55 van de 176
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4947
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2014 01:46 PM
  [ # 811 ]
bogaard77 schreef:

elektra is stiekem ook mijn hobby. Ben Ir. Elektro….

bogaard77 schreef:

Ha je nu wel of niet een lucht temp sensor?

Ir. werktuigbouwer hier Smile
Nee, geen lucht temp sensor, wel de beugel ervoor.
Heb nu de radiator temp sensor met 3 pootjes besteld, die draai ik er dan in.
Kan nu alles volgens mij aansluiten volgens bovenstaande tekening en dan nog met 2 polige sensor zo aangesloten dat ‘ie steeds parallel staat (hoge stand).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4947
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2014 01:47 PM
  [ # 812 ]
waterman schreef:

Juist, nu snap je ‘m!

Dank voor het geduld Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2014 01:50 PM
  [ # 813 ]

Mooi duidelijk schema. very good
Dit komt er nu bij dus ook in .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 augustus 2014 01:56 PM
  [ # 814 ]

En wat ik (werktuigbouwer) bedoelde is dat je die twee 15 A relais kunt combineren tot eentje.
Daar wordt het iets overzichtelijker van als je ooit storing moet zoeken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2014 02:29 PM
  [ # 815 ]

Schema graag volgens mij kan dit niet

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4947
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2014 02:43 PM
  [ # 816 ]

Volgens mij bedoeld Erik dat je ook relais kan kopen waarvan er 2 in een behuizing zitten, dat kan wel.
Enfin, ik heb denk ik de reden gevonden waarom m’n pneumatische oliemeter geen dienst doet.
Verder zit ik met de grote vraag: waar laat ik de nieuwe relais nou?

Ik speel een beetje met de gedachte om de toeter te verplaatsen.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Liefst steek ik alles een beetje bij elkaar.

edit: toeter liet zich wel een beetje verplaatsen, nu boven de huidige relais nog ruimte voor minstens 4 stuks, maar ik wil ze hier alle zes kwijt. Wordt effe puzzelen. Even bij de brezan zo’n strippie scoren.

Afbeelding Bijlagen
foto 1 (5).jpgfoto 2 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2014 03:42 PM
  [ # 817 ]
F.SvM schreef:

Schema graag volgens mij kan dit niet

Tuurlijk wel, de originele bedrading is namelijk ook met 2 relais waarvan 1 maak en 1 wissel, namelijk relais 772 en 773.
Alleen loopt dan de stroom in de lage stand van beide ventilatoren en in de hoge stand van 1 ventilator over het thermocontact.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2014 03:49 PM
  [ # 818 ]

Ik heb de releais onder de koplamp gehangen. Zie je ze niet en er hing er al 1 origineel daar..

Je wil hoge stand allebei draaien. Het is dus niet het zelfde.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2014 03:50 PM
  [ # 819 ]

Hangen ze bij een serie 2 ook, niets meer op het binnenscherm, alleen die van de hoorn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2014 03:51 PM
  [ # 820 ]

Bosch relais nummers:
http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2014 03:52 PM
  [ # 821 ]
bogaard77 schreef:

Je wil hoge stand allebei draaien. Het is dus niet het zelfde.

Bestudeer het schema van een serie 2 maar eens, slechts 2 relais en in de hoge stand staan beide ventilatoren op 12 V.

Niels heeft dit schema van mij.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2014 04:12 PM
  [ # 822 ]

heb ik niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4947
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 augustus 2014 08:05 PM
  [ # 823 ]
bogaard77 schreef:

Bosch relais nummers:
http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

Ja dank! Nu slaap ik weer rustig vannacht Smile

Goed, de Brezan had wel relais, maar niet een mooi strippie waar ik ze allemaal op kon klikken zoals het reeds erin zit. Jammer, maar ergens anders vandaan toveren.
De luchthoorn bleek ik prima te kunnen verplaatsen van óp de wielkast naar náást de wielkast, zodat ik nu boven de huidige rij relais nog een rijtje kan plaatsen. Onder de koplamp kan wel, maar ik vind het wel mooi om het bij elkaar te houden.

Verder begonnen met het uitpluizen van de teringzooi, en na een kwartier had ik het gehad en ben ik begonnen om alle losse draden uit te zoeken. Dat leek uiteindelijk (bijna) allemaal via een vreemd ton-vormig relais te lopen, en met twee draden naar m’n lunule, waar, jawel een draad niet was aangesloten en de ander naar de schakelaar onder de sateliet waarvan ik niet wist waar ‘ie voor diende. Zat met een draad aan de lichtschakelaar, en zeer waarschijnlijk hebben deze ooit dienst gedaan om mistlampen te schakelen. Goed, geen mistlampen, en dit was gebeund, dus, hup, eruit. Uiteindelijk zo’n 10 meter vage kabeltroep eruit gehaald en dat lucht op.

Kabelboom gedeeltelijk ontmanteld, om er achter te komen dat men blijkbaar in het verleden het handig vond om geel voor massa te gebruiken én signaal. Heel fijn.
Uiteindelijk nog niets nieuws aangesloten, maar ik weet nu wel hoe die meuk aan elkaar vast hangt, dus dat gaan we binnenkort mooi eens fatsoenlijk overdoen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2014 02:28 PM
  [ # 824 ]

The Way to go!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4947
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 augustus 2014 08:38 PM
  [ # 825 ]

Ik ben op zoek naar ‘iets’ waar ik mijn relais mooi op kan monteren.
In mij CX zitten deze op een kunststof strip. Ik zou eigenlijk nog wel zo’n strip willen, maar kan deze niet vinden (weet niet waar op te zoeken). Ik kan ze prima met sterkte dubbelzijdige tape op m’n scherm vastzetten, maar dat wil ik eigenlijk niet.

En, ik wil een voorraadje kabelschoenen aanleggen. Het liefst van die ongeïsoleerde stekkers, van die hebben verbinding en trekontlasting (nou ja), niet in dezelfde verbinding. En dan met losse isolatie hulsen.
Maar als ik hier bij de schuifstekkers kijk: http://www.rdae.nl/kabelschoenen-div/ongeisoleerde-kontakten/
Welke is dan raadzaam om te nemen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
55 van de 176
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook