10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
CX 2400 Prestige 1976 “laag-daks”
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 21 oktober 2014 09:03 PM
  [ # 136 ]
Toit plat schreef:

Kunnen de serie2 fans op de originele punten gemonteerd worden? Of moeten er nog het e.e.a. Omgebouwd worden.

Ja, dat past er zo in.

Wel hebben we er wat extra korte bouten bij moeten zoeken, anders kwamen die in contact met de radiateur zelf.
En de stekkers moesten even aan gepast worden.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 26 oktober 2014 04:50 PM
  [ # 137 ]

En dit weekend was de octopus aan de beurt.  Omdat een nieuwe momenteel niet beschikbaar was hebben we genoegen moeten nemen met een goede gebruikte.

In het verleden was er veel gerommeld aan de octopus van deze auto. O.a.  met diverse koppelstukjes en slangetjes die behoorlijk omgeleid waren.  Daarom moesten we de CX GTI erachter te zetten om uit te vogelen hoe alles origineel hoort te lopen.

Maar na wat uitzoek- & labelwerk + veel gepriegel zat die er eindelijk in, vooral de aansluiting op de veiligheidklep is een lastige. Die zit namelijk lekker weggestopt tussen het subframe en de carrosserie.

Vooralsnog is alles nu weer lekvrij en rijdt die ook weer goed na het vervangen van de benzinetank.
Wel is het verstandig om een nieuwe octopus op de plank te leggen zodra ze weer beschikbaar zijn, want je weet het maar nooit.  :-p


Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 26 oktober 2014 09:01 PM
  [ # 138 ]

Ik zie in post 128 aan de rode bougiekabel een zwart kastje, waar is die voor?
De mijne is afgekoppeld en hangt los aan het motorblok….

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 oktober 2014 09:33 PM
  [ # 139 ]

Als ik het goed begrepen heb, kan je die gebruiken om te controleren of je bougie op het goede moment vonkt.
De draad gaat meen ik naar de contrastekker, waar je een ‘uitlees apparaat’ aan kan hangen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 31 oktober 2014 08:43 AM
  [ # 140 ]
René Jongejan schreef:

Let op, er zijn meerdere varianten bij serie 2 mogelijk.

De niet-Douvrin motoren zonder turbo, zowel benzine als diesel, hebben de ventilatoren aan de radiateur vast.
Bij de turbo-uitvoeringen zitten de ventilatoren in een eigen kunststof frame, los van de radiateur.

Dus als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar Turbo benzine of diesel ventilatoren?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2014 08:55 AM
  [ # 141 ]

Hangt voor jouw radiateur af.
Heb je een echte Turbo-radiateur, dus met de slangaansluitingen haaks op de rijrichting, dan moet je de bijbehorende ventilatoren hebben.
Anders de andere combi.

In mijn TD zit nu een non-Turbo-radiateur met bijbehorende ventilatoren, binnenkort maak ik die weer origineel.
Dit setje komt dus vrij, dus mocht je interesse hebben, dan verneem ik dat wel

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 oktober 2014 10:53 AM
  [ # 142 ]
Toit plat schreef:
René Jongejan schreef:

Let op, er zijn meerdere varianten bij serie 2 mogelijk.

De niet-Douvrin motoren zonder turbo, zowel benzine als diesel, hebben de ventilatoren aan de radiateur vast.
Bij de turbo-uitvoeringen zitten de ventilatoren in een eigen kunststof frame, los van de radiateur.

Dus als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar Turbo benzine of diesel ventilatoren?

Neem je oude fan mee,en vergelijk hem met de “nieuwe” kan niet mis gaan.

Edit.
Heb even gekeken maar het verschil zit alleen in de motoren het frame is het zelfde.
Het verschil wat er kan zijn ,is geen airco ,dan zit de fan meteen op de radiateur.
Met airco maar dan een condensor ter grote van een halve radiateur,hier zit dus voor 1 fan een extra frame tussen
Met airco maar dan een condensor ter grote van de gehele radiateur ,hier zit dus 1 groot frame bij,en zit niet vast aan de radiateur.
Jij hebt de bovenste optie,als het nog origineel is.dus fans op zich zo uitwisselbaar.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 november 2014 10:44 AM
  [ # 143 ]

De relatie met airco kan er best zijn, maar ik heb ook andere ervaringen.

De TRD T2 uit ‘88, die ik ontmanteld heb, had geen airco.
Toch zat daar een kunststof frame met 2 ventilatoren in, dat, los van de radiateur, in de neus hing.
Tussen dat frame en de radiateur horen rondom afdichtingstrips.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2014 01:23 PM
  [ # 144 ]

Wat je zegt klopt wel Rene,
Maar de fans op zich hebben allemaal het zelfde frampje.
Er zijn alleen verschillende “tussen"framepjes ivm verschillende opstellingen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 november 2014 03:27 PM
  [ # 145 ]

Ja, idd wat Frank zegt.

Onze fans komen uit een 86’er 2500 GTI zonder airco en we hebben beide “tussenframes” eraf gehaald zodat ze in de Prestige met airco pasten.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 november 2014 08:26 AM
  [ # 146 ]

Die tussenframes zitten er waarschijnlijk op om de tussenruimte op te vangen waar anders de condensor zou zitten.

Mijn Prestige staat op dit moment even bij de spuiter om wat kleine dingen bij te werken. Wanneer ze terug is kan ik kijken hoe de opstelling van de ventilatoren is.

Doel: minder herrie waneer ze aanstaan, minder stroom trekken en effectief meer koele wind de motorruimte in blazen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 november 2014 01:41 PM
  [ # 147 ]

En vanaf nu is de Prestige ook voorzien van een middenarmsteun.


Een tijdje geleden kocht ik via Marktplaats een middenarmsteun met de juiste stof voor mijn BX.
Alleen toen die binnenkwam met post bleek het geen BX steun te zijn, maar een CX steun.

Ik wist toen dat er al tijden een setje CX Prestige achterhoofdsteunen te koop stonden, dus die heb ik erbij gekocht om ze te slachten voor de stof.


Beetje knutselen met wat contactlijm en het eindresultaat is een fijne middenarmsteun met de juiste stof:

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 november 2014 01:47 PM
  [ # 148 ]

Heel fraai!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 november 2014 03:12 PM
  [ # 149 ]

mooie oplossing !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 november 2014 03:28 PM
  [ # 150 ]

Zoiets zoek ik ook nog!

Meteen even een vraag, zijn die steunen er voor zowel serie 1 als 2?
Zo ja, is dat hetzelfde model of twee verschillende?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook