ook vaker een gaar dak.

Ongetwijfeld zit er ook verschil in kwaliteit afhankelijk van het bouwjaar…

Ach je kan het maar beter niet hebben, dan heb je meer hoofdruimte en persoonlijk vind ik het de daklijn verpesten, zonder schuifdak is gewoon strakker Wink

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 17 juli 2013 12:39 AM
  [ # 21 ]

Heb een serie 1 met schuifdak, lekt niet en geeft heerlijk frisse lucht in de auto, en als de zon schijnt een cabrio gevoel en wat nog een voordeel is volgens mij; de hemelbekleding is heel mooi strak uitgevoerd en gaat niet hangen!

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 juli 2013 08:55 PM
  [ # 22 ]

er staat een hele mooie groene smalspoor op marktplaats (niet van mij), wel met schuifdak, maar wel strak.
ik vindt de serie 1 smalspoor wel mooi, net wat rankere lijnen.

veel plezier met de speurtocht.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 juli 2013 09:28 PM
  [ # 23 ]

Er komt weinig reactie van de t.s. Op vakantie?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 10:15 PM
  [ # 24 ]

Nee, was het helaas maar zo’n feest! De ts heeft de laatste paar dagen veel dingen in de avonden gepland, en ik ben erachter gekomen dat mijn werkgever fora blocked (heel verstandig). Maar, vanavond ben ik op tijd thuis en ga ik overal even op reageren Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 10:20 PM
  [ # 25 ]
cxj schreef:

Een niet onbelangrijke vraag; wat mag hij ongeveer kosten. Je kunt een heel wensenlijstje hebben maar alles valt of staat met het budget. Overigens zou ik, als ik het zo lees, je adviseren om te gaan voor een late serie 1 gti. Rijdt voortreffelijk met voldoende vermogen en is aanmerkelijk minder roestgevoelig dan vroege exemplaren waarvan het plaatwerk net krantenpapier is.

De wens om stootstrip loos te rijden is puur cosmetisch: ik vind de lijnen dan iets mooier uitkomen.
Echter, het argument dat het plaatwerk van latere exemplaren beter is, is voor mij belangrijker. De auto moet het eerste jaar wel buiten slapen. Overigens zorg ik in de wintermaanden wel voor een overdekte stalling. Vandaar ook dat ik zoek naar een auto die én hard is én goed in de verf zit.
Mijn budget gaat tot 4000 euro. Zelf kijk ik op dit moment naar auto’s tussen de 1500 en 4000 euro. Goedkoper, dan verwacht ik een auto met (potentieel) veel werk. Of dat terecht is, weet ik niet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2013 10:21 PM
  [ # 26 ]
Nielsje schreef:

@ Derk: Dank, ik zal het draadje van Wolfman’s auto opzoeken.

@ Rens: Raid Arctique wordt hem helaas niet. Ik had m’n vriendin reeds beloofd volgend jaar minstens een maand met haar te gaan reizen, dan zijn de vakantiedagen al aardig op..

Ga je toch 3 weken naar de noordkaap,Zweden Noorwegen en als afsluiter rij je mee naar parijs Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 10:23 PM
  [ # 27 ]

@ allen: dank voor de info m.b.t het schuifdak. Gezien de reacties hoef ik een auto met een schuifdak niet links te laten liggen, behalve dan omwille van smaak. Een schuifdak zelf vind ik niet onaardig staan, wel vind ik de kunststof spoiler die wel eens te zien is wat minder fraai.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 10:26 PM
  [ # 28 ]
Han S schreef:

Heb je wel eens in een XM gereden Niels? Dat is ook een geweldige auto en die kosten bijna niks meer.

Nooit zelf gereden, wel méé-gereden. De XM staat ook nog wel op m’n lijstje, maar meer als dagelijkse auto. Ze kosten inderdaad een drol. Destijds heb ik serieus overwogen om jouw XM maar eens aan de tand te voelen, maar uiteindelijk niet gedaan om een simpele reden: Mijn Clio (...) heeft me tot nu toe nooit in de steek gelaten. Vorig jaar een hagelbui gehad wat de dagwaarde aardig liet kelderen, dus op dit moment rijd ik gewoon zo lang in dat ding als haalbaar is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 10:31 PM
  [ # 29 ]
mbender schreef:
cxj schreef:

Een niet onbelangrijke vraag; wat mag hij ongeveer kosten. Je kunt een heel wensenlijstje hebben maar alles valt of staat met het budget. Overigens zou ik, als ik het zo lees, je adviseren om te gaan voor een late serie 1 gti. Rijdt voortreffelijk met voldoende vermogen en is aanmerkelijk minder roestgevoelig dan vroege exemplaren waarvan het plaatwerk net krantenpapier is.

Bolletjes asbak is dan binnen vier minuten over te zetten weet ik uit ervaring Smile niet geheel origineel voor een latere serie 1 maar vind ze ook zo onwijs gaaf die asbakken

welkom trouwens op het forum, waarschijnlijk moet je mijn broer(tje) kennen, heeft dezelfde studie gedaan en is nu 31, heet Paul Bender

groeten Maarten

Ach, originaliteit.. Ik ben zelf ook gitarist, en in den beginne wilde ik absoluut niet dat mijn gitaren (of versterkers, pedalen) niet meer origineel waren. Op een gegeven moment kom je tot het inzicht dat origineel niet altijd gelijk is aan ‘het beste’. Derhalve begon ik m’n gitaren te voorzien van betere spullen, m’n versterkers en pedalen met een soldeerbout te lijf te gaan, enfin: niet meer origineel, maar wel naar mijn smaak.

In het topic van Rens zag ik deze prachtige wieldoppen:

(bron: http://www.citroencx.eu)

Tja , die vind ik gewoon veel mooier dan bijvoorbeeld de ‘ster’ Pallas wieldoppen.
Originaliteit zou me er niet van weerhouden dergelijke doppen te monteren (mits ik ze kan vinden).
Dus ook die bolletjes asbak, die vindt z’n weg wel Smile

Je broer is net iets ouder dan ik ben. Ik herken z’n naam wel, maar ik me eerlijk gezegd er geen gezicht bij voorstellen. In welke richting is hij afgestudeerd?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juli 2013 11:11 PM
  [ # 30 ]
F.SvM schreef:
Nielsje schreef:

@ Derk: Dank, ik zal het draadje van Wolfman’s auto opzoeken.

@ Rens: Raid Arctique wordt hem helaas niet. Ik had m’n vriendin reeds beloofd volgend jaar minstens een maand met haar te gaan reizen, dan zijn de vakantiedagen al aardig op..

Ga je toch 3 weken naar de noordkaap,Zweden Noorwegen en als afsluiter rij je mee naar parijs Wink

VgF

Ik zal het voorstellen Wink
Overigens ben ik maar wát blij dat zij ook van mening is dat CX-en mooie auto’s zijn, en ‘staat zij een aankoop toe’. Moet het dan niet meteen gaan forceren..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 172
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook