7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Nieuw projectje: XM V6 24V serie 1 Oliefilter… eindelijk los!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 oktober 2014 11:55 PM
  [ # 91 ]

Sterkte…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 oktober 2014 12:03 AM
  [ # 92 ]

Stevige kettingtang bollentang of een grote tang er vast op zetten, en dat op de tang en klap met een hamer geven, losschrikken heet dat. Het gaat om de eerste paar millimeter.
Waarschijnlijk is je rubberen dichtring vastgeplakt, en dan heb je veel moment nodig. Misschien kun je daar met een stanley mes of ander dun mesje tussendoor komen om de oliering te lossen..

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 oktober 2014 12:23 AM
  [ # 93 ]

Heb je al zo’n oliefiltertang geprobeerd waar op de bovenkant het verlengstuk van een doppenset in past. Bij het draaien zetten 3 klauwen zich dan vast.

https://www.conrad.nl/nl/product/_jcr_content/productimage.productimageoverlay.000820788.html

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 oktober 2014 08:29 AM
  [ # 94 ]

Dat werkt niet meer omdat het filter al behoorlijk vernield is als ik het zo lees.

Ik heb ooit ‘ns een ketting gekocht op CM om bollen los te draaien:

Werkt ook prima op onwillige oliefilters.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 oktober 2014 06:44 PM
  [ # 95 ]

Met een pijptang (als de rest niet lukte) is het me tot nu toe nog altijd gelukt.

http://www.rothenberger.com/nl/produkte/-/46-pijptang-90-chroomvanadiumstaal-geheel-staal-matrijsgesmeerd-veredeld.-met-versterkte-huls-bek-geslepen-met-gunstige-hoekmaat/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 30 oktober 2014 07:09 PM
  [ # 96 ]

De motivatie heeft nu echt wel een heel erg dieptepunt bereikt. Net voor de middag nog meer eens geprobeerd, maar tevergeefs. Dan alles wat in de weg zit beginnen te demonteren. Het front en de radiatoren zijn er uit. Ik wou ook het spruitstuk er af halen om meer plaats te hebben, maar om deze er uit te krijgen moet de oliefilter er uiteraard eerst af. Ik heb geprobeerd het blok los te maken en wat op te krikken enz om het spruitstuk er uit te krijgen, maar tevergeefs. Dan nog maar eens alles goed opgewarmd tot de zekering er zelfs van uitviel en opnieuw een poging gewaagd maar tevergeefs…
Zo’n klauw met 3 bekken heb ik al geprobeerd, maar daar duwde ik de filter gewoon mee kapot en je hebt nauwelijks plaats om de 3 klauwen er rond te krijgen. Die kettingsleutel lijkt mij misschien wel nog een optie en die laatste lang lijkt mij ook interessant. Ik zal eens kijken of ik ergens zo’n tang of zo’n kettingsleutel zou kunnen scoren.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 30 oktober 2014 07:09 PM
  [ # 97 ]

De motivatie heeft nu echt wel een heel erg dieptepunt bereikt. Net voor de middag nog meer eens geprobeerd, maar tevergeefs. Dan alles wat in de weg zit beginnen te demonteren. Het front en de radiatoren zijn er uit. Ik wou ook het spruitstuk er af halen om meer plaats te hebben, maar om deze er uit te krijgen moet de oliefilter er uiteraard eerst af. Ik heb geprobeerd het blok los te maken en wat op te krikken enz om het spruitstuk er uit te krijgen, maar tevergeefs. Dan nog maar eens alles goed opgewarmd tot de zekering er zelfs van uitviel en opnieuw een poging gewaagd maar tevergeefs…
Zo’n klauw met 3 bekken heb ik al geprobeerd, maar daar duwde ik de filter gewoon mee kapot en je hebt nauwelijks plaats om de 3 klauwen er rond te krijgen. Die kettingsleutel lijkt mij misschien wel nog een optie en die laatste lang lijkt mij ook interessant. Ik zal eens kijken of ik ergens zo’n tang of zo’n kettingsleutel zou kunnen scoren.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 30 oktober 2014 07:09 PM
  [ # 98 ]

De motivatie heeft nu echt wel een heel erg dieptepunt bereikt. Net voor de middag nog meer eens geprobeerd, maar tevergeefs. Dan alles wat in de weg zit beginnen te demonteren. Het front en de radiatoren zijn er uit. Ik wou ook het spruitstuk er af halen om meer plaats te hebben, maar om deze er uit te krijgen moet de oliefilter er uiteraard eerst af. Ik heb geprobeerd het blok los te maken en wat op te krikken enz om het spruitstuk er uit te krijgen, maar tevergeefs. Dan nog maar eens alles goed opgewarmd tot de zekering er zelfs van uitviel en opnieuw een poging gewaagd maar tevergeefs…
Zo’n klauw met 3 bekken heb ik al geprobeerd, maar daar duwde ik de filter gewoon mee kapot en je hebt nauwelijks plaats om de 3 klauwen er rond te krijgen. Die kettingsleutel lijkt mij misschien wel nog een optie en die laatste lang lijkt mij ook interessant. Ik zal eens kijken of ik ergens zo’n tang of zo’n kettingsleutel zou kunnen scoren.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 oktober 2014 10:47 PM
  [ # 99 ]

Als de filter al zo kapot is zal die kettingsleutel het waarschijnlijk ook alleen maar meer platduwen… en je hebt er ook wel wat plaats voor nodig… al eens naar de overkant van de straat geweest?  Heb hetzelfde voor gehad met mijn CX, had er op den duur zo genoeg van (hij was wel niet kapot) dat ik hem heb laten zitten en toen de motor eruit was gevraagd dat ze er nieuwe filter wilden insteken. Misschien is dat nog een optie, blok eruit? Wink Dan kan je overal goed bij… Succes en zoals SPAM vroeger zei, de aanhouder wint Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 oktober 2014 10:50 PM
  [ # 100 ]

Laat eens de oliefilter schrikken, ik bedoel daarmee, wat tikken op de filter. Wellicht dat hij dan los mee komt..


Sorry,haalde wat door elkaar…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 oktober 2014 10:54 PM
  [ # 101 ]

Luchtfilter? Gaat het hier niet om die lekkere oliefilter?

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 30 oktober 2014 10:59 PM
  [ # 102 ]

Zou het eventueel helpen om er een “ontluchtings-gat” in te boren? of is dat gevaarlijk?

doei

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 oktober 2014 11:26 PM
  [ # 103 ]

Nou, als je er een schroevendraaier doorheen hebt gejast lijkt me een extra ontluchtingsgaatje niet zo zinvol…
Maar waarschijnlijk zit de rubber ring van het filter vastgeplakt zoals citroensmgz al suggereerde.
Ik zou met een hobbymes of zoiets proberen die ring wat los te peuteren. In ieder geval zoveel mogelijk waar je bij kan.
Misschien zou je zelfs flosdraad kunnen proberen?

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 30 oktober 2014 11:28 PM
  [ # 104 ]

Helemaal vergeten dat dat al geprobeerd was.. Tsja niet zo zinvol dan haha!

doei

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 31 oktober 2014 12:11 AM
  [ # 105 ]

Zo, ik ben net nog wat gereedschap gaan halen bij een vriend in de buurt. Ik heb nog zo’n tang mee die lijkt op die van citroen 23 en een gasbrander. Tikken op het filter heeft geen zin, ik heb er vandaag met een beitel op zitten slaan ( die metalen ring aan de kant van het blok) en het enigste wat ik doe is ze kapot slaan. Met een mes lospeuteren is ook geen optie want ik kan er onmogelijk bij met een mes. De optie met flosdraad is misschien wel nog mogelijk, dat zal ik morgen eens bekijken.
Een gat boren heeft ook geen nut aangezien er al 2 gaten in zitten van schroevendraaiers. Gisteren hebben we er met 2 man aan zitten sleuren, 1 iemand aan de oliefilter sleutel en 1 iemand aan de schroevendraaier maar het was tevergeefs. Ik heb dan vandaag er eens 2 haardrogers en mijn hittekanon voor mijn garage op te warmen op gezet, maar na 5 min viel de zekering uit en wou de filter ook niet los. Ik dacht dat het rubber wel soepeler zou worden van de warmte, maar ik ze had waarschijnlijk niet voldoende warm. Ik hoop dat ik ze morgen met de tang en eventueel met de gasbrander los krijg. Anders kan ik eventueel doen wat Wouter zegt, eens vragen dat ze van de garage aan de overkant komen, maar ik val die al zo vaak lastig dat ik daar bijna niets meer durf te gaan vragen oh oh en naar daar rijden is ook geen optie aangezien de filter helemaal kapot is. Als laatste optie hou ik dan nog over om heel het motorblok te demonteren maar dat zal ook niet in 123 lukken.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook