10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
ombouw 81er familiale D naar 2400IE
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 oktober 2014 04:40 PM
  [ # 136 ]

Nu ik het terug lees Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 06 oktober 2014 06:43 PM
  [ # 137 ]

klinkt ook logisch maar omdat de doorgaande lijn niet rechtstreeks maar ook via tandwielen gaat, begon ik te twijfelen. Bedankt!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 12 oktober 2014 05:33 PM
  [ # 138 ]

weer wat stappen gezet. Ik heb een K&N filter voor een VW omgebouwd voor de CX. Het is een 57s, die zou wel goed ademen maar niet meer herrie maken dan het standaard filter.

Ik zit nog wel met een paar losse eindjes.

1) Boven op het kleppendeksel zit een rubber dop met een slangetje. Waar moet dat slangetje op aangesloten worden? Bij het dieselblok stortte die terug op het inlaatspruitstuk.
2) Aan de achterzijde van de motor zit een groen kapje met een soort filter er achter. er moet een slang aan, maar waar gaat die slang heen?
3) op de rubber harmonica die aan het inlaatspruitstuk komt zit onderop nog een gat, wat gaat daar in? (rode pijl derde foto)

Bedankt alvast!

Afbeelding Bijlagen
WP_20141012_003.jpgWP_20141012_002.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 12 oktober 2014 05:44 PM
  [ # 139 ]

Bedankt!

Dan moet ik voor punt 1 nog iets verzinnen om het nieuwe filterhuis. De aansluiting komt, vanaf de inlaat gezien, na het filter, toch?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 oktober 2014 07:20 PM
  [ # 140 ]

Ik vond nog wat over de injectie , maar het zou ook een 2500 kunnen zijn.

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 13 oktober 2014 12:01 AM
  [ # 141 ]

Hoi Hans, Mooi plaatje! Ik denk inderdaad dat het een plaatje van een 2500 is want volgens mij heeft deze een kunststof inlaatspruitstuk. Het plaatje is trouwens erg bruikbaar, want de leidingen staan er duidelijk op. Dank je wel!

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 14 november 2014 03:37 PM
  [ # 142 ]

Het is een poosje stil geweest. Ik heb weer een paar stappen gezet maar ook een groot probleem…

Ik heb alle injectiespullen erin zitten en een nieuwe kabelboom gemaakt. Toen ik wilde starten om te zien of de boel ronddraaide, bleek mijn startmotor niet optimaal: hij draaide niet rond Sad. Nu is dat niet zo’n probleem want ik heb er nog 2 liggen waarvan 1 het in ieder geval goed doet en de radiator was nog niet ingebouwd.

Het groote probleem is echter dat, toen ik probeerde om de auto in de versnelling te zetten, het poken wel erg licht ging. ik dacht de de stangen nog niet goed waren aangesloten of afgesteld moesten worden maar het probleem blijkt ernstiger. Er gebeurt niets in de bak… Ik had de bak niet gecontroleerd voor ik hem inbouwde (STOM!) in de veronderstelling dat ie goed was.

Nu moet het geheel er denk ik weer uit en uitzoeken wat er aan de hand is. Heeft iemand een idee?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2014 04:23 PM
  [ # 143 ]

Gaat de as wel omhoog en naar beneden? of dat ook niet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 14 november 2014 04:41 PM
  [ # 144 ]

Yep, de bediening gaat alle kanten op. Het lijkt erop dat de verbinding tussen bakbediening en inwendig los zijn. Ik weet niet of dat kan?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2014 04:48 PM
  [ # 145 ]

ja dat kan. De vorken zitten met boutjes op de assen. het is wel vaag dat geen enkele versnelling het doet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2014 04:51 PM
  [ # 146 ]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2014 04:55 PM
  [ # 147 ]

Die zwarte arm bovenop kan nog los zitten..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 14 november 2014 05:20 PM
  [ # 148 ]

Dank je wel voor je hulp! Geweldig die plaatjes. Ik ben bang dat de hele zooi er binnenkort gewoon weer uit moet… Open maken en dan zien wat ik tegen kom. Duimen dus… Thanks

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 november 2014 05:38 PM
  [ # 149 ]

sterkte.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 27 februari 2015 12:43 AM
  [ # 150 ]

Ik heb alle moed weer bijeen geraapt en ben weer begonnen. Ik had een oude bak liggen (twee zelfs) en die heb ik eerst maar eens uit elkaar gehaald. toen ik de constructie van de zwarte arm zag, kon ik me niet voorstellen dat er inwendig veel kapot kon zijn. toen toch maar even naar het boutje gekeken en wat bleek: zat los… Precies zoals bogaard77 al suggereerde. Dat viel dus mee! Toen geprobeerd de startmotor rond te laten draaien. Ging niet echt. Wel rook ik de lucht van gesmolten plastic. De aarde draad van de claxon begon heet te worden. Een collega van me vermoede dat het blok niet goed geaard was, en dat bleek te kloppen. Door de grote stroom die de startmotor nodig heeft bleek de slechte aarding als gevolg te hebben dat de stroom alle aarde zocht die hij kon vinden met als gevolg dat er veel te veel stroom door de aarde draad van de claxon ging…

momenteel ben ik nog aan het stoeien met de KdFi. Alles zit er in en ik krijg contact tussen de computer en de KdFi. Eerst trouwens niet, na een dag zoeken en hulp van een andere collega bleek ik de zekering van de KdFi nog niet geplaatst te hebben… Momenteel vonken mijn bougies nog niet goed. tijdens het starten vonken ze niet/nauwelijks en als ik stop ineens allemaal. Dat heeft het wonderlijke effect dat de motor ineens schokt als ik gestopt ben met starten. Ik heb Jim al even gePMd. Hij heeft dezelfde set up (KdFi1.4 met Beru COP’s en geen nokkenas sensor) en die werkt wel. Het moet dus kunnen. Hopelijk heb ik spoedig contact met Jeroen van BS autotune.

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook