Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat tussensteekkabeltje wat je zoekt zou je natuurlijk ook zelf kunnen maken als je over de juiste stekkers kunt beschikken. Misschien is dat makkelijker te realiseren dan een kabel te vinden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Dat had ik inderdaad ook al bedacht, maar tot nu toe nog geen geluk op het zoeken van de stekkers.
Maar, we geven nog niet op. Moet te doen zijn
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je knipt uit een sloper gewoon de originele verbinding. Dus beide stekers.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Een compleet nieuwe stekkerset maken gaat wat te ver?
(ik neem namelijk aan dat je niet meer naar de sloop kunt lopen en daar een set uit kunt knippen)
René Jongejan schreef:Je knipt uit een sloper gewoon de originele verbinding. Dus beide stekers.
Ja, dat is het plan. Ben dus bezig een sloper met originele trekhaak te vinden..
EW schreef:Een compleet nieuwe stekkerset maken gaat wat te ver?
Nee, dat is ook prima, maar dan moet ik dus wel de stekkers zelf kunnen vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Om die stekkerset te maken heb je toch geen trekhaak nodig?
Ik neem tenminste aan dat de achterlichten nu ook met een stekker zitten.
Dan kun je ook de stekkerset van een andere CX (zonder trekhaak) pakken en die ombouwen tot een set die je er tussen kunt zetten.
Nope, overdenk het maar eens, en kijk eens goed naar het plaatje van René
Je hebt een contrastekker nodig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die zit toch al in elke CX!
De originele verbinding is ook een steker/contrasteker- verbinding.
Dus contra van donor in steker van auto, aan de contra de steker van de donor en daar weer de contra van de auto in.
Moeilijker is het niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Precies!
En desnoods besluit je niet een CX maar bijvoorbeeld twee C5-I’s van stekkersets te ontdoen.
Of daar zelfs dan de trekhaakkabelboom van te pakken…
Nee. Ik weet niet hoe jullie CX-aansluitingen zijn, maar ik heb het als volgt:
Ik heb dus een stekker die je op de lampunit schuift. Ik kan dus wel uit een sloopauto de standaard connector halen, een contradeel vind je er niet!
edit voor de volledigheid: ik ben op zoek naar de originele tussenkabelboom, zodat ik niet in de originele kabelboom hoef te gaan knippen. De in de CX gebruikte connectors zijn niet standaard in auto’s te vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zit bij mij precies eender.
Maar vòòr deze steker op de lampunit zit een gele contrasteker, daarmee splitst de flatcable in links en rechts.
Zit dat bij een serie 1 anders dan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
The plot thickens.
Ja, ik heb geen contrastekker. Ik heb alleen twee grijze connectors op flatcables die je op de lamp schuift.
Niets meer dan dat..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dus een flatcable voor links en een flatcable voor rechts?
Dan heb je niets aan zo’n tussensteekkabel, die is dan alleen bruikbaar in een serie 2.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Sorry, dat was wellicht wat verwarrend omschreven: ik heb aan beide zeiden gewoon een stekker die je op de lamp schuift. De units zijn onderling verbonden, daarvoor heb ik op dit moment dit beste bewijs:
Oftewel, ik moet gewoon een stekker en een contrastekker uit een serie 2 zien te vinden, dan maak ik zelf wel een tussensteekkabel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2 van elk dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986