Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo reed ik ook rond. Rondjes achter met XZXen en vierkanjes voor met XVS. Perfecte combinatie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook mijn velgen laten opknappen met nieuwe Michelin banden.
Toen ik vroeg spuiten of poedercoating werd de laatste me afgeraden. Dit ivm dat poedercoating niet hersteld kan worden bij kleine schades. Iets wat ik bij mijn CX velgen al ondervonden heb.
Mijn DS velgen zijn nu afgekit en gespoten.
Er zijn ook velgen opgeknapt en al te koop die niet goed afgekit zijn, dan schijnt het snel weer te gaan roesten.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik zal het eens overleggen. Ik had toch begrepen dat stralen + poedercoaten de standaard methode is. Mooie moeren trouwens!
@Bogaard: ik ga echter rondom XAS leggen (180 voor, 165 achter). Vind ik mooier en origineler.
Iemand een idee over de RAL kleur voor AC 102 Blanc Paros (zie vorige pagina)?
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die moeren kreeg ik er ongevraagd gratis bij, omdat ze dat mooi vinden.
Bijna zonde dat er een dop op komt
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had ook gepoedercoate velgen en inderdaad, als je het balanceer gewicht eraf haalt bijv. heb je al een schade..Dat blijft lelijk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Das toch zonde…
Wat kost een gepoedercoate velgen uitgaande van een ruilsysteem?
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
65 eu per velg. Stralen, shopperen, coaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Classic Tire rekent 75 euro all-in, inclusief verwijderen oude band en monteren en balanceren nieuwe band. Leek me een prima prijs.
Overigens, ik schreef al in het bandentopic: Mocht iemand geinteresseerd zijn in mijn huidige banden, stuur even een PB. Het gaat om 2x Federal 185 uit 2012, en 2x Michelin XZX 165 uit 2006 (lichte droogtescheurtjes). Profiel uitstekend. Ook heb ik nog een origineel XAS 155 reservewiel zonder DOT-code voor de verzamelaar.
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb m’n velgen laten poedercoaten, alweer een paar jaar terug
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1233831/
Het zit er nog steeds mooi op, maar ik rijdt niet dagelijks.
En dat spuiten met 2k lak is ook goed, dat is wat taaier en er springt niet snel iets af.
Gr Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bij vergelijking van de twee velgen met rond gat die ik heb is het toch RAL 7044 geworden, dat leek het meest op de bestaande kleur. RAL 7032 was vrij donker en groenig, terwijl 7035 weer juist te licht en grijs leek. Vreemd, want 7044 wordt meest als vervanging van AC 140 genoemd. Ze lijken hoe dan ook erg veel op elkaar.
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Wel even opletten, het wil wel gebeuren dat de binnenzijde van de velg na het coaten zo glad is geworden dat de binnenband tijdens het rijden kan gaan schuiven op de vellg. Dan gaat je ventiel naar z’n en sta je met een lege band. Ik maakte de binnenzijde van de velg na het coaten altijd weer wat ruw.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik geef het door, dank voor de tip!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zitten om die rede ook die bobbels op de velg?
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. Dat zijn de klinknagels waar de buitenrand mee op het hart vast zit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Interessant, ik krijg van Kees Jongejan van Classic Tire de volgende reactie:
Opruwen van een velg is geen optie want een binnenband zou veel sneller slijten. De oorzaak van het kapot gaan van een binnenband (buiten lekrijden) heeft 2 oorzaken: het rijden op banden met te lage spanning waardoor het ventiel inderdaad naar binnen schiet en afscheurt. Als 2e oorzaak de wrijving tussen de buiten en binnenband. Dit komt hoofdzakelijk voor in combinatie met de Federal banden omdat deze een ruwe binnenzijde hebben. We hebben dit met Michelins nog nooit meegemaakt. Het is niet optimaal om binnenbanden te gebruiken bij tubeless buitenbanden maar uw velgen hebben binnenbanden nodig. Kortom, let op de bandenspanning.