25 van de 54
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 februari 2017 12:52 PM
  [ # 361 ]

en goedgekeurd!!  Gelijk maar ff een mooi ritje gemaakt om de comfortbollen te testen. Heerlijk op de klinkerweggetjes hier in de stad. Doet me denken aan mn DS. Verkeersdrempels doet ie ook super.
Het valt me op hoe stil de auto is , ik hoor alleen de interieurventilator bij 80 km. Ik heb de isolatie nog los liggen dus ook dat wordt nog een goed deel minder.

Ik moet nog wel wat aan de stereo doen, geen geluid achter, geen speakers? Moet ik nakijken en rechtvoor doet ie het alleen zachtjes.

Pitje in mn voorruit nog even laten dichten en ik zag dat ik een klein barstje in mn buitenspigel heb. haast onzichtbaar maar ik heb een reserve liggen.

Volgende week komen de riemen , dus tot die tijd moet ie weer naar binnen. kan ik hem ondertussen ook even mooi schoonmaken van binnen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 februari 2017 01:43 PM
  [ # 362 ]

Mooi, gefeliciteerd met de goedkeuring!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 februari 2017 08:39 AM
  [ # 363 ]

en we hebben weer kentekenplaten en verzekering. Dus we zijn weer streetlegal.

Nu van de week even de distributieriem beetpakken voordat ik er verder mee rijdt. Ik kan online de kilometergeschiedenis terugvinden tot 2003.
De auto is in 2005 over zn 120.00 km gegaan en ervan uitgaande dat de riem toen vervangen is is dat dus dik 11 jaar en 130.000 km geleden. Het zou theoretisch in 2015 bij 240.000 km gedaan moeten zijn maar toen ik de auto in 2015 met km stand 235.000 wilde kopen was het niet gedaan en de vorige eigenaar die de auto dus in 2015 kocht heeft het ook niet gedaan.

stomme vraag misschien maar ik neem aan dat je de koelvloeistof moet aftappen voordat je de waterpomp demonteert?
En moet die krukaspoulie er echt af? lijkt me op beelden die ik online vindt dat ie kan blijven zitten.


ook krijgt ie even nieuwe motorolie en filter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 februari 2017 10:33 AM
  [ # 364 ]

Alleen kvs aftappen voor waterpompwissel is voldoende.
De poelie moet eraf, anders heb je te weinig ruimte om de nieuwe riem om te leggen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 februari 2017 11:33 AM
  [ # 365 ]

Denk er om; de riem vervangen is bij een zestienklepper geen simpel karweitje!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 februari 2017 12:47 PM
  [ # 366 ]

Is voor mn nieuwe 1.9 TD

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 februari 2017 01:42 PM
  [ # 367 ]

Ah, ok.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2017 08:57 AM
  [ # 368 ]

gisterenavond 4 uur aan het sleutelen geweest en de riem kan er nu eindelijk af…

schier onmogelijk om de plastic beschermkapjes te verwijderen , wat een concept.

De krukaspoulie wilde met lucht ook niet los , haast onmogelijke taak om het blok te blokkeren. boortjes in de poulies breken af en bouten buig ik krom.

Met een meter pijp geprobeert en ik voelde wat beweging maar het lijkt erop alsof ik de riem een tandje heb laten verspringen, kan dat?

Ik heb alle 3 de tandwielen netjes vooraf gemarkeerd maar het merkteken op de krukas staat ineens niet meer zuiver beneden. Ik zou verwachten dat het niet mogelijk zou moeten zijn met de riem op zn plek en gespannen maar ik ben nu natuurlijk erg huiverig hoe de de nieuwe riem te monteren.

is er af fabiek nog ergens iets gemerkt , dat ding is ook ooit in elkaar gezet zonder mijn merktekens , hoe doen ze dat?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2017 12:02 PM
  [ # 369 ]

Tand verspringen lijkt me sterk. Als je de krukas iets verdraait draaien de pomp en de nokkenas toch gewoon mee? Heeft jouw poelie ook binnen en buitenkant met rubber er tussen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2017 03:21 PM
  [ # 370 ]

andere 2 tandwielen had ik met bouten gefixeerd.

ik ben nu dus erg onzeker of ik de boel een tandje verdraaid heb.

Ja ik heb zon poulie uit 2 delen met rubber ertussen, die ziet er nog goed uit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2017 04:29 PM
  [ # 371 ]

Kan je niks blokkeren bij het vliegwiel?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2017 04:37 PM
  [ # 372 ]

jazeker pen erin achter de startmotor als je hem niet kan zien startmotor weghalen

doei

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2017 08:38 PM
  [ # 373 ]

Distributieriem zit erin. Alle merktekens netjes op hun plaats.Bij het ronddraaien vd motor merk ik echter een grote weerstand. Lijkt mij voor compressie wat te abrubt. Nou ben ik alleen benzinemotoren gewend. Dit is mn eerste diesel. Kan iemand mij vertellen hoe de compressie van een diesel voelt?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 februari 2017 10:13 PM
  [ # 374 ]

Compressieverhouding rond de 1 op 17,5 gemeten compressiedruk op de startmotor: 25 tot 30 bar. Dat draait dus echt wat stugger dan een benzine met een compressieverhouding van 1 op 8. Als je een klep zou raken dan is dat echt veel “vaster”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 februari 2017 11:33 PM
  [ # 375 ]

Ik kwam er achter dat ik de verkeerde kant op draaide. Met de klok mée draait het beter. De riem ,rollers en waterpomp zitten erop en ook de plastic beschermkappen. De nieuwe multiriem is fout geleverd, ik moet een lange hebben ivm de airco. Morgen even kijken of ik een goed kan vinden. Zo niet gaat de oude erop. Die ziet er nog goed uit. De oude distributieriem overigens ook. Denk niet dat dit de riem uit 2005 is die er bij 90.000 km op gezet is.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
25 van de 54
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook