14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
Gepost: 06 april 2017 01:23 PM
  [ # 196 ]

Oké, zoals toegezegd is hier de Mistral. Het is het actiemodel van 1990, helaas geleverd zonder dakdrager en bijpassende surfplank. Wel leuk is dat ik de vierde eigenaar ben (valt mee) en dat bij de auto een complete historie zit van de aankoopbon tot aan de jongste APK. Het is een fijn wagentje dat vederlicht rijdt, gretig is en fris oogt. Er zit een roestgaatje achter de koplamp, die moet voor de winter dicht. Verder knaagt de roestduivel een beetje aan de randen van de spatschermen bij de wielen. Daar wil ik ook voor de winter vanaf.

Een driedeurs oogt ruimer (optisch bedrog natuurlijk), doordat er meer glas in zit dan in de vijfdeurs. Het uitzicht is in ieder geval beter. Het zonnedakje is uitneembaar, best grappig zo’n lekvrij af-fabriekaccessoire! De stoelen zijn wat ingezakt, daar moet idealiter iets voor de in plaats komen helaas. De gebruikster van de Mistral is in ieder geval zeer enthousiast en daar doen we het allemaal voor, nietwaar?

Afbeelding Bijlagen
IMG_8779.JPGIMG_8785.JPGIMG_8784.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 01:26 PM
  [ # 197 ]
HvdL schreef:

gebruikster

In andere draadjes kom ik de term “heks” tegen, wat een verschil! Wink

Heb voor jou wel een ervaren Citroen-lasser in het Alkmaarse.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2017 01:31 PM
  [ # 198 ]

Ik zou de gebruikster van de Mistral nooit omschrijven als ‘heks’, ik herinner mij deze typering niet Smile

Als de lasser-van-dienst een beetje betaalbaar is, heb ik nog wel wat BX-werk ook! Voor een goede tip houd ik mij zeker aanbevolen, René.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 april 2017 01:35 PM
  [ # 199 ]

Zie app!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 06 april 2017 03:57 PM
  [ # 200 ]

Ik zie die witte volgende week wel Hans.

groetjes

Peter

ballon

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2017 05:34 PM
  [ # 201 ]

Leuk ding zeg, zo’n witte heeft mijn ‘heks’ ook nog gehad Smile

Ziet er nog fris uit en zo te zien nog met een ongescheurd dashboard!

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2017 09:45 AM
  [ # 202 ]

Geen scheur te bekennen inderdaad, helemaal intact tot en met een brandschone asbak aan toe (want nooit gebruikt). Dat heb ik inderdaad wel anders gezien bij type-1-AX-en. Gisteren het dakje er eens uitgehaald (het was er weer voor Smile ). Er zit een klein beetje roest bij twee afwateringskanalen en wat puntjes bij het omgevouwen dakblik aan de voorzijde. Ook voor de winter (deze zomer!) maar even aanpakken, net als het hoekje achter de koplamp en de randen bij de wielen. De lastip van René ga ik van de week maar eens verzilveren. Ook even buurten bij Peter, want de zetels in deze AX zijn helaas praktisch opgelost. Jammer dat de originele reut eruit gaat, maar knap zitten is wel belangrijk. Ook uitzoeken: waarom het oranje katlampje (het ‘pannetje’) op het dashboard brandt (en wat nieuwe lampjes inprikken, want het is een beetje donker rond de meters). Gaspotentiometer? ECU resetten? Volgens mij moet een storing uit te lezen zijn, maar het is erg lang geleden dat ik een Citroën met een computer aan de draden moest leggen. Procedure afstoffen dus.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2017 10:01 AM
  [ # 203 ]
HvdL schreef:

Procedure afstoffen dus.

Bij deze http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2017 10:12 AM
  [ # 204 ]

Poef, dat is snel! Dank. Geen hogere wiskunde inderdaad. Wordt vervolgd.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2017 11:48 PM
  [ # 205 ]

Het soms oplichten van het katlampje is nog niet opgelost, het heeft ook geen alarmprocedure nodig. Ik heb nu andere problemen: de Mistral heeft Viagra nodig. Toen ik het dakje wilde sluiten, bleek het telescopische deel vast te zitten. Helaas had ik dat te laat in de gaten, namelijk op het moment dat de draaiknop aan de onderzijde krak zei. Het vinden van een nieuw uitschuifmechaniek voor het zonnedak is als het zoeken naar de spreekwoordelijke spelt in de hooiberg. Gelukkig heb ik het dak kunnen borgen en is het lekvrij, maar hier baal ik wel ontzettend van.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 26 december 2017 08:32 PM
  [ # 206 ]

Hopelijk heeft iedereen een fijne kerst!

Met dank aan GAOS vorige week een ‘nieuwe’ dakraambediening aangebracht. Het was wel even zoeken naar zo’n ding. De kapotte knop tracht ik te repareren voor het geval dat (en wat op de plank ligt gaat niet stuk).

De donor-AX is na demontage van de draaiknop direct afgevoerd (zat ook niet veel zinnigs meer in of aan). Inmiddels is er ook een nieuwe rotor, verdelerkap en een setje bougies ingekomen. Het rotte plekje achter de koplamp aan de bestuurderszijde is vakkundig dichtgelast. Het loopt en rijdt allemaal weer bijna perfect. Op de rol staan de komende tijd nog: kleine roestplekjes wegwerken langs de achterwielrand en uitkijken naar een vervangende linker koplamp (passagierszijde). De drie plastic ophangpunten zijn om zeep en de lamp is trouwens ook lek. Allemaal klein bier dus. Tja, en uitkijken naar een (Mistral)interieur dat de vaste automobiliste beter bevalt.

De reguliere gebruikster heeft de AX voorlopig minder hard nodig in verband met veranderende arbeidsomstandigheden. Kan ik ‘m mooi gebruiken terwijl ik de BX Break onder handen neem.

Allemaal het beste voor het komende jaar!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 december 2017 08:48 PM
  [ # 207 ]

Linker koplamp (passagierszijde).

Rechter bedoel je? Wink

Kom maar halen!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 december 2017 11:01 AM
  [ # 208 ]

Er stond op facebook in de citroen te koop groep nog een AX chique gt interieur te koop

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 27 december 2017 01:32 PM
  [ # 209 ]

Dank voor de suggestie, even over gehad met de aanbieder inderdaad.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2018 02:29 PM
  [ # 210 ]

Het GT-interieur is in een andere AX terechtgekomen (zie dit forum). Prima. De koplampen van de Mistral zijn vervangen, maar er is sprake van kleurverschil… (Het zijn ook twee verschillende typen koplamp). Mmmm. Omdat de vervangende lamp toch een ophangpunten miste, moet ik toch nog een keer aan de bak. De tweede donorlamp (die ik er bij kreeg), had ik na het plukken van de noodzakelijke onderdelen al in de vuilnisbak gedonderd. Spijt. Er zaten nog tweeprima plasticdeeltjes op die ik nu wel kon gebruiken. Gooi ik eens iets weg… Dus, ondergrondse vuilcontainer ‘illegaal’ open gemaakt en met een lange balk de zak weer tevoorschijn gehaald om de lamp er weer uit te halen. Wat er al niet komt kijken bij het vervangen van twee koplampjes, normaal gesproken toch een kwestie van een paar minuten werk.

Voorlopig is het prima zo en ik zie de keuring in maart vol vertrouwen tegemoet. Wel nog op de to-do-list: remcilindertje(s) vervangen (lek) en (weer) wat roest wegwerken. Nog steeds klein bier, toch.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook