Hallo iedereen.
Ik heb net een CX gekocht en al eens op zoek gegaan naar wat plaatwerk, want er is wat werk aan.
Nu zijn de voorschermen van mijn CX 2.0 (1983) gelast. Ik vind nu ergens goede vleugels van een CX 2.5 GTI (serie 1), maar de eigenaar weet niet welk jaar exact. Nu las ik dat deze motor er vanaf 1983 inzat, dus bouwjaar moet tussen 1983 en 1985 zijn (toen serie 2 begon).
Dus ik vermoed dat de vleugels passen. Alleen vertelt die man nu dat ze gevezen zijn en niet gelast! Kan dit bij een phase 1? Ik heb wel een foto gekregen van de auto waar ze ooit van kwamen, en dat is effectief een serie 1. Welke specialist kan me raad geven?
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zijn 3 soorten voorschermen. En natuurlijk links en rechts van elk soort.
Serie 1 smalspoor.
Serie 1 breedspoor.
Serie 2, deze zijn op elke serie 2 CX hetzelfde.
Zover ik weet zitten ze altijd gepuntlast, dus lastig netjes te verwijderen zodat je ze kan hergebruiken.
Gezien je een 83er heb zal je serie 1 breedspoor schermen nodig hebben. Maar het verschil tussen smal en breedspoor zie je gemakkelijk, dus daar kom je wel uit.
De foto die ik kreeg was deze.
Is dit smalspoor of breedspoor? (of een omgebouwde type 2 eventueel??)
Echt wel raar dat deze persoon spreekt over gevezen in plaats van gelast.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Dat is breedspoor (als ik dat goed zie)
Ik zou deze schermen niet nemen, hier zitten deuken in.
Nou weet ik niet wat deze kosten, maar ik zou voor schermen gaan die nog strak zijn.
Voor het strak maken van deze ben je meer tijd en geld kwijt van voor het kopen van reeds strakke voorschermen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom wil je ze eigenlijk vervangen?
Als er wat roest aan zit kan je er beter uit laten slijpen en een nieuw stukje erin. Is vaak minder werk.
Wel, ik heb een interessante aanbieding gevonden van 2 vleugels, 4 deuren, kofferdeksel en motorkap voor een kleine prijs. In verband met de vleugel: die zal er toch af moeten om aan de batterijbak te lassen, want daar rest niet veel meer van, dus kan er evengoed een andere op terwijl ik bezig ben.
En omdat 3 van mijn deuren niet ze goed zijn onderaan en er een gat zit in de linkervleugel zou ik eventueel alles samen gaan ophalen. Zie ook de foto’s.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Hm, ik ken die foto’s ergens van Welgekomen streekgenoot en veel sleutelplezier eraan. Deuren zou ik persoonlijk ook gewoon vervangen, deuren zijn er genoeg en met nieuwe stukken in te lassen ben je niet altijd op je gemak (lees: soms komt het roest er toch weer opnieuw door)
Voorscherm zou ik ook dat stukje laten uitslijpen en lassen, maar goed, als je ergens een goed voorscherm vind… waarom niet, maar het is zoals hier al gezegd nogal een karwei, hm.
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat scherm is goed te repareren. De accu bak wordt normaal ook gefixt met het scherm erop.
Zie maar eens iemand te vinden die er een gebruikt scherm op kan zetten zonder dat je het ziet.
Misschien loop ik iets te snel vooruit, beginnersenthousiasme waarschijnlijk
Ze wordt een van de komende weken gebracht bij mij thuis, dus moet ik ze nog eens helemaal goed bekijken.
(en de motor doen draaien, want ze stond jaren stil, gelukkig enkel de laatste weken buiten)
Maar binnenkort gaan we voor een weekje naar Frankrijk en gezien de beschikbaarheid en prijzen van onderdelen daar, doen we misschien een kleine omweg om al wat onderdelen te halen.
Ik zal een aparte topic openen eens ze hier staat en ik er aan kan beginnen.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Dat scherm is goed te repareren. De accu bak wordt normaal ook gefixt met het scherm erop.
Zie maar eens iemand te vinden die er een gebruikt scherm op kan zetten zonder dat je het ziet.
Als je het goed wil doen,is het makkelijker om het scherm gedeeltelijk of helemaal te verwijderen.
En waarom een ander topic starten?
Dit is een leuk begin,en de topic titel kun je zo aanpassen.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
eens met frank.
en verder:
als die schermen gebout zijn betekent dat dat ze er ooit af geweest zijn.
en dus nu waarschijnlijk vrij makkelijk te demonteren.
die deuk heb je er zo weer uit als het scherm eraf is.
dit type scherm is het lastigste te vinden.
misschien kun je een stuk van dit scherm gebruiken in jouw scherm.
maar ik zou er niet heel veel voor betalen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
erikkuiper schreef:dit type scherm is het lastigste te vinden.
Ik denk dat de smalspoorschermen het lastigste te vinden zijn.
Is dat zo? Serie 2 schermen zijn anders dan serie 1 schermen.
Aangezien smalspoor serie 1 schermen gemaakt zijn van 74 t/m 81 en serie 1 breedspoor schermen gemaakt zijn van 82/m 85, zou het logischer zijn dat de laatste lastiger te vinden is.
Wel heb ik het idee dat alle smalspoor schermen gemaakt zijn van papier-maché.
Dus wellicht is een goed scherm vinden dan wel weer makkelijk voor een serie 1 breedspoor.
Verder zou ik het niet zo goed weten, ik zoek niet dagelijks naar schermen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Timmer Groningen heeft mooie smalspoor s1 schermen, schappelijk geprijsd. Ook ander cx plaatwerk trouwens.
Dan heb ik nu al een beter zicht op de soorten schermen, alleen blijft het gissen waarom ze van deze gevezen waren. In verband met vleugel vervangen of niet: in de rechtse vervangvleugel zit een deukje, maar ik heb vooral de linkse nodig.
En laat een lot van 2 voorschermen, 4 deuren, koffer en motorkap samen (alle losse delen van een CX dus én roestvrij wordt mij beloofd) nu ongeveer 1/5 van de prijs zijn die ik bij een Duitse site zou betalen voor enkel 1 voorscherm. Daarvoor kan ik niet sukkelen toch !?
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Indeed, je kan nooit genoeg ‘roestvrije’ stukken voor een CX hebben