4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Het is geel en het…
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 20 maart 2014 12:12 AM
  [ # 46 ]

Dank AZ! Contact opgenomen met aanbieder…
Overigens heb ik van de week ook zo’n demper vastgehad in het clubmagazijn. Da’s echt een geweldige plek, met niet alleen heeeel veeel spullen, maar ook nog eens hele aardige mensen met enorm veel verstand van zaken! Ik stond versteld van de hoeveelheid onderdelen die ze hebben - en dan vooral de kleine technische friemeldingetjes. Binnenkort maar weer eens terug met een gedetailleerd lijstje. (demper was als NOS-onderdeel beschikbaar, en als rvs nieuw gemaakt deel > moet snel gaan nadenken over origineel of rvs).

Nog even wat anders: hoe zat het nou met die serienummers en coquenummers? Het gepopnagelde plaatje aan de bijrijderskant geeft het serienummer (dat ook ingeslagen is op het rechterbinnenspatbord), en het plaatje aan de bestuurderskant op het schutbord geeft het coque- of chassisnummer? Dat is bij mij 0020 004081. En dan zou er ook nog een aluminium stripje voorop de snep moeten zitten, volgens lenuancierds. Dat ding moet ik nog vinden. Het nummer daarop zou dus gelijk moeten zijn aan het coque-nummer? Of is dat weer een ander nummer?

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2014 08:26 AM
  [ # 47 ]

Ik weet niet of dat bij jouw DS uit de vroege jaren heel anders is, maar ik heb 2 nrs.

coquenr en chassisnr, serienr heb ik niet.
Het chassisnr is wat op je kentekenpapieren staat. De andere is het coquenr.

In mijn geval zitten ze beide redelijk dicht bij elkaar op het schutboard aan de rechter kant.
Maar volgens mij is er wel bekend dat ze niet in alle bouwjaren op dezelfde plek zitten.
Het chassisnr staat ook in de regengoot aan de rechterkant ingeslagen, vaak (deels) onder het rubber.

In mijn geval zit de kleurcode ook nog eens in de buurt Wink

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 26 maart 2014 08:36 PM
  [ # 48 ]

Nog steeds bezig haar stukje bij beetje uit elkaar te halen. Na veel gedoe en kruipolie heb ik eindelijk de dorpelbeplating eraf gekregen. Kijkje in de dorpel:

Wat zijn dat voor mooie haaks gebogen lipjes? Er zitten er een stuk of vijf in elke dorpel, maar ze zien er helemaal nieuw en ongebruikt uit. Mis ik iets?

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 maart 2014 08:41 PM
  [ # 49 ]

Lipjes zijn om dorpelbeplating van een ID vast te zetten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 26 maart 2014 10:05 PM
  [ # 50 ]

@Egbert: Ah! OK, dan mis ik dus geen belangrijke onderdelen Wink.

@Arjan: zoals jij beschrijft qua nummertjes en plaatjes is voor latere types. Ik heb twee plaatjes, links en rechts op het schutbord, en een ingeslagen nummer op de bovenkant van het rechter binnenscherm. Dat ingeslagen nummer komt overeen met het serienummer, maar het is maar net leesbaar, als je weet wat er zou moeten staan tenminste. Daar komt bij dat het dus een los en uitwisselbaar onderdeel van de auto is, dus de RDW zal tzt wel bezwaar maken. Zien we dan wel. blank stare  Dat andere plaatje met een nummer is dan waarschijnlijk het coquenummer, en dat zou dan overeen moeten komen met het nummer op een alu plaatje (stripje) dat op de snip rechtsvoor zit - of zou moeten zitten, want ik kan het niet vinden. Maar dat kan ook liggen aan de dikke laag prut die daar vastgekoekt zit…

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 Burstner Camper ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- C3 XTR
- ZX 1.8 i Aura Automaat
Gepost: 27 maart 2014 09:59 AM
  [ # 51 ]

Prachtige kleur en mooie wagen.

Doet me heel erg denken aan de DS uit 1961 die wij een poosje mochten beheren. Kenteken DE-08-88 in champagne wit met zwart dak en oranje stoffen bekleding, zelfde neus, roosters in de spatborden, half automaat, wielen met een centrale bout.

Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
C3 XTR 1.6, 2004;

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 27 maart 2014 01:47 PM
  [ # 52 ]
Egbert schreef:

Lipjes zijn om dorpelbeplating van een ID vast te zetten.

Oh, ik dacht om de LED dorpelverlichting aan te monteren tongue wink

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 09 april 2014 04:10 PM
  [ # 53 ]

Ik ben nog steeds vrolijk aan het demonteren - prachtig hoeveel je van zo’n meccano-auto af kunt knutselen… En in de werkplaats- en onderdelenboeken leer je van alles. En wat daar niet in staat vraag ik hier cheese

In het WPHB van 1962 staat dat je heel fijn hexyleenglycol kunt gebruiken om het lhs-systeem te spoelen. En aangezien de boel in de Gele ongetwijfel bijzonder smerig is, leek me dat best het proberen waard. Maar wat is dat voor spul? Het heet ook wel 2-methyl-2.4 pentaandiol tegenwoordig, maar daar wordt het voor mij niet echt duidelijker van. Tis wel goedkoper dan LHS, zag ik…. Heeft iemand ervaring met dat goedje? Of is het ouderwetse onzin en kan ik beter iets moderners gebruiken? Voor de lhm-systemen heb je spoelolie, maar voor lhs?

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 09 april 2014 09:57 PM
  [ # 54 ]

LHS, Oef…daar is al heel veel over geschreven op het forum. Het is namelijk een tijd ook uit de handel geweest. Je kunt spoelolie o.a. bij chyparse kopen. Wees er wel op bedacht als het systeem op druk komt dat er soms lekkage ontstaat. Soms hoopt vuil zich op plekjes waar anders lekkage zou ontstaan.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 april 2014 10:38 PM
  [ # 55 ]

Hier geldt ook wel “if it ain’t broke, don’t fix it”. Ik zou eerst sowieso de LHS verversen (moet elke paar jaar) en dan eens zien hoe het gaat. Spoelolie kan meer losmaken dan je lief is. Wink

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 22 april 2014 11:07 PM
  [ # 56 ]

If it ain’t broke… is zonder meer helemaal waar - ik blijf er ook liever vanaf als alles werkt. Maar het hydraulisch systeem op mijn ds heeft zo lang stilgestaan, dat ik denk dat we het ‘lekker zo laten zitten’  stadium wel voorbij zijn. Ik heb zowiezo twee lekke hoogteregelaars en een boel leidingen die nogal aangeroest zijn, en waarmee ik het risico niet wil lopen dat het misgaat als de boel weer in elkaar zit. Dus dat moet allemaal uit elkaar. Daarbij zijn er ook een boel dingen die niet helemaal volgens het boekje zijn, in zoverre dat ze er in de onderdelenboeken heel anders uitzien.

Zie de gemonteerde drukregelaar:

Dat is niet het type dat mijn 61-er hoort te zitten, maar de latere stalen versie, als ik me niet vergis. Ik maak me wat zorgen om het feit dat er een groene bol onder hangt - de rest van de bollen is gelukkig zwart. Maar bovenal: wat is dat voor cilindertje linksvoor? Daar zou de ontlastschroef moeten zitten meen ik, en er zit ook een 12mm-boutje oid onder, maar wat is dat voor cilindertje en hoe krijg ik dat van zijn plek? Ik kan het niet in de onderdelenboeken terugvinden.

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43040
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 april 2014 11:13 PM
  [ # 57 ]

Dat cilindertje heb ik nog nooit gezien. Verder is een stalen HD-regelaar, mits voorzien van een rood systeem geschikte O-ring écht een grote verbetering ten opzichte van de oude aluminium regelaar. Als deze regelaar goed werkt en niet lekt zou ik hem laten zitten. Maar waarom dat cilindervormige ding er nou toch op zit…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 april 2014 11:36 PM
  [ # 58 ]

Is het niet een soort handvat om de ontlastschroef makkelijker te kunnen bedienen?
Een soort permanente dop?
Kan je er met de hand aan draaien? Of eventueel een tang opzetten?
Ik verzin maar wat…

Die groene bol kan natuurlijk een gereviseerde zijn met een LHS bestendig membraan.
Volgens mij werden vroeger wel vaker groene onderdelen omgezet naar rood systeem zonder aanpassen van het verfje…

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 22 april 2014 11:40 PM
  [ # 59 ]

Lijkt wel dezelfde als op mijn 59er project!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 april 2014 11:45 PM
  [ # 60 ]

Ook een stalen dus…
Ik weet wel dat de hele vroege DSen nog wel eens een gescheurde HD regelaar kregen, dit was kennelijk een tussenstap…
Waarom ze later ook weer alu regelaars hebben gemaakt is mij een raadsel. Misschien gemakkelijker te fabriceren? (gieten)

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook