2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
ombouw 81er familiale D naar 2400IE
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 27 mei 2014 08:50 PM
  [ # 16 ]

Ik geloof dat ik de plek gevonden heb waar ik moet slaan. Op de foto heb ik het aangegeven met een witte pijl. Dit is overigens nog de as die ik op voorraad had, ik ga straks de echte as aanpakken.

Afbeelding Bijlagen
wiellager.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2014 08:59 PM
  [ # 17 ]

Helemaal goed!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2014 09:01 PM
  [ # 18 ]

Niet 1 hele grote ram geven, dan kan de homokineet er in 1 keer af schieten en stuitert ie op de grond.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 mei 2014 09:03 PM
  [ # 19 ]

En zo monteer je ‘m weer!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 28 mei 2014 12:36 AM
  [ # 20 ]

Helaas, ik lees je opmerkingen nu pas. Het is dus allemaal gebeurt… Toch een iets te grote klap gegeven met als gevolg dat de homokineet op de grond lag (bij het oefenen ging het trouwens goed) en na wat geklooi met tie-wraps heb ik de boel weer in elkaar gekregen door een stukje dunne plaat en een slangenklem.

De as kwam trouwens niet langs de as van de stabilisatorstang (had ik al eens ergens gelezen). De as van de stabilisatorstang kreeg ik niet los dus toen heb ik de ashoes van de driepoot maar los gehaald en het andere deel maar laten zitten. Morgenochtend maar proberen de boel weer in elkaar te krijgen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2014 11:09 AM
  [ # 21 ]

Leuk he? CX….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 mei 2014 11:14 AM
  [ # 22 ]
DavidC schreef:

De as kwam trouwens niet langs de as van de stabilisatorstang.

Bij een serie 2 kan dit wel, al meerdere keren gedaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 28 mei 2014 04:07 PM
  [ # 23 ]

Ik heb een serie 1 ...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2014 04:23 PM
  [ # 24 ]

ja die stabi kan een PITA zijn. Moerje eraf en met een hamer op de draagarm rammen. Niet op het stabi stangetje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 mei 2014 04:31 PM
  [ # 25 ]

Idd, de boel moet los schrikken.

Ik draai overigens de moer met de hand er weer een stukje op, voor het geval je een keer mis mept en dan de draad raakt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 mei 2014 08:51 PM
  [ # 26 ]

dat wordt een mooi gewurg dus.

volgens mij nemen de meesten hiervoor zon kogel vork.
ik heb een plaat met 2 beugels gemaakt waarmee ik dat doe (hoesje blijft dan heel)

of het nodig is of niet hangt van het 3 poot huis af: grote kogels past wel en kleine niet.
let op : hoezen zit ook verschil in.

over die as: met een fatsoenlijke trekker haal je dat 3 poot stuk er wel af, geen kans dat je de as of het veertje stuk slaat.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 30 mei 2014 07:07 PM
  [ # 27 ]

Dank allemaal voor de hulp! Ik heb weer voor 2 jaar APK! Ik heb het stuk as gewoon op de auto laten zitten. Ik kreeg de fusee makkelijk los en heb deze met een spanband opgehangen. Met een beetje wurmen krijg je dan de boel weer in elkaar. Koste minder tijd dan proberen om in een onmogelijke positie proberen een tik op de as van de torsiestang te geven.

Ik ben weer verder gegaan met de motor. Behalve het gebrek aan compressie (vermoedelijk door slecht sluitende kleppen) en alle aangekoekte olie, ziet het blok er eigenlijk best goed uit. Ik zie het hoon-patroon nog in de cilinders staan. Ik overwoog dus om de boel verder in elkaar te laten (don’t fix what ain’t broken. Tenminste, tot ik de rare vlekken in de cilinderwand vond… Nu weet ik ff niet wat ik moet doen, iemand goede raad? cilinder honen en dan klaar? Ik heb geprobeerd met een beetje scotch brite de boel weg te poetsen, daar werd het wel beter van maar weg is het niet. Of moet ik een nieuwe cilinder?

Alvast bedankt!

Afbeelding Bijlagen
cilinder.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 30 mei 2014 07:12 PM
  [ # 28 ]

Ik ben bang dat het vlekje door koelwater is gekomen dat een paar dagen boven de zuiger heeft gelegen. Dat was uit het blok gekomen toen ik de kop eraf had gehaald. Ik had weliswaar op de cilinders wat petroleum gelegd en de boel afgedekt met doeken maar ik zag na een paar dagen dat er toch wat koelwater in de cilinder was gelopen…

Profiel  
 
DavidC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 22-01-2010

- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat
Gepost: 01 juni 2014 07:50 PM
  [ # 29 ]

Ik heb ff wat revisiebedrijven geraadpleegd. De een geeft als antwoord dat ik beter nieuwe bussen kan bestellen en de ander rekent 75 ex per gat… Ik had verwacht dat ik 4 gaten voor 100 euro had kunnen laten honen (moet toch in 1 uur lukken?)

Sad

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2014 08:38 PM
  [ # 30 ]

Ik zou er ff niks aan doen en de boel terugbouwen. Als je geen stuikrand bovenin de cylinder voelt en het hoonpatroon staat egaal in de cylinder is het goed. Voel nog of de zuiger ruimte heeft in de cylinder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook