11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 10 april 2014 10:56 PM
  [ # 151 ]

In de vlampijp heb ik ook een aansluiting gemaakt voor de lambda sonde

Afbeelding Bijlagen
foto 1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 10 april 2014 10:58 PM
  [ # 152 ]

Onder de Dynamo heb ik in de waterpijp een thermoschakelaar gemaakt om de koelmotor aan te sturen. Op de foto te zien onder de dynamo. Ik heb een high power koelfan gekocht. Daarmee hoop ik de originele propellor aan de waterpomp weg te laten. Die maakt herrie en kost brandstof

Afbeelding Bijlagen
foto 4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 10 april 2014 10:59 PM
  [ # 153 ]

De afgezaagde DS die voor proefopstelling moet dienen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0887.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 10 april 2014 11:01 PM
  [ # 154 ]

De Neus

Afbeelding Bijlagen
IMG_0938.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 11 april 2014 11:14 AM
  [ # 155 ]

Knap! Wanneer denk je dat ding te kunnen laten lopen ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 11 april 2014 05:14 PM
  [ # 156 ]

Ik hoop over een maandje of zo. Het moet natuurlijk allemaal tussendoor.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 april 2014 08:45 PM
  [ # 157 ]
SuperNard schreef:

De afgezaagde DS die voor proefopstelling moet dienen.

Eeuh… geen Halfords maar Halfcitroens…

Ik ben wel benieuwd naar je koelfan.
Daar is al een keer een topic over geweest…
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218469/
Waarschijnlijk gaat de fan vaak aanslaan, zeker als je een 2500 op LPG de sporen geeft…

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 12 april 2014 11:06 AM
  [ # 158 ]

Ik heb ook een CX turbo2 met dampgas injectie. Daarmee heb ik veel ervaring opgedaan omdat ik zowel op benzine als lpg rijden kan en dan ook de hoeveelheid brandstof en het ontstekings tijdstip kan omschakelen. Dual mapping dus. De programeerbare ecu (KDFi) koppel ik aan een laptop en ik kan dan ook data logs maken. Ik meet in die auto ook uitlaatgas temperatuur, natuurlijk ook watertemp. Wat ik geleerd heb ik het volgende. Bij een juist afgestelde LPG injectiemotor, dus alleen met een programeerbaar systeem, zijn de temperatuurverschillen tussen benzine en LPG niet erg groot.
Ik meet geen verschil in watertemperatuur (de gewone koeling kan het makkelijk aan) en slechts een 10% hogere uitlaatgas temperatuur. Het is wel zo dat je niet alleen het ingespoten mengsel moet afstellen, maar op LPG ook het onstekingstijdstip, moet veranderen. LPG brand langzamer, dus je moet het eerder onsteken. Daarmee bedoel ik dat je niet meer graden moet vervroegen, maar al bij een lager toerental vroeg moet gaan. De uiteindelijke max vervroeging moet juist weer minder zijn als bij benzine. Ontseek je te laat dan gaat het brandende lpg mengsel lang de kleppen en verbranden ze en heb je uitlaatgas temperaturen van meer dan 1000 gr C. Als je een te arm mengsel hebt wordt de verbrandingstemp ook te hoog. De meeste (alle) LPG DS-en rijden met een originele benz ontseking en een gasstuk boven de carburateur en dan heb je dus meer kans op een hetere motor. Met de CX turbo heb ik nu 60dkm gereden, waarvan ook op vakantie met caravan en 5 personen en airco aan door Corsica. Geen enkel pronbleem met oververhitting en bij onderhoud nagenoeg geen klepstellen nodig. Het enige echte verschil met de DS is dat de DS een kleine radiateur heeft, geen zelfdenkende fan en een zeer gesloten neus. Daar zal ik evt wel iets voor moeten zoeken.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 12 april 2014 09:17 PM
  [ # 159 ]

SuperNard, je bent erg goed bezig - erg interessante postings! Succes, Matthijs

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 april 2014 11:58 PM
  [ # 160 ]

Dat laatste zou denk ik inderdaad een probleem kunnen geven.
De koeling van de DS is erg kritisch door de plaatsing van de radiator en het ontbreken van rijwind.
Maar daar ga je vast wel wat op vinden… Wink

Je kan altijd nog de originele fan terugzetten, dat is een beproefd systeem.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 april 2014 02:55 PM
  [ # 161 ]
SuperNard schreef:

Daarmee hoop ik de originele propellor aan de waterpomp weg te laten. Die maakt herrie en kost brandstof

Dat is al eens in een ander topic genoemd, maar ik ervaar de fan niet als luidruchtig.

Een elektrische fan kost natuurlijk ook brandstof, maar dan via de dynamo/accu.
Het brandstof-voordeel zit dan in het feit dat de el-fan alleen maar draait als het nodig is, wat de mechanische niet doet, die draait ‘altijd’ en zelfs bij stationair vaak ‘te langzaam’.

Qua betrouwbaarheid ga je er wel op achteruit. Als de fanmotor het begeeft sta je stil en kom je niet zo makkelijk weer op de weg. De mechanische draait ‘altijd’.

Verder volg ik je topic met veel interesse!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 april 2014 03:33 PM
  [ # 162 ]

Een electrische fan is natuurlijk beter. De mechanische doet juist wat je niet wilt: bij stadsverkeer en in de bergen te weinig, en op de snelweg te veel.

Met de CX ben ik wel eens komen te staan in de file omdat de fan het had begeven, dus wat dat betreft geef ik je gelijk. Aan de andere kant, er kan wel meer stuk. Wink

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 14 april 2014 04:25 PM
  [ # 163 ]

Tjonge, I’m impressed…
De meeste technische details gaan me boven de pet maar wat betreft koeling: Ik heb een tijdje in een DS23 op gas gereden en veel profijt gehad van de koperen 3 rijen radiateur. beduidend gelijkmatiger en betere koeling.
Nu houd ik verder weer eerbiedig mijn mond.
Succes!

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:34 AM
  [ # 164 ]

Ik heb een nieuwe injectie radiateur gekocht en daarachter een serieuse fan geplaatst. Eerst dacht ik een gewone carburateur radiateur te gebruiken, maar dat doe ik toch niet. Voor nu laat ik de originele propellor weg, maar hij kan er evt nog tussen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1143.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:41 AM
  [ # 165 ]

De motor zit nu in de afgezaagde neus. Vooral de slangen op maat maken en fatsoenlijk leggen was veel werk. Er zit n.l ook een verdamper tussen die warm water nodig heeft. Als exspansievat gebruik ik er een van de SM. Die is groter en bevat dus meer vloeistof. Ook zit die niet op de originele plaats omdat de inlaat daar zit. Aan de inlaat zit een slang die straks koele lucht aanzuigt achter de koplampen door een K&N filter.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1142.jpgIMG_1145.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
11 van de 27
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook