12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
DS 25 ie LPG
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:44 AM
  [ # 166 ]

In de testopstelling nog wat waarschuwinglampjes gemaakt en ook een temperatuurmeter (die gaat straks mee). Ook een startknop en contact knop.
Het gaspedaal en koppelingspedaal werken ook. Dan weet ik zeker dat ik geen verassingen meer tegenkom

Afbeelding Bijlagen
IMG_1147.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 april 2014 11:04 AM
  [ # 167 ]

Laughing Mooie opstelling zo…
Ideaal voor rijles. Alleen nog dubbele bediening maken…
Maar even zonder gekheid… Mooi project, blijf vooral posten!

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 11:20 AM
  [ # 168 ]

Nog een plaatje van de linkerkant van de motor. Onderin zie je de gasinjectoren (rood).
De ruimte die er nog is valt mij mee, geen bobine en geen D-jetronic spullen meer.
Ook nog een foto van het vooraanzicht. Heel anders als van een DS. De volgende stap is het aanleggen van een LPG en benzine tank en het bedraden van de injectie.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1144.jpgIMG_1148.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 april 2014 12:16 PM
  [ # 169 ]

Ik neem aan dat er een intercooler aan die lang slang vanaf het gasklephuis zit. Maar wordt je inlaat traject niet heel erg lang zo?

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 04:20 PM
  [ # 170 ]

Nope,
Een intercooler heeft alleen zin als er een turbo op zit. De turbo in het uitlaatspruitstuk warmt ook de inlaatlucht op en dat wil je dus niet. Warme lucht zet uit en bevat dus minder zuurstof. Ik heb (nog) geen turbo dus een intercooler is zinloos. De buis voor de gasklep heeft geen nadelig effect op de motor. Ik leg de buis juist zo ver naar voren omdat hij dan koele lucht aanzuigen kan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 april 2014 04:22 PM
  [ # 171 ]

Doordat er nu groot Turbo op je inlaatspruitstuk staat ging ik er vanuit dat je een turbo zou hebben, maar zonder heeft een intercooler natuurlijk geen nut Wink

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 04:27 PM
  [ # 172 ]

Ja is wel misleidend. Maar alleen een CX turbo heeft een aluminium luchtbuis waaraan ik dus lassen kan. De gewone 25 GTi heeft n.l. een plastic inlaat, vandaar.

Gr Nard

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2014 06:50 PM
  [ # 173 ]

Een 2400 GTi heeft toch wel een aluminium buis?

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:29 PM
  [ # 174 ]

Ja klopt, maar die had ik nou net niet liggen.

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:39 PM
  [ # 176 ]

Ik zei nog zo: Geen Bommetje!!

Afbeelding Bijlagen
bom.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 20 april 2014 10:55 PM
  [ # 177 ]

Nu kan mijn vriend Jeroen van BS Autotune de draadboom gaan maken. De bedoeling is Bi-fuel dus lpg en benzine en COP dat is coil on plug. De bobines op de bougies (van Toyota) en dan willen wij zowel de ontsteking als de brandstofinspuiting vol sequentieel…..Het enige dat er nog op moet is de nokkenas sensor. Die ga ik verstoppen in de behuizing van een defecte 123-ignition. Ik zet daar een Hall sensor in en verwijder de magneetjes en plaats een ijzeren blokje. Fotoos daarvan volgen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 april 2014 11:10 PM
  [ # 178 ]
SuperNard schreef:

Ik zei nog zo: Geen Bommetje!!

Laughing
Dat doet me denken aan een oude kennis van me die z’n (illegale) LPG tank daar inderdaad had liggen.
Lang geleden…
“blijft m’n kofferbak tenminste beschikbaar”
“als je botst dan komt die tank bij de voorligger en hij is toch beveiligd als de leiding afscheurt”
Tsja… Confused

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 22 april 2014 02:31 PM
  [ # 179 ]

zet er 2 wielen op en je kan rijden…  haha

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 22 april 2014 04:19 PM
  [ # 180 ]

En dan achter zwenkwieltjes….

Profiel  
 
 
12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook