6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 02 augustus 2015 04:52 PM
  [ # 76 ]

De bollen en flexibele remleidingen zijn vernieuwd.
Al de drukleidingen kwamen goed los met de remleidingsleutel, dus opdracht geslaagd en alles is lekvrij.

Het volgende waar ik tegenaan stoot: het originele blauwe interieur gaat er uit wegens afgeleefd, en het bruine interieur van de sloop-CX komt er in. Het stuk bovenop de middenconsole waar de radioslede met bolletjesasbak op gemonteerd staat, sluit niet aan tegen het dashboard. Bovenaan zie ik een vouw waar waarschijnlijk nog iets boven gemonteerd was.
Op deze foto staat het stuk gemonteerd waar het hoort.
.

En ik heb nog 2 gaten vrij achter de radioslede waar duidelijk de afdruk van een sluitring in staat.

Het originele interieur was al zonder bolletjesasbak en een radioslede die hoger kwam, dus daar kan ik het niet mee vergelijken
De slede met bolletjesasbak was al gedemonteerd, dus de mogelijkheid bestaat dat ik iets tekort heb. Wie heeft dit ook nog gedemonteerd en weet wat mijn probleem is of wie wil eens kijken bij zijn versie met bolletjesasbak?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2015 05:31 PM
  [ # 77 ]

Bolletjesasbak hoort alleen in de modeljaren 78 en 79.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 07 augustus 2015 11:18 PM
  [ # 78 ]

Klopt niet helemaal, modeljaar 1980 had ook nog dit interieur, want de donor-cx is van dat jaar.
Wat betreft de aansluiting asbak-dashboard: nu is ook het bruine dashboard gemonteerd en de plaats die ik overhoud blijft dezelfde, dus aan de vorm van het dashboard ligt het ook niet. Nu ja, dat wijst zichzelf wel uit als ik er eens 1 tegenkom die hetzelfde interieur heeft en ik die eens binnenin kan bekijken.

Nu ben ik bezig met het tellerblok: bij het aansluiten van de tellerblok van de Reflex op de kabelboom van de CX 20 zijn er bepaalde rare fenomenen: de verlichtingslampjes pinken mee als de pinkers aan staan, de tankmeter gaat naar helemaal vol als je het dimlicht aanzet, en nog wat tovenaarijtjes. Kleuren van de draden aan de kant van de tellers zijn ook niet allemaal idem als ik ze vergelijk, dus waarschijnlijk massaproblemen.
Oplossing bedacht door de kabelboom uit het nieuwere tellerblok in te bouwen in het tellerblok van de reflex.
Gelukkig zien alle baantjes op de plastic print naar de controlelampjes er idem uit bij de 2 tellerblokken, dus daar heb ik vertrouwen in dat het goed komt eens de kabelbomen gewisseld.

Hierbij de gedemonteerde tellers

Maar wat ik me nu afvraag:
in het tellerblok van modeljaar 1983 zit in de hoek een lampje, in de tellerblok van 1980 niet.
Ik bouw het gewoon mee over, maar uit nieuwsgierigheid: wie weet waar dit lampje voor dient?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2015 11:28 PM
  [ # 79 ]

Dat schijnt op je contactslot bij licht aan. Om je slot te vinden in donkere nachten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 08 augustus 2015 09:52 AM
  [ # 80 ]
bogaard77 schreef:

Dat schijnt op je contactslot bij licht aan. Om je slot te vinden in donkere nachten.

Dat lampje moet gaan branden als je minimaal stadslicht hebt ingeschakeld.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 09 augustus 2015 09:22 PM
  [ # 81 ]

Klopt inderdaad, er zit een doorschijnend venstertje onder het lampje, opnieuw bijgeleerd..

Volgende prijsvraag: in de rechterschakelaar zitten onderaan 2 stelwieltjes.

Nu zie ik dat het ene de dimmer is voor de verlichting van toerenteller en snelheidsmeter die altijd branden vanaf het moment dat het contact ‘aan’ staat.
Klopt dit, want dit dashboard is nieuw voor mij? Deze lampjes werken nu wel zo..

Werken de andere lampjes enkel als de verlichting aan staat? (Specifiek lampje achter km-standteller, lampje achter klokje, lampje achter benzinemeter, lampje voor contactslot)
En is die andere dimmer daar dan voor?  Deze lampjes heb ik nog niet aan de praat gekregen..

Of hebben beide stelwieltjes invloed op elkaar?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 augustus 2015 09:25 PM
  [ # 82 ]

Nee. Stelwieltjes zijn onafhankelijk. De ene doet snelheidsmeter. De andere de brandstof meter en aanverwanten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 10 augustus 2015 12:09 AM
  [ # 83 ]

Goed bezig! Ik heb nog een bolletjesasbak liggen, maar er zitten geen vijzen ofzo bij, dus ik kan je niet veel verder helpen met dat probleempje, wil wel eens komen kijken en proberen, 4 ogen zien meer dan 2 Wink

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 21 september 2015 10:54 PM
  [ # 84 ]

Met het instrumentbord is het in orde gekomen: ik had een massakabeltje aan de stuurkolom over het hoofd gezien. Eens dat aangekoppeld, werkt nu alles zoals het moet.

Het complete dashboard ziet er nu zo uit:

De neus is ook terug zoals hij ooit bedoeld is, enkel de rubbers tussen lichten en bumpers ontbreken nog

En dan de volgende vraag over deze plaats onder de motorkap in de rechterhoek aan het waterreservoir van de motor..

Origineel lijkt het mij een soort ‘bitumenlap’, maar daar zitten gaten in.

Wat kan ik best gebruiken om in de motorruimte de gaten boven het handschoenbakje af te dichten?
Mensen die daar ervaring mee hebben?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2015 11:01 PM
  [ # 85 ]

Hier zit normaal de recirculatie op voor als er airco aanwezig is.
Denk dat je er wel matjes van 3M overheen kunt plakken.
Want waterdicht MOET het daar wel zijn,want er komt op 1 of andere manier VEEL water.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 februari 2016 08:52 PM
  [ # 86 ]

Na lang stilstaan opnieuw wat tijd gevonden om te sleutelen. Vandaag bezig geweest met het waterdicht maken. Met een bitumenmat die eigenlijk bedoeld is als geluidsisolatie het gat van de airco mooi kunnen afdichten.
Goed opgewarmd met een föhn zodat de bitumenmat soepel was en goed kleeft, dan op propere ondergrond gekleefd en aangeduwd met een rolletje (verfrolletje), zodat alles goed hecht.
Blij dat dit gelukt is, alles hangt zeer goed vast.



De daklekkage is ook opgelost met een mooi dakraam van Webasto-Hollandia als vervanger van het lelijke kanteldakje dat erin zat.


En nog een sfeerfoto van de werken


Volgende werken: interieur verder monteren en daarna de motor demonteren voor een kleine revisie…

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 17 maart 2016 11:06 AM
  [ # 87 ]

Zo, het interieur is overgebouwd, op deurpanelen na (de deuren worden later nog vervangen, vandaar).
Ik begin binnenkort aan de motor, nog een takel regelen deze week, maar ik kan al aan de voorbereidingen beginnen.

Wat ik mij afvroeg en reeds opgezocht heb ik de vraagbaak: hoe demonteer je de aandrijfassen?
(2 liter motor met 5-bak)
De vraagbaak spreekt over een speciale trekker (die ik uiteraard niet heb), maar hoe doen jullie het?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2016 11:41 AM
  [ # 88 ]

korte kant: Onderste fusees los, dan kan de remschijf omhoog en de homokineet eruit. Dan reactie stangen los en de as uit de bak trekken. Eventueel met vork tussen as en bak helpen.

lange kant: eerst de boutjes van het tussen lager losmaken (PITA). dan zoals kote kant.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 11:49 AM
  [ # 89 ]

Weet niet hoe het zit bij een serie 1, maar bij mijn serie 2 hoeven de reactiestangen niet los om de aandrijfassen te verwijderen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2016 12:02 PM
  [ # 90 ]

serie 1 wel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook