32 van de 36
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Hilko aan de CX…
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 oktober 2014 11:53 PM
  [ # 466 ]

hilko:

jouw blok is niet gaar.
de pomp is niks mis mee.

dat balgje heb (of had als ie al vervangen is) mijn twijfels over.

verstuivers kan, maar moet ik nog zien.
deksel iets waarschijnlijker.
maar hij doet het toch?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 09 oktober 2014 05:22 PM
  [ # 467 ]

https://www.youtube.com/watch?v=iOntLC37VK0

Wat mis ik dat heerlijke diesel geluid cry

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 oktober 2014 10:50 PM
  [ # 468 ]
erikkuiper schreef:

hilko:

jouw blok is niet gaar.
de pomp is niks mis mee.

dat balgje heb (of had als ie al vervangen is) mijn twijfels over.

verstuivers kan, maar moet ik nog zien.
deksel iets waarschijnlijker.
maar hij doet het toch?

Hij doet het zeker. Maar het kan beter.
De balg is vervangen en de nieuwe blijft hard. Daar dus geen lucht meer. Ik ga maar een deksel zoeken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 oktober 2014 08:06 PM
  [ # 469 ]

Nou, dat deksel moet maar wachten.

Vraagje: ik ga de auto stallen vanaf komend weekend. Wat is wijsheid: de tank helemaal vol (het is een diesel) of maakt het niet zoveel uit? Ik zet de auto een maand of 5, 6 weg. Uiteraard wil ik daarna geen bonk roest in de tank, ervan uitgaande dat deze van metaal is.
Verder de banden hard, auto in laagste stand, accu eruit, ramen een stukje open en klaar lijkt me?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9864
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 oktober 2014 08:13 PM
  [ # 470 ]

Tank altijd zo vol mogelijk. Als er lucht in de tank zit bevat deze waterdamp en als het afkoelt condenseert dat. Afgezien van het feit dat je dan water in de brandstof krijgt, krijg je boven de waterlijn ook roestvorming.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2014 08:17 PM
  [ # 471 ]

Ik zou ‘m zo vol mogelijk doen i.v.m. dieselbacterie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 oktober 2014 08:25 PM
  [ # 472 ]
Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 oktober 2014 08:55 PM
  [ # 473 ]

Ik heb mijn diesel sinds vandaag gestald en het kenteken geschorst. Moet je de CX overigens altijd stallen in de laagste stand? Ik doe verder altijd de ramen tijdens de stalling gewoon dicht en leg twee pingui vochtvreters in de auto. De bandenspanning zet ik op 3 bar.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2014 09:02 PM
  [ # 474 ]

Ik heb er al 1 bijna 10 jaar op houten blokken staan.
Destijds in de stand boven de rijstand gezet, toen onder de 4 krikpunten bijna volledig met houten blokken uitgevuld en weer in de rijstand gezet.
De koets rust dus op de blokken en de aanslagrubbers van de wielophanging worden dan niet continu belast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 oktober 2014 09:16 PM
  [ # 475 ]

Zo stalde ik de cx ook altijd, maar deze wijze van stallen op blokken is mij min of meer afgeraden door leden van het forum. Ik doe het niet meer op deze wijze. Ook merkte ik dat ik de deur niet meer goed open kreeg.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 oktober 2014 09:20 PM
  [ # 476 ]

Snap ik niet, op een tweekolommer pak je een CX ook op die punten.

Edit: anders plaats je de houten blokken voor onder het subframe in de lijn van de vooras, zo ver mogelijk aan de buitenkant en achter onder de ronde dwarstraverse, ook een optie,

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 oktober 2014 09:42 PM
  [ # 477 ]

Als je een cx op de krikpunten pakt en je doet dan de voordeur los kan die inderdaad niet meer dicht Wink
Komt omdat het blok de neus voorover trekt.
Dus de cx als um op blokken wilt zetten doe je dit terhoogte van de bevestigings punten van de draagarmen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 oktober 2014 09:47 PM
  [ # 478 ]

Maar wat is nu wijsheid? Gewoon stallen op de Hilko manier of op blokken?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 oktober 2014 09:52 PM
  [ # 479 ]

Op blokken,je spaart de banden en de aanslag rubbers.
Voor de rest raampjes op een kier,en de accu aan de druppellader of eruit.en de tank vol benzine of diesel.
GEEN vochtvreters gebruiken die trekken alleen maar vocht aan ( ook als je de ramen dicht hebt)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 oktober 2014 10:02 PM
  [ # 480 ]

Dat aantrekken van vocht is juist de bedoeling…
Je moet eigenlijk wel nog een bak onder de vochtvreter doen, als ie vol is is het heel lastig om hem zonder morsen te verplaatsen (met die Bisondingen dan).
En het is een soort zout, dat is vermoedelijk niet zo goed voor je metaal…
En af en toe even kijken of ie niet al vol is…

Het is natuurlijk heel erg afhankelijk van de stallingsplek of je vochtproblemen kan krijgen.
Als je enigszins verwarmd staat krijg je volgens mij ook geen condens in je tank. Want dat treedt pas op bij behoorlijke temperatuurwisseling.

Ik had nog nooit gehoord van de dieselbacterie.
Dit vond ik… http://www.npowetenschap.nl/nieuws/artikelen/2013/april/De-dieselbacterie.html  Wink
Maar ook dit: http://www.dieselrepairs.nl/dieselbacterien.php
Het probleem zit hem dus kennelijk in de biodiesel.
Er schijnen bacteriedodende middeltjes tegen te bestaan…

Profiel  
 
 
32 van de 36
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook