



Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
dat is inderdaad complex, volgens mij zijn al die extra delen (stijlen, luchtslag en hoedenplank) bij mij niet van leer en de hoedenplank is zwart, niet zo’n probleem en wellicht een leuke uitdaging om in de toekomst zelf erbij te zoeken, zal even kijken als ik de auto terug heb van Antonisse.






















Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Micky schreef:....... en het trekgewicht te noteren (ongeremd 500 geremd 1250kg) dit is nodig omdat we de caravan willen trekken met de Dame en er geen gewichten op het kenteken stonden.
Wat een ongekend laag trekgewicht.
Een DS is toch best een forse auto.
Wie berekent dat op welke gronden? Koos Spee zeker? (het technisch onbenul van het OM).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Micky schreef:dat is inderdaad complex, volgens mij zijn al die extra delen (stijlen, luchtslag en hoedenplank) bij mij niet van leer en de hoedenplank is zwart, niet zo’n probleem en wellicht een leuke uitdaging om in de toekomst zelf erbij te zoeken, zal even kijken als ik de auto terug heb van Antonisse.
In geval van je eigen DS zijn er ook witte delen terug te vinden op je deurpanelen.
Dit witte is ook kunstleer, afkomstig van een DS met een stoffen interieur




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ik weet het niet, volgens het boekje bij de Dspecial van mijn Schoonvader mag er bij hem 1800kg achter, dat lijkt me erg veel maar goed, 1250kg is voor mij voldoende, onze caravan weegt 1200kg max en aangezien dat zo langzamerhand ook een oldtimer wordt (1989) gaat hij voorlopig toch niet weg












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die 1800 Kg mag je alleen trekken als je de aanhanger aansluit op het remsysteem van de DS zelf.
Oftewel, je heb dan nogal een speciaal soort aanhanger nodig.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Arjan Verkade schreef:
In geval van je eigen DS zijn er ook witte delen terug te vinden op je deurpanelen.
Dit witte is ook kunstleer, afkomstig van een DS met een stoffen interieur
Dat weet ik idd, maar dat vind ik mooi en laat ik zitten, de panelen en de bekleding worden op dit moment gerestaureerd/ opnieuw geverfd, de bovenstukken hebben we bewust wit gelaten.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
@arjan, die zijn zelfs in Nederland niet toegelaten toch?












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je het niet weet dan is het ook niet eens zo gek, zo komt de kleur van het dak nog terug in het interieur












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Micky schreef:@arjan, die zijn zelfs in Nederland niet toegelaten toch?
Dan moet je even terug zoeken in waterman zijn SM topic, hij heeft die 1800 Kg op kenteken laten zetten.
Dus het kan wel




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ik had het wit natuurlijk liever in leer gehad dan in skay, maar goed je kunt niet alles hebben en ergens houdt het qua investering natuurlijk ook een keertje op…




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zal ik eens uitzoeken thanx, altijd leuk om iets meer te mogen trekken





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Arjan Verkade schreef:Micky schreef:@arjan, die zijn zelfs in Nederland niet toegelaten toch?
Dan moet je even terug zoeken in waterman zijn SM topic, hij heeft die 1800 Kg op kenteken laten zetten.
Dus het kan wel
Nou, dat is avondvullend lezen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
vandaag mijn DS bijbel binnengekregen (De Originele Citroën DS), wat een mooi boek, er valt nog veel te lezen heb ik al gezien


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Prachtig boek om te ontdekken dat elke DS uniek is. Veel leesplezier.




























Totaal aantal Berichten: 9373
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Micky schreef:vandaag mijn DS bijbel binnengekregen (De Originele Citroën DS), wat een mooi boek, er valt nog veel te lezen heb ik al gezien
De Originele Citroën DS is dat de titel?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.