4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
CX25GTI Turbo 2 met Vems erop
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 maart 2014 11:26 PM
  [ # 46 ]

Mooi dat je het gevonden hebt ! Gelukkig niks ernstigs.
Nu zweven !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 18 april 2014 03:36 PM
  [ # 47 ]

Goedemiddag forumleden.

Op na het mooie voorjaar kon ik toch niet wachten om met de turbo weer eens te rijden.
Na de Vems afstelling loopt ze netjes en soepel en heb ik heerlijk gezweeft.
Maargoed zoals altijd zijn er nog wat restzaakjes en zo heb ik nu een vraag over het kachel gedeelte.
Het maakt niet uit warm en of koud maar als de blower vol aanstaat , maakt hij af en toe een ratel geluid.
Neem ik een bocht dan ratelt hij erger . Zit hier iets van een of ander lagertje in , wat droog gelopen is of hoe moet ik dat zien , en hoe kom ik erbij om er iets aan te doen , graag jullie advies wederom ?

Alvast bedankt en allemaal fijne paasdagen.
Groeten Patrick

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2014 04:05 PM
  [ # 48 ]

Onder je reservewiel zit je blower. Die kan er naar boven uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 april 2014 05:14 PM
  [ # 49 ]

Bij een serie 2 moet wel de aanzuigkoker iets naar de rechterzijde van de auto, dan pas kan het deksel eraf.
Daaronder vind je weer een kunststof framepje, waar de ventilator enigszins flexibel in hangt.
Wat je hoort is het aanlopen van de waaier in het huis, doet de mijne ook iets.
Wordt veroorzaakt door de wijze van ophanging, bij scherpe bochten of flinke drempels beweegt het geheel dus iets in het huis.
Je kan dat oplossen door de waaier iets op de ventilatoras te verplaatsen.
Zit er gewoon klemmend op.

De wijze van lagering is een tweetal bronzen busjes, die met een verenstalen klemmetje vastzitten.
De onderste kan je pas bij als de waaier van de as is.
Bij de mijne zat het onderste busje zelfs vast op de as en draaide dus mee in het klemmetje.
Piepte vreselijk dus!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 18 april 2014 05:28 PM
  [ # 50 ]

Hey Rene .

Dank je wel voor de tips.Moet vanavond nog werken (nachtdienst) en dan lekker weekje vrij en dus tijd voor de Turbo 2 .Dan ga eens kijken of ik het gefixt krijg.Moet ook nog paar lampjes vernieuwen , maar wil kijken of ik die net als de schakelaars wat al in de turbo zitten ook kan uitrusten met Led’s.

Groeten en bedankt

Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 april 2014 08:17 PM
  [ # 51 ]

Dag Mede forumleden.

Ben met de lampjes bezig geweest vandaag nog in mijn CX en zo nog wat andere dingetjes gedaan met goed resultaat , echter blijf ik nu bij het vervwarmingsgedeelte steken.Hier zijn 2 van de 3 lampjes stuk.1 kon ik reeds vervangen , maar het lijkt alsof die 3 draai schijfjes met vanalles verbonden zijn of vast zitten , en kom zodoende niet bij het middelste lampje.Nu mijn vraag dus hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Ik neem aan dat ook hier van jullie wel iemand ervaring in heeft ? Heb wel gezien en dat gaat ook gebeuren dat ledjes hier mogelijk zijn.Deze kan ik met een voorschakelweerstand gewoon netjes inbouwen , maar hoe haal ik dit paneel zonder iets kapot te maken er ” even” uit zodat dit mogelijk is ?

Graag weer advies van 1 van jullie ?

Groeten en alvast weer bedankt Patrick

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 april 2014 08:59 PM
  [ # 52 ]

Mij staat bij dat je die lampjes met fitting en al zo uit het plastic kunt trekken. De draadjes laten zitten, uiteindelijk hangen de lampjes te bungelen alsof het kerstverlichting is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2014 09:08 PM
  [ # 53 ]

Patrick

Je bedoelt ws het paneeltje met de 3 draaischijven, de uitblaasmondjes en de drukknoppen.
Dit zit vast met verende klemmen.
Even de asbak eruit trekken, dan kan je bij de klem aan de onderzijde.
Aan de bovenzijde zie je de klemmen in de buitenste bovenhoeken van de uitblaasmondjes.
Met een zaklantaarn o.i.d. zie je ze zitten.
Kan je met een schroevendraaier bij.
Dan komt het paneel er in zijn geheel uit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 april 2014 09:35 PM
  [ # 54 ]

Dag Rene en Break.

Ja dat klopt dat paneel moet ik los hebben , en ik was goed op weg dat weet ik nu ook , maar meen dat hier met staaldraden kleppen of iets in geregelt werden dus durfde niet door te trekken.Wat Break vermelde inderdaad klopte ook lampjes bengelen of dat het kerstverlichting is gewoon aan 2 draadjes dus dat bouw ik dan om op Led’s want die heb ik nog liggen.Zo heb ik bijna de gehele verlichting op led’s zitten.Daarna nog steeds even kijken naar de bedrading van het slotcontrole gebeuren.Dat moet helaas ook nog , maar ook dit wordt hoe dan ook gefixt.

Rene en Break wederom bedankt voor jullie advies.
Morgen ga ik verder met sleutelen om het af te maken.

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2014 09:37 PM
  [ # 55 ]

Bij een serie 2 is de gehele kachelbediening servomotorgestuurd.
Dus geen mechanische kabels o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 april 2014 09:38 PM
  [ # 56 ]

Dank je Rene.

Dat wilde ik even weten , niet dat ik iets kapot zou maken anders of af zou breken.

Dank je wel.

Gr Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 april 2014 12:06 AM
  [ # 57 ]

Kan bij jou straks de verlichting nog gedijt worden?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 27 april 2014 09:43 AM
  [ # 58 ]

Dag Frank.

Ik vermoed van niet , maar waarom zou je ook eigenlijk ?
Heb in de zilvere GTI wat ik bezit de display’s gedaan en schakelaars .
Deze Brande gewoon op volle sterkte en vindt ik niks mis mee.
Dit zal zowieso niet gaan omdat je met een gloeilampen de spanning zeg maar halveert,terwijl je voor een led al een
voorschakelweerstand nodig hebt om van 12 volt , circa 3 volt te maken , dus dit dan ook halveren zal niet werken.
De auto zelf kan dit niet terug regelen , ja tot circa 6 volt , maar doordat de led’s hun benodigde 3 volt krijgen merk je hier niks van.
Vindt dit ook geen afbreuk trouwens aan de auto , eerder een verbetering , want led’s gaan zelden tot nooit stuk , dus weinig onderhoud en zeker
Bij lastige plekken zoals in de deur of raamschakelaars.Maargoed dat is natuurlijk mijn mening hierin.

Groeten Patrick

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 april 2014 01:43 PM
  [ # 59 ]

Voor in de schakelaars zonder meer een goed idee, zeker omdat die niet achter de dimmer zitten. Voor het instrumentenpaneel en de middenconsole vind ik de dimmer toch wel prettig.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 27 april 2014 09:13 PM
  [ # 60 ]

Hoi Break.

Okee dat zou kunnen ja , maar zoals ik al zei ieders mening he.
Heb vandaag het kachel gedeelte omgebouwd naar led , en het is mooi dat kan ik je verzekeren.
Nu de rest nog very good we blijven bezig

Gr Patrick

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook