3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 november 2013 11:07 AM
  [ # 31 ]
waterman schreef:

Als je geen mogelijkheid hebt om ze zelf te maken:

http://citrotech.nl/shop/shop/2x-mechanische-hoogteverstellers-dssm/

dit is niet zo moeilijk om zelf te maken.
De moer van zo’n potkrik in de Aldi, heeft dezelfde buitendraad voor de veercilinders. Je hoeft dan alleen de binnendraad te tappen.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 november 2013 06:05 PM
  [ # 32 ]

Probleempje.. Ik heb geen vonk.

Ik meet wel plus op de bobine. Ik zou toch ook een vonk moeten hebben als ik 1 bougie direct op de bobine zet? Dit om bijvoorbeeld een brakke verdeelkap uit te sluiten?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2013 06:08 PM
  [ # 33 ]

Je bedoelt de bougie op de hoogspanningskabel van de bobine? Zou moeten werken, mits je de bougie ook massa laat maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 november 2013 06:11 PM
  [ # 34 ]

ja dat bedoel ik idd. Ook dan heb ik geen vonk, al gaan de contactpuntjes wel open en dicht..

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2013 06:43 PM
  [ # 35 ]

Als de puntjes open zijn moet je op de “rup” aansluiting van de bobine ook 12V meten. Als ze gesloten zijn 0V. Klopt dat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 november 2013 08:16 PM
  [ # 36 ]

Ik zal het binnenkort eens testen. Ik had vandaag in ieder geval op beide aansluitingen spanning gemeten. Stel dat ik bij gesloten punten 0V meet, wat is dan de vervolgstap?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 november 2013 09:05 PM
  [ # 37 ]

Nog wat achtergrond info.. De wagen heeft 17 jaar stilgestaan.. Kan een uitgedroogde condensator een oorzaak zijn?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2013 09:14 PM
  [ # 38 ]

Ik denk niet dat die uitdrogen. En als de condensator kapot is zou hij volgens mij wel moeten starten.
Je kan de weerstand van allebei de spoelen in de bobine meten. Primair een paar ohm. Secundair (tussen hoogspanningsaansluiting en massa) een aantal kilo Ohm.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 november 2013 09:27 PM
  [ # 39 ]

Je kunt de bobinekabel rechtstreeks tegen de waterpomp laten vonken, zonder bougie 8mm overslag.
Wel een droog lapje omheen doen, anders krijg je misschien ‘kriebeltjes’...

Nb Vervang die condensator maar op voorhand, hoor.

knuffel

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 15 november 2013 10:41 PM
  [ # 40 ]

nieuwe punten erin of oude opschuren, deze zijn waarschijnlijk geoxideerd

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 16 november 2013 08:03 PM
  [ # 41 ]

Schoonmaken etc had ik wel gedaan, maar zonder resultaat. Zal komende week preventief de bobine en puntjes en condensator vervangen. Bougies, bougiekabels en accu zijn al nieuw

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 16 november 2013 09:12 PM
  [ # 42 ]
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 november 2013 10:31 AM
  [ # 43 ]

Waarom zet je er geen 123 in? Komt het uiteindelijk toch wel van.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 november 2013 11:42 AM
  [ # 44 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 november 2013 11:44 AM
  [ # 45 ]

Punten werken prima mits de verdeleras niet gaar is. Trouwens AZ, leuke wagen man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook