











































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog een tip mbt de tellerunit.
Gezien je de auto toch nog niet terug heb, kan je hem rustig uit elkaar halen.
Dan kan je de binnenkant van het plastic en de wijzerplaten schoon maken. Als die dat nog niet was dan wordt die weer als nieuw
Dat merk je goed als die weer in de auto zit, dan ziet het er weer een stuk frisser uit en leest beter af.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
haha thanx, maar heb ik dit weekend al gedaan, en de voorkant van mijn eigen teller is net iets mooier denk ik dus die zet ik over, tevens alle lampjes eruit gehaald en schoongemaakt, hij was enorm smerig van 30 jaar stilstaan
Lamjes vervangen kan ook geen kwaad inderdaad.
En controleer de plaatjes voor de indicatoren voor het dimlicht en grootlicht eens, die hebben ook vaak hun beste tijd wel gehad.












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Micky schreef:haha thanx, maar heb ik dit weekend al gedaan
Ik twijfelde daar al aan, het leek al erg schoon op de foto
Weet je hoe die andere eruit moet? Je moet de tellerkabel delen onder de motorkap. Maar misschien is de ook al info die je al weet…




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
nee, over de montage en het verwijderen van de oude had ik nog niet gedacht, wat bedoel je met delen van de kabel, zit er ergens een connector in de tellerkabel?
mijn handen jeuken nu echt en ik wil van alles aanpakken, hopelijk is de auto eind van de week klaar, morgen wil ik even een kijkje nemen, ben benieuwd hoe het interieur is geworden












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De tellerkabel is te kort om het klokkenspel ver genoeg naar voren te halen om vervolgens de tellerkabel aan de achterkant van de unit los te halen.
Dus de tellerkabel kan je onder de kap delen, zodat je hem naar binnen kan voeren.
Ergens naast de accu je hem los schroeven.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
TOP, bedankt voor de tip!!
Hoe zo 30 jaar stil gestaan ??
( vorige eigenaar )




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
de ” nieuwe ” teller.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
de teller komt van een Citroen specialist uit Belgie die altijd de nieuwe Citroen’s aan mijn schoonfamilie heeft geleverd (heel de familie rijdt Citroen) en onderhouden, deze man heeft 3 Ds’n 30 jaar in zijn bedrijf opgeslagen gehad, 1 heel goed en 2 minder goed qua carrosserie, mijn schoonvader heeft altijd geweten dat die auto’s er stonden, aantal jaar geleden is deze man gestopt met zijn bedrijf (heeft 10 jaar gelden mijn schoonvaders C5 nog nieuw geleverd), maar alles is nog ingericht, af en toe doet hij nog klusjes.
onlangs (zo’n 3 weken geleden) heeft dus mijn schoonvader de beste van de 3 gekocht en die wordt nu klaar gemaakt, motor uit elkaar geweest, keringen enz. vervangen (ze kennen zelfs de eerste en enige eigenaar, die woonde in het zelfde dorp/stadje) deze heeft vanaf 1983 dus stil gestaan en heeft maar 105.000km gelopen. mijn teller komt uit 1 van de andere 2 vandaar dus de 30 jaar..
het is een Dspecial uit 1974 in 088 wit en hij wordt nu Bleu Lagune gespoten
een kleine Barnfind zeg maar, net als mijn tellerbak ))




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Thomas G schreef:Ze antwoorden wel per mail. M’n bestelling is geplaatst ik hou je op de hoogte…
hoe staat het met je bestelling? ik heb inmiddels een berichtje gekregen van de transporteur, waar het pakje is (in het distri centrum), maar ook daar is sinds de 10de geen beweging meer geweest, ze laten pakketjes daar toch geen 2-3 dagen liggen zonder beweging? ik wacht inmiddels al 20 dagen, pakketjes uit China komen binnen een dag of 10 aan…..














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Spullen bestelling in en uit Frankrijk, tja, ze hebben daar gewoon minder haast en het is eigenlijk vrij normaal dat iets 3 weken of langer duurt. Wen er maar gewoon aan, het zijn geen Duitsers die punktlich und ordentlich werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
oke thanx Waterman, dan weet ik dat ik er gewoon rekening mee moet houden!




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lekker bezig.
Wat heb je ervoor gebruikt?