5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw projectje: XM V6 24V serie 1 Oliefilter… eindelijk los!
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 april 2014 10:54 AM
  [ # 61 ]

Oke, dus de relais die ik ga moeten vervangen of controleren zal dan waarschijnlijk die zwarte op dat blok zijn aangezien er geen andere bij zitten. Ik hoop dat ik die nog ergens kan vinden.

Oke, ik zal dan nog eens verder kijken om de ruit los te krijgen.  Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 24 mei 2014 12:40 AM
  [ # 62 ]

Ik heb de ruit dan vlot los gekregen. Het is eigenlijk erg simpel eens je weet hoe het moet Smile
Het raammechanisme bij het rechter achterportier is dus ondertussen vervangen. Rechts vooraan ga ik het ook nog vervangen want dat raam gaat ook te traag open en dicht naar mijn zin.

Verder heb ik ook de motor van het dakraam vervangen. Deze gaat weer veel sneller en vlotter open en dicht.

Er begonen bij het linker portier roestbelletjes onder de kit en lak te komen. Ik heb de kit daar verwijderd en alles mooi uitgeschuurd en terug afgekit. Dat staat nu klaar om dan terug in de juiste kleur gespoten te worden:

Als laatste is het ook erg leuk als je school en hobby kan combineren:

Ik ga die van de BX-en dan waarschijnlijk ook laten chromeren.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 27 augustus 2014 01:21 PM
  [ # 63 ]

Ik heb deze vakantie niet echt meer verder kunnen doen aan de XM doordat ik te veel werk aan onze andere auto’s heb. Ik ben wel van plan er in september terug volop aan te werken.

Ik zou graag al de airco delen van de sloop XM halen die ik nog staan heb, maar mag ik daar het gas ( moest er nog in zitten want de airco werkt niet meer) gewoon lossen? Of moet dat door een aircospecialist gedaan worden die dat gas dan kan opvangen?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1748
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 27 augustus 2014 01:51 PM
  [ # 64 ]

Als je aan het milieu denkt mag dat niet ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2014 02:22 PM
  [ # 65 ]

Je kan makkelijk checken of er nog wat inzit.  Zwarte Dopjes van de vul ventielen afhalen. En dan met een schroeven draaier het ventiel indrukken. Sist ie dan zit er nog wat in . Anders is hij leeg.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 27 augustus 2014 03:10 PM
  [ # 66 ]

Oke, thx en zitten die vulventielen op die filter/droger of ergens anders?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 augustus 2014 03:22 PM
  [ # 67 ]
Menno schreef:

Als je aan het milieu denkt mag dat niet ....

Ik denk dat er r134a gas in zit en dat kan niet zoveel kwaad..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2014 03:32 PM
  [ # 68 ]

Je hebt maar 1 van de 2 nodig , maakt niet uit welke. Eentje zit inderdaad op het filter de ander dacht ik op een leiding.
Tja kwa milieu, als je condensor lek is komt het ook in de buitenlucht.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 30 augustus 2014 01:04 AM
  [ # 69 ]

Ik heb de airco geleegd met de klep die op de filter zit en er zat nauwelijks nog iets in dus het milieu zal er niet onder lijden Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 11 september 2014 01:01 PM
  [ # 70 ]

Zo, de diesel is grotendeels gedemonteerd en zal binnenkort opgehaald worden.
Moest er nog iemand onderdelen nodig hebben, mag je het altijd laten weten!

Verder ben ik ook eindelijk eens echt aan de V6 begonnen.
De voorbumper, grille en koplampen zijn allemaal gedemonteerd. Ik zal deze dan schuren en opnieuw spuiten.

Verder zijn de nieuwe spatborden al zo goed als helemaal geschuurd:

Ik ga dan ook eens kijken wat ik met de airco zal doen, want dit is waarschijnlijk nog een oud R12 systeem.
Het zal ofwel geretrofit moeten worden ofwel gevuld moeten worden met R437a. Ik denk dat de eerste optie op lange termij de beste is, maar zal het eens overleggen met de garage wat zij er van denken.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 11 september 2014 01:03 PM
  [ # 71 ]

Zo, de diesel is grotendeels gedemonteerd en zal binnenkort opgehaald worden.
Moest er nog iemand onderdelen nodig hebben, mag je het altijd laten weten!

Verder ben ik ook eindelijk eens echt aan de V6 begonnen.
De voorbumper, grille en koplampen zijn allemaal gedemonteerd. Ik zal deze dan schuren en opnieuw spuiten.

Verder zijn de nieuwe spatborden al zo goed als helemaal geschuurd:

Ik ga dan ook eens kijken wat ik met de airco zal doen, want dit is waarschijnlijk nog een oud R12 systeem.
Het zal ofwel geretrofit moeten worden ofwel gevuld moeten worden met R437a. Ik denk dat de eerste optie op lange termij de beste is, maar zal het eens overleggen met de garage die de airco zal vullen wat zij er van denken.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 september 2014 11:03 AM
  [ # 72 ]

De bumpers en grille zijn inmiddels klaar om in de primer gezet te worden.
Ik heb de XM ook binnen gebracht in de garage om de airco te laten ombouwen zodat ze op R134a gas kan werken.

De garage had hiervoor naar de aircospecialist gebeld en het volgende zou vervangen moeten worden:
O-ringen
Droger
Olie
Expansieventiel
Compressor, deze moest niet perse maar ze raden het wel aan omdat als ze de airco al eens met 134a gas gevuld zouden hebben zonder de juiste aanpassingen te doen kan deze al heel erg versleten zijn. Ik heb toch nog de compressor van die XM sloper uit 1997 liggen dus zal dan deze monteren aangezien deze origineel al met r134a werkt.

Ik vroeg mij wel af waar dat expansieventiel zit, ook de garagist wist het niet direct zitten en de airco specialist zij dat het heel erg moeilijk bereikbaar zit. Heeft er soms iemand een idee waar dit zit?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 september 2014 11:37 AM
  [ # 73 ]

Dat expansieventiel zit in de verdamper. Dus even het hele dashboard er uit.
Nog even los van het feit dat dat ventiel een deel is van die verdamper.
Dus “gewoon” een nieuwe verdamper.
Je hebt je wel wat op de hals gehaald.
Furriegurrie en ik hebben al eens een verdamper vervangen, maar dat was bij type II.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 september 2014 11:39 AM
  [ # 74 ]

IK heb 11 jaar geleden een R12 systeem naar R134a omgebouwd. Het enige wat ik gedaan heb zijn nieuwe vulnippels én (heel belangrijk!!) andere olie in de compressor. Verder heb ik NIETS vervangen. Het systeem werkt sinds die tijd foutloos, al laat ik het iedere 4 jaar opnieuw vullen met R134a.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 september 2014 11:53 AM
  [ # 75 ]

Het expansie zit in de moterruimte in/tegen het schutbord. Daar waar de slangen/leidingen de cabine in gaan. Althans bij mijn type 2 V6. Ik neem aan dat dat voor de jouwe gelijk is…

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook