141 van de 172
« Eerste  < Vorige 139 140 141 142 143 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juli 2019 09:03 AM
  [ # 2101 ]

Ah, dit past..

...niet…

Maar, dat krijgen we wel passend voordat ik op vakantie ga.
Sinds mijn vakantie in ZA wil ik écht een goede koelkast en dit is er een.
Liefst heb ik ook de koelkast achter de bestuurdersstoel, zodat de bijrijder eenvoudig een koud biertje kan pakken tijdens het rijden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2019 09:11 AM
  [ # 2102 ]
Nielsje schreef:

Liefst heb ik ook de koelkast achter de bestuurdersstoel, zodat de bijrijder eenvoudig een koud biertje kan aanreiken tijdens het rijden.

Fixed that.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juli 2019 09:14 AM
  [ # 2103 ]

Dank je, dat is ook precies wat ik bedoelde!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juli 2019 11:30 AM
  [ # 2104 ]

Ehm, ik heb iets gemist… “fixed that”, maar zonder illustratie, en Niels lijkt te begrijpen wat je bedoelt… hoe heb je het dan gefixed?

Ik heb er wel eens over gedacht om een oude achterbank te halveren, en zodoende meer bergruimte te creëeren. Maar nooit ertoe gekomen…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juli 2019 02:46 PM
  [ # 2105 ]

Goed lezen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 juli 2019 09:52 PM
  [ # 2106 ]

0.0 hè! ongeveer…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2019 03:52 PM
  [ # 2107 ]

Ik denk dat de oplossing voor de koelbox gewoon een CX Prestige is!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 juli 2019 09:11 PM
  [ # 2108 ]

Past ook niet Wink
De enige oplossing is een break

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 augustus 2019 11:33 PM
  [ # 2109 ]

En dan zijn we zo een paar weken verder en is de vakantie alweer achter de rug. Zo’n 3000 km gereden, waarvan zo’n 2300 met de klapkar achter de CX. De eerder getoonde koelkast is een waar schot in de roos gebleken. Goed, het ding past niet lekker in de CX, maar ijskoud bier bij aankomst was nog nooit zo lekker! De vouwwagen die vorig jaar nog lek bleek, hadden we dit jaar behandeld en met succes! Een paar dagen regen gehad en het ding bleef van binnen perfect droog. Een aantal andere kleine verbeteringen aan de vouwwagen pakten ook goed uit, alhoewel we voor volgend jaar alsnog wat wensen hebben.

Ging er dan niets kaduuk? Eeeh… bijna niet. Er zat alweer een tijdje een Velleman kitje in de wagen, maar ik vond dat het ding toch maar erg warm werd. Dat kon toch niet normaal zijn? Tijdens de rit naar Ferté-Vidame beaamde forumlid MiGS dit en dezelfde MiGS leverde een groter koellichaam. Een andere plek werd gezocht, maar bovenop het luchtfilter werd, vlak naast het uitlaatspruitstuk, toch te warm bevonden. Dan maar in de buurt bij het koelvloeistof vat. Dit bleek ook een ongelukkige plek te zijn. Er circuleert daar weinig lucht en tijdens de ritten door warm Frankrijk begon de boel af en toe toch over te slaan. De boel eruit getrokken, verder gereden op punten zonder problemen.
Aan de ontsteking althans.

Want op een parkeerplaats werd mij een benzinelucht gewaar, dus op speurtocht. Onlangs had ik de carburateur schoongemaakt, dus alle vervuiling daar valt meteen op. Bij de toevoer van benzine was een spoortje zichtbaar, wat meteen wat alarmbellen deed rinkelen. De pijpjes in het zamac zaten niet los, wél kon ik de slangen draaien om de pijpjes. Dit geborgd met wat ijzerdraad uit de Bricolage, thuis maar eens verder kijken aangezien ik de juiste Loctite om dit vast te zetten, niet bij me had en niet zo snel kon vinden.

Maar wat me het meest verontrustte was wel dat naarmate de vakantie vorderde, het leek alsof de koppeling begon te slippen. Bergop met vouwwagen, 3e verzet en 3000 toeren schoot ineens het toerental kortstondig omhoog, om vervolgens weer terug te zakken. Op de terugweg naar huis op de snelweg ook zoiets: 5e verzet, 110 km/h en even een vrachtwagen inhalen. Schoot ineens omhoog in de toeren om weer terug te zakken. Het zou toch niet hè?

Thuis bleek in ieder geval dat de pijpjes van de carbu toch wél vastzitten, maar dat waarschijnlijk de slang zelf niet voldoende grip heeft. Eens kijken hoe dat op te lossen. Verder gaat het ding een nieuwe pakking krijgen. De koppelingsplaat zelf kon ik nét bekijken, door het timinggat heen stond het vliegwiel zo dat de plaat te aanschouwen was. Omrekenen van de foto afmetingen leert dat er per kant ongeveer 2.6~2.9 mm voering op zit, dat is nog voldoende. De koppeling komt netjes los bij ontkoppelen bij het op laten komen komt het druklager vrij. Toch de boel opnieuw afgesteld en binnenkort een testritje maken.

Hebben we dan nog wat mooie kiekjes gemaakt? Nou, ik ben niet zo’n goede fotograaf, maar ik heb wel wat inspirerende kiekjes gemaakt. De vakantie was helemaal top en die klusjes aan de wagen, dat fixen we ook wel weer Smile

Genoeg gespot in het wild!

En dan bezoek je een verzameling/museum in de buurt van Salviac:

En dan ontmoet je gelijkgestemden, waarmee je naar een vrachtwagen museum in de buurt van Vichy gaat!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 augustus 2019 07:58 AM
  [ # 2110 ]

Dat leest als een toffe vakantie! Leuke foto’s ook man Smile

Die koppeling slipt waarschijnlijk omdat je plaat niet alleen wat sleets is geworden maar hoogstwaarschijnlijk vooral vet is. Gewoon motortje en bak er eventjes uit trekken en de olielekkage opzoeken en alles nieuw er in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2019 08:35 AM
  [ # 2111 ]

Ik zou overigens de gereden route even terugrijden, volgens mij ben je wat kentekenplaten verloren. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2019 08:38 AM
  [ # 2112 ]
waterman schreef:

Gewoon motortje en bak er eventjes uit trekken.

En direct een andere bak eraan hangen. Met de juiste verhoudingen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 augustus 2019 09:23 AM
  [ # 2113 ]
waterman schreef:

Dat leest als een toffe vakantie! Leuke foto’s ook man Smile

Die koppeling slipt waarschijnlijk omdat je plaat niet alleen wat sleets is geworden maar hoogstwaarschijnlijk vooral vet is. Gewoon motortje en bak er eventjes uit trekken en de olielekkage opzoeken en alles nieuw er in.

De vakantie was meer dan tof Smile

Ja, de lekkage zit bij mij ook in m’n hoofd. Het ding lekt al tijden langs de krukaskeering.
Het plan was eigenlijk om ná de France-run de boel eruit te trekken, en dan meteen alles goed te doen in het vooronder. Een spoedklusje wisselen kán, maar heeft niet de voorkeur omdat ‘ie dan erna er nog eens uit moet.

Plaat, druklager, keerringen (ja, kom maar door met de spellingsgestapo) en kortere gereviseerde 5-bak liggen reeds klaar. De nieuwe drukgroep moet volgens DPD morgen aankomen. Eigenlijk wil ik dan ook het lagertje waar de prise-as tegenaan drukt ook nog vervangen, eens kijken of ik die maat eenvoudig kan vinden.

 

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2019 10:25 AM
  [ # 2114 ]

Het zogeheten toplager is toch niet meer dan een bronzen bus in het vliegwiel?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 augustus 2019 10:33 AM
  [ # 2115 ]

Lager is gelijk aan DS toch?

Vreemd van de velleman. Nooit last gehad , behlve toen de koelrib los zat van de eindtor…

Bij mij CX zat ie hier:

rechts voor tegen binnenscherm.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
141 van de 172
« Eerste  < Vorige 139 140 141 142 143 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook