3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 05 juni 2014 06:26 PM
  [ # 31 ]

Blijkt dat de voorschermen uit het lot al verkocht zijn, dus het wordt veel minder interessant.
Nu zoek ik nog wat verder, kom ik dit tegen:

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/667270317.htm?ca=1_s#

Is dit smalspoor of breedspoor?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 05 juni 2014 06:29 PM
  [ # 32 ]

En deze?

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/665610708.htm?ca=1_s

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 juni 2014 08:46 PM
  [ # 33 ]

Laatste is smalspoor, eerste twijfel ik wat, niet zo duidelijk te zien op de foto…

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 juni 2014 11:52 PM
  [ # 34 ]

inderdaad ik weet het ook niet 100%, maar ik denk dat die eerste past.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 10 juni 2014 02:10 PM
  [ # 35 ]

Deze opmerkingen:

Er zijn 3 soorten voorschermen. En natuurlijk links en rechts van elk soort.
Serie 1 smalspoor.
Serie 1 breedspoor.
Serie 2, deze zijn op elke serie 2 CX hetzelfde.

en:
Is dat zo? Serie 2 schermen zijn anders dan serie 1 schermen.
Aangezien smalspoor serie 1 schermen gemaakt zijn van 74 t/m 81 en serie 1 breedspoor schermen gemaakt zijn van 82/m 85, zou het logischer zijn dat de laatste lastiger te vinden is.

Is mijn conclusie dan juist dat ik voor een tussenmodel(b.j.1984) geen voorschermen van een serie 2 (b.j.1988) hoef te bewaren? Als iemand dat kan bevestigen scheelt dat weer ruimte. Het schijnt dat de deuren wel passen.

Arie

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 juni 2014 02:20 PM
  [ # 36 ]

serie 2 schermen passen niet op het tussenmodel (bumper is compleet anders)

deuren passen wel, maar de spiegel montage is anders.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2014 05:31 PM
  [ # 37 ]

Tussenmodel is naar mijn idee gewoon serie 1 breedspoor. Het enige verschil is dat de stalen bumpers in kleur gespoten zijn. De bumper lijkt me verder qua pasvorm gewoon gelijk aan elke andere serie 1.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 juni 2014 08:00 PM
  [ # 38 ]

indeed, Arjan is juist wat bumper tussenmodel betreft. Is gewoon een serie 1 breedspoor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juni 2014 08:03 PM
  [ # 39 ]

Er is maar één model serie 1 met stalen bumpers welke in de kleur van de auto gespoten zijn en dat is de serie 1 Gti Turbo. Dat is geen “tussenmodel” ofzo maar gewoon een normale auto met gespoten stalen bumpers dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 juni 2014 09:11 PM
  [ # 40 ]

lees serie 1 breedspoor waar tussenmodel staat.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 03 juli 2014 06:05 PM
  [ # 41 ]

Intussen staat de auto (eindelijk) bij mij thuis. Gelukkig werd hij gebracht met een depannagewagen met laadplatform, want zo een CX die helemaal platligt is op een autoaanhanger niet te doen denk ik.
Na de batterij te laden, de ontsteking gecontroleerd. (die werkte zoals het moet) Een klein scheutje benzine rechtstreeks in de carburator en proberen. De auto startte pruttelend. Dat was toch al een geruststelling. Lampje van reserve brandde, een 10 liter benzine in de tank gedaan en nog eens geprobeerd. En de motor draaide bijna meteen. En belangrijk: de auto komt goed omhoog.
Banden geblazen en even vooruit en achteruit geprobeerd, dat lukt. Dus even doen wat niet mag: in de straat een klein stukje rijden. De motor pakt goed op en de choke kan er snel af. Draait dan ook goed.
De uitlaat moet volledig vervangen worden (gaten in de dempers en de lange pijp, ooit al eens opgelapt zo te zien). En wegligging: het omgekeerde van wat een goede CX doet. De mijne stuitert bij elke kleine oneffenheid. Veerbollen te vervangen dus!
Maar welke bollen vervang ik nu best? Uiteraard de 4 veerbollen, maar doe ik ook best de voorraadbol?
Ik zie dat bollen vooraan 75 bar zijn, de achterste 40 bar. Klopt dit?
Vond ze hier op deze site.
http://www.mister-auto.be/fl/drukaccumulator-vering-demping/citroen-cx-i-ma-2000-106pk_v2210_g1718.html

Misschien een vraag met een logisch antwoord, maar toch: zijn bollen altijd op druk gezet als je ze koopt of bestaan er die nog gevuld moeten worden met stikstof? En met welk bollenmerk hebben jullie de beste ervaring?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 03 juli 2014 06:07 PM
  [ # 42 ]

Ik zie nu ook nog dat er ‘comfortbollen’ bestaan, is dit verschil voelbaar?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juli 2014 06:24 PM
  [ # 43 ]

Bollen horen als ze nieuw zijn op druk te staan. Ik zou er de bollen opzetten die citroen bedoeld heeft. Geen confort bende.
Dat geeft het beste weggedrag.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juli 2014 07:45 PM
  [ # 44 ]

En zie maar eens door de belgische autokeuring te komen met comfortbollen: ik ben benieuwd of die door de “schokbreker"test heen komen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 03 juli 2014 07:47 PM
  [ # 45 ]

De reden dat de GTi Turbo met stalen bumpers “tussenmodel” wordt genoemd in de volksmond is dat deze reeds was uitgevoerd met de klokkenwinkel van de Serie 2.

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook