In de testopstelling nog wat waarschuwinglampjes gemaakt en ook een temperatuurmeter (die gaat straks mee). Ook een startknop en contact knop.
Het gaspedaal en koppelingspedaal werken ook. Dan weet ik zeker dat ik geen verassingen meer tegenkom
Mooie opstelling zo…
Ideaal voor rijles. Alleen nog dubbele bediening maken…
Maar even zonder gekheid… Mooi project, blijf vooral posten!
Nog een plaatje van de linkerkant van de motor. Onderin zie je de gasinjectoren (rood).
De ruimte die er nog is valt mij mee, geen bobine en geen D-jetronic spullen meer.
Ook nog een foto van het vooraanzicht. Heel anders als van een DS. De volgende stap is het aanleggen van een LPG en benzine tank en het bedraden van de injectie.

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik neem aan dat er een intercooler aan die lang slang vanaf het gasklephuis zit. Maar wordt je inlaat traject niet heel erg lang zo?
Nope,
Een intercooler heeft alleen zin als er een turbo op zit. De turbo in het uitlaatspruitstuk warmt ook de inlaatlucht op en dat wil je dus niet. Warme lucht zet uit en bevat dus minder zuurstof. Ik heb (nog) geen turbo dus een intercooler is zinloos. De buis voor de gasklep heeft geen nadelig effect op de motor. Ik leg de buis juist zo ver naar voren omdat hij dan koele lucht aanzuigen kan.

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doordat er nu groot Turbo op je inlaatspruitstuk staat ging ik er vanuit dat je een turbo zou hebben, maar zonder heeft een intercooler natuurlijk geen nut
Ja is wel misleidend. Maar alleen een CX turbo heeft een aluminium luchtbuis waaraan ik dus lassen kan. De gewone 25 GTi heeft n.l. een plastic inlaat, vandaar.
Gr Nard

Totaal aantal Berichten: 15731
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een 2400 GTi heeft toch wel een aluminium buis?
Ja klopt, maar die had ik nou net niet liggen.

Totaal aantal Berichten: 15731
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nu kan mijn vriend Jeroen van BS Autotune de draadboom gaan maken. De bedoeling is Bi-fuel dus lpg en benzine en COP dat is coil on plug. De bobines op de bougies (van Toyota) en dan willen wij zowel de ontsteking als de brandstofinspuiting vol sequentieel…..Het enige dat er nog op moet is de nokkenas sensor. Die ga ik verstoppen in de behuizing van een defecte 123-ignition. Ik zet daar een Hall sensor in en verwijder de magneetjes en plaats een ijzeren blokje. Fotoos daarvan volgen.
SuperNard schreef:Ik zei nog zo: Geen Bommetje!!
Dat doet me denken aan een oude kennis van me die z’n (illegale) LPG tank daar inderdaad had liggen.
Lang geleden…
“blijft m’n kofferbak tenminste beschikbaar”
“als je botst dan komt die tank bij de voorligger en hij is toch beveiligd als de leiding afscheurt”
Tsja…

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zet er 2 wielen op en je kan rijden…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
En dan achter zwenkwieltjes….