6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
DS 21 Pallas 1967: 123 gemonteerd
willemvreeland
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-01-2007

- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Gepost: 14 mei 2014 06:31 PM
  [ # 76 ]

heb vorig jaar de DS velgen laten coaten in RAL7044. Het is het net niet, in vergelijk met de AC140.

Willemvreeland

lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 mei 2014 06:33 PM
  [ # 77 ]

Ja maar ik probeer AC102 te bereiken. De oude velgen met rond gat die op mijn DS zaten leken echt het meest op RAL 7044.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 22 mei 2014 10:19 AM
  [ # 78 ]

Wat is trouwens de beste plek om een krik onder te zetten als je een DS op bokjes wil krijgen? Ik had nu ‘m in de hoogste stand gezet, en een krik midden onder de dorpel (ongeveer onder de ronde “knop” voor de originele kriksteun) met een plank hout ertussen gezet. Je kunt nl. niet de opkrikpunten gebruiken want daar moeten de bokjes komen. Is de hele dorpel OK om op te krikken op deze manier?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 mei 2014 11:19 PM
  [ # 79 ]

Als ik mijn DS op bokken zet doe ik dat ook met de hoogste stand, vóór van die budgetsteunen (niet allemaal even veilig heb ik net geleerd) en achter blokken hout, vlak voor de achterwielen.
Als je de hele zijkant wilt opkrikken lijkt me de officiële kriksteun-plaats met een blokje hout het veiligst.
Als ie op z’n buik ligt is het trouwens erg moeilijk om er een krik onder te krijgen.
Dan zal je toch eerst de voorste krikpunten moeten gebruiken.
Ballonkrik zou ook kunnen werken…

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 juni 2014 11:02 PM
  [ # 80 ]

De velgen zijn klaar en ik heb ze gisteren gemonteerd! Cool

Dat ziet er een stuk beter uit onder de motorkap, en hoewel de Pallas-wieldeksels de velg bijna geheel bedekken is het toch een groot verschil bij de wielen ook. Echt een stuk frisser. RAL 7044 is wat mij betreft perfect om de “oude” AC 102 kleur te matchen. De opmerkingen over poedercoaten hierboven kan ik wel beamen; ik was te lui om naar een mogelijkheid voor spuiten te zoeken en je maakt inderdaad erg snel een beschadiging.

Maar wat rijden die XAS-en lekker zeg! Nog even goed op spanning brengen want de auto trekt een beetje naar rechts. Maar kleine oneffenheden worden nu perfect opgevangen en de wegligging in bochten is veel vertrouwenwekkender.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 juni 2014 12:26 PM
  [ # 82 ]

Gisteren heb ik ook eindelijk deelbare bollen gemonteerd. Wat een enorm verschil zeg. Hiervoor veerde de DS een beetje als een CX: goed maar als je van een drempel afkomt krijg je toch een beetje een klap van de achterkant. Nu is dat totaal weg, echt een zwevend tapijt zo. Fantastisch!

De oude bollen zaten achter wel op 33 bar ipv 40, maar dat zal dit verschil niet verklaren lijkt me.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 juni 2014 12:40 PM
  [ # 83 ]

Goed bezig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 september 2014 10:48 AM
  [ # 84 ]

Sinds afgelopen weekend heb ik een 123 gemonteerd. Ik had een Luminition die prima werkte maar ik wilde toch een 123 omdat deze betrouwbaarder schijnt te zijn, en de vervroeging ook electronisch regelt. Ik heb hem netjes afgesteld met de 6mm pen in het vliegwiel en het lampje op de 123. Toch merk ik dat de auto wat minder pittig is dan eerst. Ik vermoed dat de ontsteking nog iets vroeger moet, maar omdat er geen gradenboog op zit kan ik niet meteen met de stroboscoop aan de gang.

Als de motor echt goed warm wordt merk ik ook wat schokkerig rijgedrag, en bij stationair manoeuvreren slaat de motor ook snel af. Zou dat ook aan het onstekingstijdstip te wijten zijn, of moet ik dan eerder richting bougiekabels en bobine denken? Er zitten nu rode Bougiecord kabels op en een zilveren bobine (weet het merk zo even niet) met blauwe letters zonder voorschakelweerstand.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 september 2014 11:13 AM
  [ # 85 ]

welke curve heb je gekozen? Citroen heeft ergens rond 1969 namelijk het advies gegeven om bij vervanging van de stroomverdeler een verdeler voor een DX2 motor te plaatsen. Deze heeft een andere curve waardoor de motor betere prestaties levert. Het is dus aan te bevelen om bij montage van een 123 te kiezen voor de curve die bij de DX2 motor hoort die Citroën vanaf 09-1968 toepast in de Ds21 en Dsuper5.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 september 2014 11:20 AM
  [ # 86 ]

Heb je getest of je pen in gat op 12gr voorontst zat, als er in jou auto een keer een modernere motor of vliegwiel gezet is, dan kan het ook 0gr zijn.
Altijd met een schroevendraaier in het 1e bougiegat even grof kijken waar BDP zit en dat met pen in gat vgl.
Gradenboog is gewoon los te koop.
Je kan ook even iets knutselen om een tijdelijke gradenboog te maken. 1cm=6 nokkenas graden=12 krukas graden.
Stat toerental verandert fors bij veranderen ontst tijdstip, dus kan verklaring afslaan zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 september 2014 12:55 PM
  [ # 87 ]

Egbert, ik heb de DX motor (volgens typeplaatje), dus die kan in principe niet van na 07/71 zijn en moet wel 12 graden voorontsteking hebben. Maar ik kan het nog eens checken met de schroevendraaier. Ander vliegwiel is inderdaad wel mogelijk natuurlijk.

Ik heb vooralsnog de DX curve gekozen, Yuri. Ik herinner me inderdaad wat jij daarover zei, maar bij het clubmagazijn dacht men dat je dan ook de andere onderdelen van de DX2 motor (nokkenas? spruitstuk?) moet hebben, dus ik wilde het eerst nog even met jou dubbelchecken. Ik kan sowieso dat nog veranderen, maar op de DX curve moet hij natuurlijk ook gewoon goed lopen.

Eerst maar eens het ontstekingstijdstip 100% zeker krijgen voordat ik met kabels en bobine aan de slag ga.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 september 2014 12:57 PM
  [ # 88 ]

12 graden verschil waar Egbert het over heeft lijkt me wel enorm. Hij slaat wel meteen aan en rijdt best ok, kan dat met zo’n afwijking? Ik rijd overigens op LPG.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 september 2014 01:01 PM
  [ # 89 ]
fluidphreak schreef:

Ik heb vooralsnog de DX curve gekozen, Yuri. Ik herinner me inderdaad wat jij daarover zei, maar bij het clubmagazijn dacht men dat je dan ook de andere onderdelen van de DX2 motor (nokkenas? spruitstuk?) moet hebben

Dan moeten ze daar hun eigen werkplaatshandboeken nog eens goed lezen Wink Als ik er aan denk zal ik het stuk eens voor je opzoeken. Het gebruik van de DX2 curve maakt wel wat uit trouwens. Mijn auto’s reden er gewoon lekkerder mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 september 2014 01:38 PM
  [ # 90 ]

Geld dat alleen voor DX motoren of ook voor DY? Ik heb een DY2 blok met cilinderkop en (het dubbele) spruitstuk van een DY3 met een 123-curve voor DY3 en rij op lpg. Is dat nog niet de maximale combinatie?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook