12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
syan
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-03-2016

Gepost: 08 maart 2016 07:46 AM
  [ # 166 ]

bedankt voor je reactie.

Ik heb nog rdr cilinders zonder ingebouwde compensatie erin en ze remmen goed op de rembank?

Verder heb ik bij de testrit nog geen uitbrekingen gehad.

Ik heb de cilinders liggen zonder rdr zal ze monteren.

AX 10E 1987 RV-37-HT, AX GTI 1994 JG-GP-88, AX 1.0i 1994 HH-GR-65, AX spot 1996 NN-JS-37 NN-NG-54, CX GTI turbo 1 en 2 TH-NZ-59 92-RB-VP, ID 19 1960 AR-66-15

Voor updates aan mijn auto’s zie mijn introductiepagina.

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2016 09:02 PM
  [ # 167 ]

Die remdrukregelaar zit vooralsnog zo vast als een huis, dus ik moet op zoek naar een vervanger! Wie nog iets op de plank heeft, mag het zeggen.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2016 09:14 PM
  [ # 168 ]

Is jouw AX dan ouder dan orga 5278?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 23 mei 2016 09:29 PM
  [ # 169 ]

Er staat 5?24 op de veerpoot. De ? is slecht leesbaar, kan een 5 zijn of een 3.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2016 10:08 PM
  [ # 170 ]

Dan moet het zelfs een 2 zijn, dus orga 5224.
Want vanaf orga 5278 (productiedatum 22-04-1991) hebben alle AXen geen losse remdrukregelaar meer, behalve de Service-uitvoeringen en de exemplaren met elektromotor.

De Fransen noemen het trouwens een compensateur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2016 01:04 PM
  [ # 171 ]

Ik heb de indruk dat de remdrukregelaar op de AX gelijk is aan het exemplaar op de Saxo. Op tekening (op de servicesite van citroën) zien de regelaars er in iefer geval hetzelfde uit… Klopt dat?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juni 2016 01:20 PM
  [ # 172 ]
Bossie schreef:

Die van de Saxo hebben een ander onderdeelnummer dan die voor de AX. Schijnt verschil te zitten in de aansluitingen voor de remleidingen. AX vier aansluitingen van M10x100, Saxo twee van M10x100 en twee van M12x100.

Nr. voor een Saxo met remtrommels achter is 486174 en voor een AX is 95609029.

En volgens Bossie dus verschillende maat aansluitingen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2016 03:32 PM
  [ # 173 ]

Da’s rap en ook duidelijk. Dank.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2016 01:44 AM
  [ # 174 ]

En het ding is los! Eindelijk. Het kruipolieinfuus (‘extreem penetrant’) en de man met de hamer hebben het kreng uiteindelijk weer gangbaar gekregen! Naar de APK met dat apparaat.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 12:21 PM
  [ # 175 ]

Goed bezig!

Krijgt de regelaar een dusdanige behandeling dat ie ook gangbaar blijft? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2016 03:04 PM
  [ # 176 ]

Zodra ik genoeg moed heb om een sleutel op de wartels te zetten! Eerst APK deze week.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2016 12:25 AM
  [ # 177 ]

De AX heeft weer APK. Nieuwe banden voor, een scheurtje in een aandrijfashoes, een steun van de uitlaat en een paar oranje bolletjes en het was weer klaar. Aanvankelijk werd iets remverschil gemeten aan de achterzijde, maar dat zou zo maar eens kunnen komen omdat er een zak beton achterin lag Wink.

De AX is direct weer in bedrijf genomen, maar vanmorgen belde de gebruikster met een onheilstijding. Er was ingebroken in de auto en nu wilde het ding niet meer starten. De AX had een nachtje achter een kantoor gelogeerd. Tsja. Ik dacht dat de ongenode gast wellicht een lampje had laten branden. Ik toog met een jumpstarter naar de auto, opende de motorkap om de boel aan te sluiten en zag… geen accu! Gewoon eruit gesleuteld en meegejat. Niet eerder gezien. De vriendelijke leverancier van een vervangend exemplaar had er ook niet eerder van gehoord. De rest van de buit bestaat uit het kentekenkaartje, een stapeltje oude cd’s en notabene het raamtrekkertje (!).

Morgen de accu er in en eens kijken of alles weer functioneert. Uiteraard is aangifte gedaan, maar daar verwacht ik weinig van. Rare zaak.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2016 09:03 AM
  [ # 178 ]

Serieus?
En dat alles bij jullie in die kaaskoppenstad?

Kentekencard hoort ook eigenlijk niet in de auto.

Wel top dat er weer APK op zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2016 10:21 AM
  [ # 179 ]

De AX stond in Zaandam. Natuurlijk hoort de card niet in de auto, maar het komt wel eens voor. Nu ligt-ie er niet meer in, in ieder geval.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2016 03:44 PM
  [ # 180 ]

Doordat de hersenloze baviaan die mijn accu heeft gejat als een malle aan de motorkap heeft staan rukken, is het ding vervormd. De kap sluit nog wel, maar rammelt en klappert tijdens het tijden. Terugbuigen is vooralsnog onsuccesvol. Iemand een goede tip? (Behalve een andere klep).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
12 van de 16
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook