9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
ombouw 81er familiale D naar 2400IE
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 15 september 2014 11:26 PM
  [ # 121 ]

De lagerringen van de bovenste draagarmen zijn er uit! Het wachten is nu op de nieuwe lagers. Het lijkt er alleen op dat GLS wat vertraging heeft…

Ik ben verder bezig met de nodige sensoren te vervangen/plaatsten. De koelwatertemperatuursensor voor de computer is vervangen en de gasklepstandmeter ook. Daarvoor moest ik wel een tussenplaatje maken om het passend te krijgen.

Ik ben nu aan het kijken hoe ik de nieuwe vliegwielsensor ga plaatsen.

Verder zoek ik naar de nokkenassensor. In het 2400IE blok zit die volgens mij op het ontstekingshuis. Op het turboblok zit geen ontstekingshuis, heeft iemand een idee waar ik die daar kan vinden? Ik had wel een sensor gevonden, maar dat bleek de klopsensor te zijn. Of loopt de turbo semi-sequentieel (twee cilinders tegelijk vonken en injecteren)?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 11:28 PM
  [ # 122 ]

Een CX heeft géén nokkenaspositiesensor. De sensor die jij bij de 2400IE in het verdelerhuis aantreft is een hallsensor voor het signaal naar de ontstekingsmodule en staat los van de injectiemodulator.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 15 september 2014 11:48 PM
  [ # 123 ]

Natuurlijk, dat is waar ook, de 2400IE heeft gewoon een verdelerkap! Maar mijn turboblok (kat. versie) heeft geen verdeler, waar haalt die zijn gegevens vandaan om te weten welke cilinders moeten vonken en injecteren?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 11:54 PM
  [ # 124 ]

Via de BPD sensor. That’s it.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 16 september 2014 12:06 AM
  [ # 125 ]

semi sequentieel dus. Ik zag net bij basis dat de 25IE/T twee bobines heeft, dat past ook in het plaatje. Ik heb die spullen van de Turbo er nooit bij gehad, vandaar dat ik aan het zoeken was. Thanks!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 16 september 2014 11:24 PM
  [ # 126 ]

De bediening van de versnellingsbak miste een kunststof dop en rammelde daardoor erg. Nu probeer ik die dop te monteren maar dat gaat erg lastig (nog niet gelukt). Het gaat om de grote dop, die tussen de staaf-die-uit-het-interieur en de vaste arm op het subchassis. Iemand een idee?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 september 2014 11:37 PM
  [ # 127 ]

Jawel.

Een lus van ijzerdraad maken, en die met een schroevendraaier opdraaien zodat de lus kleiner wordt.

Kan zijn dat die sleuven nog iets groter gevijld moeten.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 16 september 2014 11:48 PM
  [ # 128 ]

top! ik ga het morgen gelijk proberen!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 22 september 2014 05:21 PM
  [ # 129 ]

Ondanks de tip van erik is de bus van bedieningspook niet op die manier gelukt. Ik heb de dop zelfs nog verwarmd om te kijken of dat beter ging. Uiteindelijk heb ik het bovenste randje er maar af gesneden en de dop er in gedrukt. Ik zou er eventueel nog een schroef naast kunnen draaien maar de boel zit nu al goed vast.

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 22 september 2014 05:36 PM
  [ # 130 ]

De motor zit erin! Ik moet hem nog aansluiten. Erin ging makkelijker dan eruit. Eerst goed recht op gehangen met 3 spanbanden in de kraan, vervolgens rustig in het gat laten zakken, dan de voorste spanband rustig lossen en ten slotte alles vast zetten.

Ik wilde de arm van de koppelingsbediening even los halen want die was erg geroest. Dat is niet gelukt dus ik ontroest en schilder hem maar op de auto…

Ik hoop dat ie deze week weer op eigen benen kan staan.

Afbeelding Bijlagen
WP_20140921_001.jpgWP_20140921_002.jpgWP_20140921_003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 06 oktober 2014 11:54 AM
  [ # 131 ]

ik wilde de snelheidsmeter en de Diravi aansluiten en dacht dat de twee aansluitingen op de vertakking van de bak dezelfde overbrenging hadden. Helaas is dat niet zo en kan ik nergens vinden welke kabel aan welke kant moet. Iemand een idee? anders moet ik gaan proberen. Kan ook natuurlijk, maar dan duurt het weer ff voor ik dit deel van het werk kan afvinken Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 oktober 2014 01:28 PM
  [ # 132 ]

Ik dacht dat de diravi rechtdoor loopt. De teller op het zijspoor. Zoek in mijn topic.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 06 oktober 2014 01:51 PM
  [ # 133 ]

thanks! ik ben ff aan het zoeken maar het zijn 111 pagina’s… heb je een idee waar ik ongeveer moet zoeken? eind? halverwege? Groet

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 oktober 2014 02:04 PM
  [ # 134 ]

Tellerkabel gaat rechtdoor en de diravi zit inderdaad ernaast.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 oktober 2014 02:17 PM
  [ # 135 ]

Lekker duidelijk frank Laughing

Maar wel waar

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook