3 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DUBBUS
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 november 2013 03:55 PM
  [ # 31 ]

de neusplaten volgelast, aan deze kant lukte dat goed

aan de andere kant is het niet netjes genoeg geworden, daar zal ik alsnog een deel moeten uitslijpen en nieuw inlassen.

Probleem is dat dit jaren vijftig ribbels zijn en ik alleen een stuk plaat met jaren zestig ribbels heb. Helaas zijn die ribbels wat minder spits en ook niet helemaal dezelfde maat. Wordt zeker een hoop knippen en plakken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 november 2013 05:05 PM
  [ # 32 ]

Zo de vloer is inmiddels gegrond en in de verf gezet, ik ben tevreden met de kleur.

dit werd hem dus niet, dus slijptol erin. dat had ik beter gelijk kunnen doen, kosste me een halfuur om het eruit te krijgen. Zat behoorlijk goed vastgelast… Wonder boven wonder was het geen enkel probleem de bout van de koplamp los te krijgen, en dat na 50 jaar!

aanhouder wint

wie wat bewaart heeft wat, inderdaad dat is mn oude 1964 reservewielklep (ik heb toendertijd de 1955er gebruikt omdat de 1964er erg rot was aan de onderkant. Nu dient hij na 20 jaar als donor.

van 2 stukken 1 passend geheel maken

en pasklaar:

ik zal later met plamuur proberen de punten wat spitser te maken.

ook al heel lang op mijn verlanglijstje , een rubber geplaatst aan de onderkant bestuurdersdeur, scheelt een hoop tocht.Ik had daar jaren geleden al eens een 2VC deur voor gestript.

de regengoot bij de voordeur is ook zon plek die al jaren wat aandacht nodig heeft.Dat word lassen.


ook dat mooie 2-talige typeplaatje maar gedemonteerd

en schoongemaakt:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 december 2013 05:44 PM
  [ # 33 ]

ik vond nog wat fotos van een paar jaar terug, november 2007 op precies te zijn dus 5 jaar geleden. Ik heb toen die donorplaat al eens gebruikt om de benzineklep te repareren.

dat was mn laatste winter in Nederland en ik heb toen ook maar eens de motor uit elkaar getrokken en nieuwe zuigers en cylinderbussen gemonteerd.

en weer in elkaar

ook toen maar eens een trekhaak in elkaar gebakken:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
wegpiraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 08 december 2013 07:30 PM
  [ # 34 ]

mooi verhaal gert-jan, heb het aandachtig zitten te lezen.
maar ik vraag me af weet jou franse friend ook in frankrijk c35 te staan?
op dezelfde manier als je die hy vond?
ik heb de torsie nodig van de c35.
kun je me eens tippen als dat zo is?
groet
daan

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 december 2013 12:26 AM
  [ # 35 ]

mijn franse vriend is gewoon een nederlander met een huis in Frankrijk. Ik ben nu in NL en ga vd week toch bij hem langs, ik denk het niet maar zal het vragen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
wegpiraatje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 26-11-2013

Gepost: 10 december 2013 05:04 PM
  [ # 36 ]

Als hij wat weet hoor ik het erg graag van je. Ik denk toch dat ik meer kans van slagen heb in Frankrijk zelf. ik heb de torsie vering nodig van de c35 voor mijn eigen bus, daar is de torsie van gebroken.
In Nederland vind je geen c35 meer op de sloop hoewel er behoorlijk wat van gebouwd zijn. ik zal ook een stuk uit de bodem moeten snijden zodat de vering op spanning blijft.
fijne week en mischien hoor ik iets van je.
daan

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 december 2013 11:53 PM
  [ # 37 ]

Nee geen C35 bekend wordt zoeken vrees ik

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Vadela
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 29-11-2010

Gepost: 15 december 2013 12:46 PM
  [ # 38 ]
wegpiraatje schreef:

Als hij wat weet hoor ik het erg graag van je. Ik denk toch dat ik meer kans van slagen heb in Frankrijk zelf. ik heb de torsie vering nodig van de c35 voor mijn eigen bus, daar is de torsie van gebroken.
In Nederland vind je geen c35 meer op de sloop hoewel er behoorlijk wat van gebouwd zijn. ik zal ook een stuk uit de bodem moeten snijden zodat de vering op spanning blijft.
fijne week en mischien hoor ik iets van je.
daan

er staan toch genoeg slopers op marktplaats waar nog wat inzit? Bergh in Valkenswaard, hoving demontage in hoogkerk/groningen (hier stonden twee een fiat en een c35) moet toch lukken on nederland very good boring
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/oldtimer-onderdelen/m751621916-citroen-c35-fiat-242-2500cc-dieselmotor-en-veel-meer.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr met voor en achteras lees ik, wel even bellen want mailen doet ie niet aan

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 december 2013 09:12 PM
  [ # 39 ]

Start ff een eigen draadje over je C35 aub

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 januari 2014 04:06 PM
  [ # 40 ]

ivm kerst en aanschaf Xantia de laatste weken niet zoveel gedaan aan Dubbus.
Wel staat het motorblok inmiddels geheel los en is de radiateur verwijderd. Klaar om de nieuwe koppeling te monteren als ik een avondje vrij heb.

Gisteren de linker neusplaat afgelast en in de verf gezet. Nu nog plamuren en afwerken.
Het ziet in ieder geval al een stuk beter uit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 januari 2014 12:47 PM
  [ # 41 ]

Zo na de nodige tijd aan de Xantia besteed te hebben nu weer tijd voor Dubbus.
Gisteravond de motor uit Dubbus gehaald en nieuwe koppelingsplaat gemonteerd,de oude was inderdaad erg vet. Ook gelijk nieuw toplager in het vliegwiel en een nieuwe oliekeerring geplaatst in de versnellingsbak.
Ook de aandrijfassen losgehaald , volgende week de tripodehuizen schoonmaken en inspecteren.

Ik hoop dat daar niet teveel slijtage in zit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 januari 2014 04:29 PM
  [ # 42 ]

vorige week nog een beetje aan de neusplaten gewerkt,begint erop te lijken:



nog 1 keer met een dremel eroverheen en ene beetje meer plamuur en het moet goedkomen.

na de motor nu ook de bak eruitgehaald zodat ik het paard in een nieuwe laag Hammerite kan zetten. De laatste dateerd alweer van bijna 20 jaar geleden..

bak moest ook hoognodig eens schoongemaakt worden.
Gelijk ook de tripodes nagekeken en 1 slijtageplek ontdekt:

slechts aan 1 kant, de andere kant is netjes:

oftewel de slijtage treed op aan de zijde waar de krachten bij het vooruitrijden op komen. Een simpele oplossing is de tripode huizen links en rechts om te wisselen. De andere zijde vertoonde overigens geen enkele slijtage. Daar zat ook veel meer vet in. Na schoonmaken heb ik een hoogwaardige industrievet gebruuikt en de tripodehuizen daar lekker vol meegeprut.


best leeg zon paard zonder blok en bak:

volgende week weer verder

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 januari 2014 07:01 PM
  [ # 43 ]

Leuk die “Eendendam” sticker op je dashbord!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 januari 2014 09:37 AM
  [ # 44 ]

ja ik runde de werkplaats/garage in Eendendam, samen met een ploeg vrijwilligers van het Eendeei waar ik toen voorzitter van was. Ik realiseer me dat die sticker er alweer 17 jaar opzit deze zomer. goede kwaliteit! Wat vliegt de tijd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 februari 2014 09:33 AM
  [ # 45 ]

zo , gisteren na het vervangen van de startmotor van de Xantia had ik niet zoveel zin meer in sleutelen.
Dus er maar een schuur en verfavondje van gemaakt. Leuk zon hobby waar je alle kanten mee uit kunt.
Het paard staat weer fris in de Hammerite en de cabine in de motorruimte is weer mooi grijs. Ook de binnenkant van de motorkap opnieuw grijs geverfd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
3 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook