Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En waarom zou hij dat niet kunnen? Ik wel eens een plaat gehad die bramen had in de splines en daarom ook al niet lekker over een oude priseas wilde.
Verder al eens een plaat gehad ie krom was. Zelfde effect. oplossing is alles weer uitbouwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Dank je wel voor je antwoord!
Ik heb geen idee waarom de plaat niet zou willen glijden. Ik constateer alleen dat de koppeling de motor en bak niet voldoende ontkoppelt. Als ik nadenk over het systeem dan kan ik alleen bedenken dat de koppelingsplaat tegen een van de andere delen blijft wrijven. Dat kan dus alleen het vliegwiel of de drukgroep zijn. omdat de drukgroep verplaatst, vermoed ik dat de plaat tegen het vliegwiel blijft drukken.
Helaas, dan moet de boel er toch weer uit…
(Ik meen ergens gehoord te hebben dat de bak van de motor kan zonder deze uit de motorruimte te halen. Ik weet alleen niet meer wie de bron was…)
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat kan. Maar is een helse klus en daarom betwijfel ik of dat sneller gaat…
Je kan met een endoscoop wel even in je klok kijken of je iets raars ziet.. Mijn bak had scheve vingers die het druklager scheef drukten. Zie topic Steely Dan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Dat is een goede tip. Ik heb laatst geprobeerd om met een endoscoop in het koppelinghuis te kijken, maar ik had nergens genoeg ruimte. via waar ging jij naar binnen?
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
aan de onderkant zat een gat. en anders boor je er 1.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Ik denk dat dat gat in de oude bakken zit. In mijn (nieuwe) bak zie ik wel een plek waar het gat had kunnen zitten, maar dat is (nog ) niet doorboort.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik bedenk net: Als je de startmotor er even uitpakt heb je een mooi gat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
kun je mooi de achterkant van het vliegwiel bezichtigen
als je zeker weet dat de hevel onder aan de bak in orde is en soepel draait.
en de kabel is in orde en loopt zonder extreme kronkels, zit er maar 1 ding op.
weekendje werk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Ik wilde de startmotor toch vervangen, dat kan ik dus mooi combineren. En inderdaad: daar gaat weer een weekeindje ONDER de auto Ik wil nu wel weer eens IN de auto.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
erikkuiper schreef:kun je mooi de achterkant van het vliegwiel bezichtigen
als je zeker weet dat de hevel onder aan de bak in orde is en soepel draait.
en de kabel is in orde en loopt zonder extreme kronkels, zit er maar 1 ding op.
weekendje werk.
Je kan daar echt wel omheen en de hoek om:
HA!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heb ik die bovenste foto niet eerder gezien ?
had volgens mij ook met een koppeling te maken.
ik geef toe dat er veel meer ruimte is dan ik dacht, maar dan nog.
wat wil je gaan zien?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Ik heb twee goede startmotoren voor mijn neus liggen: een van een diesel en een van een gtit2. Zouden die passen op mijn 2400 blok?
ik wilde net toch maar gaan beginnen aan het blok. Helaas heeft iemand de brug in gebruik en iemand anders de (illegaal) de deur versperd met zn bus
toch maar ff kijken wat ik nu nog kan doen. Startmotoren uitzoeken, kabelboom blok-dashboard maken ...
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hoe is het nu met de Break? Startmotoren zouden volgens mij allebei moeten kunnen, als ze maar hetzelfde aantal tanden hebben.
Over die versnellingsbak, je hebt nu een turbo 2 bak (benzine, diesel?) aan een 2400ie gehangen, is 100% zeker dat 2400/turbo 2 bakken uitwisselbaar zijn zonder aanpassingen? Anders zou het koppelplakgedrag daar misschien mee te maken kunnen hebben. Prise-as niet te dun of juist te dik voor de gebruikte plaat? Ik roep maar wat.
Ik heb een 2400 met een 25 GTi serie 2 bak. Dat werkt zonder noemenswaardige problemen.
Echter geen idee wat voor koppeling daar in zit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!