138 van de 172
« Eerste  < Vorige 136 137 138 139 140 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juni 2019 10:47 PM
  [ # 2056 ]

Right, dit bleek een gevalletje nét niet helemaal goed kijken: de draad van zowel het gat was aan de bovenkant niet helemaal fris meer, de boutjes waren ook wat gaar én tamelijk kort. Lange m5 boutjes erin die helemaal door het gat gaan en het ding zit weer vast. Een gat leek een blind gat, maar eindigt in een interne kamer, waarvan ik de toepassing op dit moment niet weet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juni 2019 10:45 PM
  [ # 2057 ]

Ik heb een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben, en dus wel wat hulp kan gebruiken. Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben, maar heb wat carburateur kennis nodig..

M’n cx loopt ineens sinds een week beroerd slecht. Waardeloos stationair, slaat af en bij optrekken houdt ‘ie ineens in en slaat vervolgens dan af. Er is serieus geen blokje om van 400 m mee te rijden. Het lijkt wel alsof er ineens teveel benzine is (en hij dus verzuipt), of ineens veel valse lucht.

Wat heb ik gecontroleerd?
- Velleman kit verwisseld voor klassieke ontsteking met punten, niet de oorzaak.
- Bobine verwisseld voor een nieuwe, niet de oorzaak.
- ontstekingstijdsstip, goed.
- contactpunt afstand, goed.
- verdelerkap / rotor, goed.
- luchtfilter en luchttoevoer gecontroleerd, niet de oorzaak.
- vacuum slangen gecontroleerd, niet de oorzaak.
- brandstoftoevoer, niet de oorzaak.
- branstoffilter, schoon.
- stationair sproeiers: schoongemaakt, geen verschil.
- hoofdsproeiers: schoongemaakt, geen verschil.
- Vlotterkamer: wat gruis onderin de kamer. Hele ding schoongemaakt door geblazen: geen verschil.
- bij stationair loop de stekker van de solenoid eraf gehaald: dan blijft ‘ie lopen! Niet goed.
- Solenoid schakelt voel- en hoorbaar als je er los 12V op zet.

Voor de vorm een exploded view van de Weber die erop zit.
Wat betekent het precies als de motor wel blijft doorlopen bij losgekoppelde solenoid?

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 juni 2019 11:02 PM
  [ # 2058 ]

Brandstoftoevoer niet de oorzaak?
Zou het kunnen dat er een lek zit in de aanzuigleiding?
Rubber tussenstuk bij de tank bijvoorbeeld?

Bedoel je met de solenoid de afsluiter van de stationairsproeier?
Die zie ik trouwens even niet op je geexplodeerde carb…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 juni 2019 11:15 PM
  [ # 2059 ]

Nee, hij krijgt voldoende peut. Zit zo’n doorzichtig brandstoffiltertje voor de tank en die blijft mooi vol.
Slangen zijn vorig jaar allemaal vervangen, ook die bij de tank. Toen ook meteen een nieuw rubber bij het vlotter gemonteerd.

Inderaad, deze tekening laat de solenoid niet zien, deze foto wel, maar die is dan weer niet exploded view:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2019 08:37 AM
  [ # 2060 ]

Hi Niels, kan het zijn dat het iets te maken heeft met het boutje dat je eerder deze maand mistte?

Toen ik mijn CX kocht (Roermond), liep ze prima. Maar aangekomen in Eindhoven liep ze ook beroerd. Na lang zoeken bleek het een lekje te zijn bij de papieren pakking op de carb. Droog was er niets aan de hand, maar door dat de pakking doordrenkt werd op de terugreis werd de pakking week en werd er valse lucht aangezogen.

Misschien is iets soortgelijks bij jou nu aan de hand (niet de pakking natuurlijk, maar dat er wat valse lucht wordt aangezogen na de werkzaamheden met het boutje).

Succes ermee!

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2019 11:25 AM
  [ # 2061 ]

Doet de vlotter het en sluit de naald af?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 01:59 PM
  [ # 2062 ]
ronvanzon schreef:

Hi Niels, kan het zijn dat het iets te maken heeft met het boutje dat je eerder deze maand mistte?

Toen ik mijn CX kocht (Roermond), liep ze prima. Maar aangekomen in Eindhoven liep ze ook beroerd. Na lang zoeken bleek het een lekje te zijn bij de papieren pakking op de carb. Droog was er niets aan de hand, maar door dat de pakking doordrenkt werd op de terugreis werd de pakking week en werd er valse lucht aangezogen.

Ja, het boutje en bijbehorende werkzaamheden heb ik ook verdacht. Derhalve de carburateur schoongemaakt. Ik vond wel ander klein gruis / sediment onderin de vlotterkamers, maar geen spanen. Ik heb uiteindelijk van binnenuit een boutje naar buiten gemonteerd zodat dat ook niet kan gebeuren.

bogaard77 schreef:

Doet de vlotter het en sluit de naald af?

Ik heb dit niet expliciet gecontroleerd: Vlotter en naald waren nog erg schoon en heel, wat is een pragmatische manier om beiden te controleren?

 

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2019 03:00 PM
  [ # 2063 ]

Als de vlotter niet drijft loopt je carbu over. Dan heb je een heel erg rijk mengsel. Ook zo als de naald niet afsluit. Als de drijver omhoog is mag je niet door de toevoer kunnen blazen.

Verder: punten openen niet genoeg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 03:18 PM
  [ # 2064 ]

Punten heb ik een paar maanden geleden nog gecontroleerd toen ik m’n velleman ingebouwd heb, maar ik ga ze even controleren.

Drijver / naald controleren: motor even laten draaien zodat er er zeker weten benzine in het de kamer moet zitten, dan aanvoer en retour los, retour afdoppen en blazen op aanvoer? Drijver evt los controleren in bakkie water? Ik ga maar zo’n revisie setje bestellen, dan heb ik meteen een nieuwe vlotternaald en pakking.


Kan het niet afsluiten van m’n stationair sproeier verder nog roet in de carburateur gooien ergens, of is deze alleen om het nadieselen te voorkomen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2019 03:29 PM
  [ # 2065 ]

Dat laatste. Veiligheidsklep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 25 juni 2019 04:06 PM
  [ # 2066 ]

In de revisieinstructie voor de carburateur staat normaal gesproken wel wat de hoogte van het benzineniveau hoort te zijn als je het deksel eraf hebt gehaald. Zo kun je controleren of vlotter/naald hun werk goed doen.

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2019 04:16 PM
  [ # 2067 ]

Zit je carb goed vast? Ik had zelfde klachten bij de eend en toen bleek de carb los op het spruitstuk te staan/valse lucht dus….

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 04:26 PM
  [ # 2068 ]
GS1970 schreef:

In de revisieinstructie voor de carburateur staat normaal gesproken wel wat de hoogte van het benzineniveau hoort te zijn als je het deksel eraf hebt gehaald. Zo kun je controleren of vlotter/naald hun werk goed doen.

Ik neem aan dat dat direct is nadat je de motor hebt uitgezet?
De DMTR heeft een iets onhandige constructie met een stang voor de bediening van de choke klep, die een verbinding heeft tussen boven en onderdeel. Het bovenste deel lichten is dus wat onhandig op de auto.

CitroenAZU schreef:

Zit je carb goed vast? Ik had zelfde klachten bij de eend en toen bleek de carb los op het spruitstuk te staan/valse lucht dus….

Ja, die zit goed vast. De voetpakking heb ik een paar jaar geleden vervangen, ik merkte met de remmenreiniger test dat ‘ie daar sneller ging lopen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juni 2019 04:50 PM
  [ # 2069 ]

Tja, de vlotters gaan mee met het deksel. Dan is het niveau dus niet meer te controleren….Want dat zakt als de vlotters er uit zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 04:53 PM
  [ # 2070 ]

Ja, inderdaad. ik ga de blaastest van boog proberen.
Iemand anders nog een goed idee?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
138 van de 172
« Eerste  < Vorige 136 137 138 139 140 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook