4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 06 juli 2014 03:39 PM
  [ # 46 ]

Op naar de volgende vraag:
Ik zoek koplampen, heb een stel nieuwe gevonden voor een mooie prijs.
Maar hoe zie ik of de koplampen voor een serie 1 of serie 2 geschikt zijn?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 juli 2014 09:13 PM
  [ # 47 ]

Er is maar 1 groot onderscheid dacht ik. De vroege serie 1 had koplampen met middelste bevestiging onder (lekker onhandig).
Ze gingen al snel over naar bovenaansluiting (middelste zit nu boven). Met een ‘83-er CX zal dat een bovensluiter versie zijn.
Als dat maar klopt. Verder zijn ze denk ik door elkaar te gebruiken.
Serie 2 had die versie met een geïntegreerde verstraler, die had je niet op de serie 1, maar kan je wel monteren.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 juli 2014 10:48 PM
  [ # 48 ]

hoe dat precies met die verstralers zit weet ik niet.

wel dat je L en R gelijk moet hebben.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juli 2014 11:13 PM
  [ # 49 ]
cx25gtit2 schreef:

Serie 2 had die versie met een geïntegreerde verstraler, die had je niet op de serie 1, maar kan je wel monteren.

Met uitzondering van de serie 1 GTi Turbo Wink

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 11 juli 2014 03:45 PM
  [ # 50 ]

Ok, daar ben ik opnieuw mee geholpen.
De volgende vraag: wat is een goed boek om zelf te sleutelen aan de CX?
Blijkbaar zijn de meeste boeken zonder de dieselmotoren (voor mij niet belangrijk), maar ook zonder de 829A5-motoren (106pk met distr.riem), in welke publicatie is die mee opgenomen.?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 11 juli 2014 03:45 PM
  [ # 51 ]

Dubbele post

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 juli 2014 04:33 PM
  [ # 52 ]
B.elgi.X schreef:

En met welk bollenmerk hebben jullie de beste ervaring?

Ik heb mijn veerbollen voor de Xantia en de CX hier besteld:

http://www.decitroenspecialist.nl/index.asp?id=144&ref=Veerbollen

IFHS is een prima merk.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 11 juli 2014 07:48 PM
  [ # 53 ]

De “vraagbaak Citroen CX” van P.J.Olving, voldoet volgens mij goed voor de meeste klussen.
Werkplaatshandboeken zijn natuurlijk veel uitgebreider en te gebruiken voor alle werkzaamheden.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 juli 2014 12:04 AM
  [ # 54 ]

Hey B.elgi.X (what a name…) ik heb zo’n vraagbaak van P.J.Olving liggen, maar aangezien die vooral over serie 1 gaat ben ik daar zeer weinig mee, als je eens passeert…

Bollen kan je overal nog wat vinden (ja zelfs nog bij sommige Citro dealers als ze willen,maar meestal wel duurder, prijzen variëren maar ze komen in 95% van de gevallen van IFHS, drukken zijn geloof ik zoals je zei (staat ook in vraagbaak :p), zijn goede bollen, met ‘comfortbollen’ raak je inderdaad niet gekeurd, met keiharde trouwens wel Wink Voorraadbol zou ik mee vervangen, als je dan toch bezig bent en uiteraard voorraadvat met filterjes ook kuisen en lekker verse lhm erin. (leuke namiddagje werk in de zon) Oppassen bij vervangen bollen voor de leidingen die naar de zuigers lopen! Misschien ook even hoogteregelaars bekijken en de lekzakken, als je dan toch bezig bent, hehe. Succes!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 18 juli 2014 01:25 PM
  [ # 55 ]

Intussen gezien dat de vraagbaak inderdaad voldoet voor al het mechanische, danku wouter!
Dat in combinatie met de oorspronkelijke werkplaatshandleiding voor interieur en elektrische zaken zal ik nu vele vragen zelf kunnen beantwoorden.
Waarschijnlijk is het oud nieuws, maar die complete werkplaatshandleiding vond ik hier, compleet én gratis!
http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 19 juli 2014 05:27 PM
  [ # 56 ]

Intussen is de CX goed geïnspecteerd geweest.

Wat me het meest tegenzit is vooral het interieur, de zon en vochtigheid hebben er serieus op ingewerkt. Het kleur van de stoelen is erg bleek geworden en de zachte bekleding onder het stuur en handschoenkastje zijn aangetast. Op de laatste 2 foto’s ook een rat of iets gelijkaardig, de geur is er nog naar als de zon er op zit, gewoond heeft in deze auto, zelf de rubbermat die onder de voorruit in de waterbak zit is aangevreten.
Boven het handschoenbakje is er dus waterlekkage bij regen of de auto-wassen,

Dat ziet er ongeveer zo uit:






Ook het kanteldakje dat er in zit geeft (afdichtings)problemen en er is al meerdere keren geprobeerd het te dichten op verschillende manieren zo te zien. Ik weet niet hoe ik dat perfect kan afdichten (behalve met een goede silicone, maar dan is het voor altijd dicht)

De (het was er ooit éen) batterijbak vergt véél werk, er rest niets meer van.

De lak lijkt op het eerste zicht ok, maar zal nooit mooi zijn zonder volledig herspuiten

En het neusje van de auto vind ik ook veel mooier origineel, nu is dat zo:

Die mistlichten onderaan de bumper zijn wel top!

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 19 juli 2014 05:48 PM
  [ # 57 ]

Nu, misschien ben ik te snel verliefd geworden op de prijs van de auto Smile

Maar intussen heb ik verder rondgezocht. Een compleet blauw interieur is quasi niet te vinden, het kanteldakje zal sowieso nooit mooi zijn. Zo ben ik al zoekend op een smalspoor CX Reflex 2.0 (1980) in kleur Sable doré gestoten die (al gedeeltelijk gedemonteerd) ergens tevergeefs stond te wachten op een restauratie.
De motor is er niet bij en de koets staat improvisoir op een ander chassis (chassis dus ook niet compleet vermoed ik), maar wat een mooi bruin interieur (deurpanelen als nieuw en mooie zachte zetels, hemeltje mooi strak) en wat een mooie auto met al die chroomaccenten en zijn mooie kleur.
Er moet wel een ander voorscherm op rechts (onderaan is het wat aangetast door roest) en de deur van de chauffeur is onderaan ook wat aangetast. Voor de rest een heel mooie auto die veel klassieker oogt dan hetgeen ik nu heb. Ik was opnieuw verliefd, deze keer echt op de auto en niet op de prijs (hoewel deze ook erg laag was).

Daarom heb ik besloten om aan een groot werk te beginnen. Ik gebruik het complete onderstel met motor en ophanging van de blauwe CX en monteer de koets van de Reflex er op. De onderkant is ooit goed behandeld geweest met Dinitrol, dus een prima chassis zag ik toen hij op de brug stond.
De blauwe heeft een goede motor en nog wel dezelfde als ooit in de Reflex lag. Wel is er olieverlies , maar daarvoor ik zou een complete pakkingset kopen en zo de motor 100´% dicht willen maken.
Dit in combinatie met de mooie Reflex-koets zie ik helemaal zitten…

Wat ik me wel afvraag is hoe het zit met het chassisnummer. De vraagbaak zegt me dat die ingeslagen staat op de rechterwielkuip onder de motorkap, dat is heel duidelijk te vinden en te zien door degene die hem moet keuren.
Maar weet iemand of deze ook ergens op het chassis te vinden is en zoja, waar?
Want als het zo is dat deze 2 nummers verschillend zijn, moet ik daar eerst een oplossing voor zien te vinden voor ik aan het project begin.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 juli 2014 07:38 PM
  [ # 58 ]

Het chassis heeft geen nummer, alleen de koets.

Het is overigens niet eens een echt chassis, maar een voor- en achtersubframe met 2 langsliggers ertussen.

Zolang je maar alle papieren, die bij de koets horen, hebt, kan je die op elk passend chassis bouwen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 juli 2014 07:52 PM
  [ # 59 ]

België toch?
Is daar motor nummer ook belangrijk ?
Succes met de ombouw.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 19 juli 2014 08:56 PM
  [ # 60 ]

Ja, inderdaad, ik moet voldoen aan de Belgische wetgeving Smile
Bij ons is het zo dat je met het originele motortype moet blijven rijden.
Je mag dus wel een andere motor monteren, maar enkel van hetzelfde type, ombouw naar zwaarder mag niet.
Nu is er geen controle van het motornummer tijdens onze Belgische keuring, en hangt het nogal af van wie de keuring uitvoert of het een probleem geeft moest je er bv een 2.2 motor in monteren.
Veelal ziet men dit niet omdat de kennis over deze oudere auto’s gering is.

Zo heb ik bvb ook een 2cv met een Visa-motor en de Visa-ontsteking. Een kenner zou dit zien, bij de keuring geeft dit geen problemen..

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook