123 van de 171
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 mei 2018 02:23 PM
  [ # 1831 ]

Ondertussen voldoet mijn auto in ieder geval prima als ballenwasmeubel:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 02:24 PM
  [ # 1832 ]

MUHAHAHAHAHAHAHAAAA

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2018 03:04 PM
  [ # 1833 ]

EINDELIJK!!!

Daar is de CX dus voor bedoeld..
Nu kan ik rustig slapen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 mei 2018 09:00 PM
  [ # 1834 ]

heb je die hoes om de auto omdat dat wit van die kat zo besmettelijk is?


solderen:
ik rij al drie jaar in een w124 omdat mijn cx aandacht nodig had en ik er niet aan toe kom.
niet omdat ik dat zo’n mooie auto vind maar echt als nood oplossing.
het onderhoud bestaat ongeveer allen uit af te toe diesel tanken en een nieuw setje bandjes.
zonder dat ik mensen wil kwetsen (ook ik vind een cx echt veel leuker), maar die duitsers maakten echt betere autos.

en raad eens hoe de stekkers bij dat ding in elkaar zitten?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 mei 2018 09:04 PM
  [ # 1835 ]

Bij “dat ding” zijn er busjes en hulsjes op de draadaders geklemt én daarna gesoldeerd die vervolgens in de stekker klem worden gezet. Maar er worden géén draden aan elkaar gesoldeerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 mei 2018 12:19 AM
  [ # 1836 ]

iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
De vliegtuigindustrie houdt niet van solderen vanwege de strenge en hoge eisen.
In de old timers zal het wel loslopen.
Maar het principe van niet solderen is duidelijk.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 juni 2018 09:31 PM
  [ # 1837 ]

Een trekhaak plaatsen is, als alles goed is voorbereid, prima te doen.
En dat was dus exact hetgeen wat ik toch net niet helemaal goed had gedaan.
Met een grijns en wat gegniffel deel ik m’n ervaringen.

Ik besloot dat het een leuk idee was om ooit met een vouwwagen op pad te gaan met de CX. Uiteraard kwam meteen het (terechte) advies om eerst eens wat andere problemen op te lossen, waaronder het versnellingsbak gebeuren.
Dus ging ik me inlezen in trekhaken op dit forum. Ik leerde al snel twee dingen: zorg voor een complete set (inclusief alle montage beugels) en er zijn veel verschillende modellen.

Op marktplaats en leboncoin zie je best vaak alleen de trekhaak zelf te koop staan, zonder de beugels. Dat is onhandig. Dus was ik blij dat er toevallig ineens een trekhaak inclusief alle beugels te koop stond, in de buurt van Nijmegen. Afspraak gemaakt, na anderhalf uur rijden op zaterdag 11 uur ‘s ochtends stond ik voor z’n deur. Niemand thuis. Later bleek dat ‘ie op het postkantoor was en z’n telefoon niet bij zich had. Maakt niet uit, mijn humeur was verpest.

Ik ging sowieso langs Bonhof in Epe voor andere onderdelen en aldaar maar meteen een complete trekhaak gekocht. Peter kwam aanzetten met een Westfalia trekhaak uit 1978. Westfalia’s worden ook via CX-basis verkocht. Moet wel goed zijn dus. En zo stond ineens dit roestige kunstwerk in m’n garage.

Alvorens het geheel op te knappen, eerst de boel maar eens passen. Dat leek redelijk goed te gaan, maar helaas: de Westfalia trekhaak past niet als je een aftermarket einddemper hebt. Bij de originele demper zit de montageband reeds aan de demper, bij zo’n aftermarket demper zit dat met losse beugeltjes. En tegen die beugel loopt juist de trekstang van de trekhaak aan.

Na contact met Bonhof had hij nog een andere trekhaak, die nog onder een auto zat. Na overleg zou hij deze demonteren en kon ik de trekhaak ruilen. Na wederom een retourtje Ede had ik een ander stuk roest in de garage staan:

Een trekhaak van het inmiddels ter ziele gegane, Nederlandse, Trefina. Een beetje klooien later bleek dit prima te passen en besloot ik over te gaan de boel eens op te knappen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 juni 2018 10:21 PM
  [ # 1838 ]

Leerzaam, duidelijke foto’s. Krijgt hij nog een likje verf?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 juni 2018 10:25 PM
  [ # 1839 ]

De boel maar eens opknappen. Ik wilde wel eens proberen wat dingen te ontroesten middels elektrolyse. Dus, tankje geknutseld, acculader d’r aan en gaan! Nou, dat werkte volledig naar wens. Helaas past de trekhaak zelf er niet in, maar voor kleine voorwerpen met lastig bereikbare hoekjes is dit een prima methode. Duurt wel lang.

De montageplaat van trekhaak was niet zo’n beste staat. Behoorlijk doorgerot. Na kijkje van een bevriende lasser was reproductie het beste idee. Geen zin in, dus een vervangend exemplaar gezocht, die zich verrassend snel liet vinden. Ik vond de montageplaat niet zo lekker in elkaar zitten. Niet lekker doorgelast, de montage gaten zaten scheef, blegh. Dus hup, de slijptol erin, uitlijnen, doorlassen. Happy camper.

Vervolgens alle onderdelen netjes gemaakt, en begonnen met monteren. Uiteraard frisse boutjes voor het geheel gescoord. Zoals eerder bleek moesten er dus nog een paar gaten geboord worden in de kofferbak. Ik besloot de tank te demonteren, ik zag mezelf al zo in de tank boren. Braaf de tank leeg gereden, nog wat peut afgetapt en begonnen met demonteren. Uiteraard was m’n tank niet leeg en kreeg ik een fijne scheut benzine over me heen..hmz

Op CitroMobile had een nieuwe montagering en rubberen pakking gescoord voor het tankvlotter. Samen met wat nieuwe benzineslangen was dit het perfecte moment om de boel te vervangen. Vervolgens zowel de onderkant van de CX alsmede de tank in de vette kek gezet en de boel weer gemonteerd.

Daarna kon het eigenlijke monteren beginnen. En dat ging inderdaad prima. De gaten in het subframe zaten er nog niet in, maar dankzij m’n brug kon ik de trekhaak goed monteren en ondersteunen, terwijl ik de gaten overnam. De elektra volgt nog, ik zoek nog een originele kabelboom. Verder moet natuurlijk het type plaatje er nog op, die heb ik gelukkig nog wel. Ik ben tevreden met het resultaat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 juni 2018 10:51 PM
  [ # 1840 ]

Ziet er strak uit! Mooi zo’n garage tongue wink

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 juni 2018 08:00 AM
  [ # 1841 ]
Nielsje schreef:

Uiteraard kwam meteen het (terechte) advies om eerst eens wat andere problemen op te lossen, waaronder het versnellingsbak gebeuren. Dus ging ik me inlezen in trekhaken op dit forum.

Ik verwachtte iets heel anders te gaan lezen na jouw “Dus”...

Hoe staat het nou met het versnellingsbak gebeuren?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juni 2018 08:08 AM
  [ # 1842 ]

En wanneer stap je over naar een biermerk dat wel te drinken is?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 07 juni 2018 09:15 AM
  [ # 1843 ]

Zoals ik ooit eerder heb uitgelegd, dienen die kratjes om de auto te ondersteunen. Het bier zelf geeft hij weg aan arme mensen.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 07 juni 2018 09:18 AM
  [ # 1844 ]

Dat kun je die arme mensen toch niet aan doen!

Ziet er goed uit Niels, doe je netjes

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juni 2018 09:22 AM
  [ # 1845 ]
ronvanzon schreef:

Ik verwachtte iets heel anders te gaan lezen na jouw “Dus”...
Hoe staat het nou met het versnellingsbak gebeuren?

Ja, da’s een project van de lange adem. Inmiddels ben ik wel weer verder met het uitzoeken van mogelijke bakcombi’s.

2d schreef:

En wanneer stap je over naar een biermerk dat wel te drinken is?

Breng jij weer Vedett langs?

Rougefurio schreef:

Het bier zelf geeft hij weg aan arme mensen.

In dit geval is dat wel correct: opgegaan tijdens een feestje Smile

TRSarno schreef:

Ziet er strak uit! Mooi zo’n garage tongue wink

FastFred schreef:

Ziet er goed uit Niels, doe je netjes

Dank!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
123 van de 171
« Eerste  < Vorige 121 122 123 124 125 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook