53 van de 172
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2014 07:26 PM
  [ # 781 ]
F.SvM schreef:

Na draaien van de fans weet ik niet of dat zin heeft,want de pomp draait immers ook niet meer.

Mijn fans heb ik ook na laten draaien. Werkt prima, draaien meestal niet langer als 15 sec na.
Moderne auto’s doen dat ook als het nodig is, daar zal de pomp ook niet draaien.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43045
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 augustus 2014 07:39 PM
  [ # 782 ]

Nadraaien heb ik ook op mijn sm gemaakt en vroeger ook al op mijn 78’er CX. Ideaal want daardoor wordt de boel veel minder warm: na het afzetten van de motor valt de koeling weg en zal de temperatuur stijgen. Door nu te koelen op één plek, de radiateur, ontstaat er een zwakke stroming in het koelsysteem en neemt de temperatuur af.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4868
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 augustus 2014 08:38 PM
  [ # 783 ]

Klopt, er zit nog heel wat restwarmte in het blok en ik heb het met mijn engelse auto wel meegemaakt dat na het stop zetten de boel begon te pruttelen en aan de kook dreigde te gaan. Ik heb toen een electrische ventilateur van een Laguna aan de voorkant van de radiateur gemonteerd en die wordt gestuurd via een thermostaat van een CV ketel welke dus verstelbaar is tussen 30 en 95 graden.

Het gebeurt wel dat de auto al vijf minuten stil staat en dan gaat alsnog die ventilator een paar minuten draaien. En idd heb je dan een weinig natuurlijke circulatie. Werkt prima en ik heb geen gepruttel meer gehoord.

Danfoss levert zelfs nog steeds klemthermostaten met wisselcontact, klem je zo ergens tegen vast.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 augustus 2014 10:43 AM
  [ # 784 ]
F.SvM schreef:

Je hebt niet het goede schema voor jouw cx.
Hier staat alleen maar het thermocontact op,bij jouw heb je ook nog het lucht contact ( die wie voor de radiateur hing)VgF

Maar, wat is dan wel het goede schema voor mijn cx? Dit is het schema, volgens haynes, van “Torque convertor modellen 1976 and on”. Daar valt de mijne wel onder..
Inderdaad, mijn radiateur heeft een beugel voor zo’n voeler, maar da’s ook het enige. 

F.SvM schreef:

Bij lage snelheid schakelt hij 1 relais en dan worden de fans serie geschakeld Bij hoge snelheid schakelen twee relais en worden de fans parallel geschakeld.
VgF

Duidelijk ik begrijp het. Het schema wat ik bijgevoegd heb laat alleen fans zien die parallel zijn geschakeld.

waterman schreef:

Als je het nou gewoon ff goed wil doen maak je ff een nieuw draadbundeltje a la nieuw model: 3 relais, radiateurcontact met 3 pootjes , twee ventilatoren en klaar is kees. Die ouwe meuk van vroeger moet je gewoon ff gauw vergeten Cool

Moet ik dan deze sensor hebben? Weet iemand zo uit z’n hoofd welke connector daar dan op moet? Of is dat gewoon met van die kabelschoentjes? René is inmiddels zo vriendelijk geweest een schema door te sturen.

Waterman, hoe heb je het nadraaien op je oude CX geklust destijds?
Leuk, best wel zin om dit soort dingen erin te zetten. En in het najaar ga ik alle kabel troep straktrekken. Op dit moment is het in de hoek bij de accu wel een beetje een zooitje..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2014 10:52 AM
  [ # 785 ]

Bij een serie 2 zorg je ervoor dat de fans niet alleen kunnen draaien als het de auto op contact staat.

Dit is het enige wat je dan hoef te doen.

Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Als jij zorgt dat je nieuwe bedrading op een constante plus staat dan heb je gewoon vanzelf nakoeling.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 augustus 2014 02:26 PM
  [ # 786 ]
Nielsje schreef:

Moet ik dan deze sensor hebben?

Die zit mijn gti turbo 2, en denk ik ook in de GTi.
Weet niet of dat lukt in de serie 1…..

Bij de Brezan niet duidelijk / makkelijk te vinden als ze zoeken op Citroen CX.
Maar, merk Facet, no. 75606 (Citroen BX 1,6, 1,9, 1,9 GTi, 15, 16) is er wel. Citroen nrs. op de doos: 95495385, 95576325, 95612640.
En dat is em !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 augustus 2014 01:06 AM
  [ # 787 ]

Het deurpaneel netjes loskrijgen, is dat gewoon een kwestie van dopjes eruit, schroefjes los, alle loszittende delen verwijderen, schuifjes verwijderen en dan met een beetje beleid proberen los te wippen? Ben als de dood dat ik het paneel naar z’n grootje help..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 augustus 2014 01:37 AM
  [ # 788 ]

dat is terecht dat je daar bang voor bent.
het mooiste gaat met een grote gespleten schroevedraaier.

als er wel pluggen uit het paneel scheuren kun je dat repareren met in secondenlijm gedrenkte leucoplast.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 augustus 2014 06:35 PM
  [ # 789 ]

Goed, vandaag het paneel d’r af gehaald en het blijkt dat je voor een ‘vroege’ spiegel dit paneel er niet af hoeft te halen.
Aan de binnenzijde van de deur zit een extra plaat met daarop een blokje met draad. De spiegel zelf heeft een contramoer aan de buitenkant, met daaronder een ring van, nou, karton? Deze was helemaal hard en plat gedraaid, dus bij de Karwei een ‘gummi water ring’ gescoord en die past er mooi onder. Zooitje gesteld, vast gezet en een proefvlucht gemaakt.

Het is toch echt een heerlijke auto om met 140 alle grijze leasebakken voorbij te zweven Smile
Ik wil er ook een voor dagelijks gebruik!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 07:02 PM
  [ # 790 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 augustus 2014 07:15 PM
  [ # 791 ]
Nielsje schreef:

Ik wil er ook een voor dagelijks gebruik!

Dit niet wat?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m830319352-citroen-cx-2-4-pallas-inj-1977-brun-scarabee.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 augustus 2014 12:23 AM
  [ # 792 ]
cx25gtit2 schreef:

Bij de Brezan niet duidelijk / makkelijk te vinden als ze zoeken op Citroen CX.
Maar, merk Facet, no. 75606 (Citroen BX 1,6, 1,9, 1,9 GTi, 15, 16) is er wel. Citroen nrs. op de doos: 95495385, 95576325, 95612640.
En dat is em !!

Besteld bij Brezan, stiekem toch wel weer een paar centen, 27 euri voor een sensor.
Daar kan ik ook gewoon 15 kilometer van rijden met het ding!

Ik had m’n sierlijsten vastgeplakt met tape. Niet met het mooie plakruitenbandkit van 3M, deze eigenwijze jongeman vond dat te duur voor zo’n rol. Dus van HPX tape gekocht van 9mm breed en dat vond ik heel erg mooi werken. Vanavond de auto even gewassen, in de stalling gezet en ja hoor: komt er water uit tussen de strip en de auto. Op het strippie drukken en dan komt er iets meer uit.. Werkt toch als een spons.  hmz
Nou ja, dan maar alsnog die 3M plakruitenbandkit scoren.
Kan ik daar de sierlijsten die op de achterste ramen zitten ook goed mee vastzetten?

Ik moet ook een lakstift hebben, maar standaard lakstiftjes zijn niet te vinden in Brun Scarabée.
Weet iemand in Den Haag oid een goede verfzaak waar ze de kleur van je auto kunnen inscannen en dan een lakstiftje in elkaar kunnen fietsen?

Als laatste kwam ik vandaag achter dat ik toch wel een massa probleem ergens heb.
De auto vanavond naar de stalling gebracht, en ik merkte dat ‘ie bij stationair toerental toch minder lichtopbrengst heeft dan als wanneer ik gas geef.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 augustus 2014 12:38 AM
  [ # 793 ]
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 augustus 2014 12:44 AM
  [ # 794 ]

Dank! Ga ik morgen effe langs.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 07 augustus 2014 03:39 AM
  [ # 795 ]
fluidphreak schreef:

Misschien anders een setje nieuwe Toyo’s voor op de vooras?

Uitstekend idee! Zoals CEE-IKS eerder al schreef rij ik ook alweer ruim vijf jaar naar volle tevredenheid met vier Toyo’s onder de Athena rond. Michelin is leuk, maar als je de prijs van een MXV (check hier de prijs!) vergelijkt met de € 72,70 die je voor een Toyo betaalt, dan lijkt me de keuze snel gemaakt. Maar los van de prijs: het profiel vind ik nog best dicht in de buurt komen van een Michelin Energy en het ziet er i.i.g. niet uit als een band voor een bestellerd Smile

@ CEE-IKS: het is MCMLXXIV, met twee x’en Smile Overigens zou een derde x m’n leeftijd ten goede komen Smile

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
 
53 van de 172
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook