8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 26 juni 2016 10:18 PM
  [ # 106 ]

De motor is eruit, met een beetje kleine hulp (jong geleerd…)


Nu vond ik in het koppelingshuis kleine plastic stukjes, iemand een idee wat dat kan zijn?

Kan het uit het oude druklager komen of van de koppelingshevel?


En terwijl ik bezig ben wil ik de primaire as ook terug afdichten, maar hoe zit dit in elkaar, waar zit de dichting? Zit die achter de geleidingsbus van het druklager en hoe demonteer ik die dan?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 10:28 PM
  [ # 107 ]

De kleine meid was tijdens het takelen er hopelijk toch niet bij?

Mis toch echt veiligheidsschoenen. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2016 11:56 PM
  [ # 108 ]

Inderdaad, hoe betweterig dan ook: veiligheid voor alles, zeker voor hen die zich er niet bewust van zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 juni 2016 12:37 AM
  [ # 109 ]

iemand die zn motorblok eruitlepelt snapt volgens mij zelf ook wel dat hij zn dochter beter niet kan laten spelen onder een chinees takeltje waar een cx blok op hoogte in hangt.

die bus zit alleen geperst, maar eruithalen betekent een nieuwe monteren.
de dichting moet je vanaf de andere kant benaderen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 03 juli 2016 11:20 AM
  [ # 110 ]

Om de ongeruste personen gerust te stellen: de foto van dochter-met-krik is genomen terwijl ze even kwam meekijken nà de demontage, en dan wou ze ook even aan de hendel bewegen om te zien wat dat deed. Dus gevaar is er niet geweest..

Ik heb intussen de motor en bak gescheiden, daarna alles eens goed afgespoten met een hogedrukreiniger, scheelt een hoop vettigheid en olie om aan te werken. In de vraagbaak heb ik intussen ook gelezen dat de versnellingsbak open moet en alle assen gedemonteerd moeten worden om aan de dichting van de primaire as te komen. Het staat mooi beschreven hoe het moet, we weten dus opnieuw wat gedaan, maar eerst komt de motor aan bod. Daar doe ik komende week aan verder.

Iemand nog een idee over de kunststof stukjes die ik vond in de koppelingsklok? (foto met stukjes op handdoek)

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 juli 2016 04:10 PM
  [ # 111 ]

denk inderdaad van de oude druklager…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 04 juli 2016 09:10 AM
  [ # 112 ]

Dat is 9/10 het roostertje dat het kijkgat aan het vliegwiel (om de onsteking af te stellen) afdekt, maakt niets uit.
De meeste CX’n zijn dit al kwijt, was er ook enkel bij de 2l en 2.2l dacht ik.
Je bent goed bezig doe zo verder excaim

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 juli 2016 10:20 PM
  [ # 113 ]

Het motorblok is intussen helemaal gedemonteerd en goed geïnspecteerd.

Rare dingen komt een mens tegen, zoals bijvoorbeeld het feit dat de zeskantas van de oliepompaandrijving op zijn plaats zit en er in het carter beneden een identieke as ligt… Hoe is die daar ooit beland?
De koppakking gaf koelvloeistof door naar de 4de cilinder, dit is waarschijnlijk begonnen na de heropstart van de auto na 10 jaar. De koppakking zelf was helemaal rot, hoe zou je zelf zijn na meer dan 30 jaar dienst..

De cilinderkop is op druk getest, gevlakt, kleppen geslepen en nieuwe klepsteeldichtingen gemonteerd (dit heb ik eens uitbesteed, het resultaat is mooi geworden). Alle dichtingen van de motor worden vernieuwd, de cilinderbussen ga ik eens doorlopen met een hoonborstel, de stootrand is heel miniem, maar ik heb nieuwe segmenten besteld zodat dit ook ok zal zijn. De carterpakking die ik besteld heb voor ‘Renault Espace I’ blijkt de juiste qua vorm en is niet van kurk, meevaller! Alle slijtageonderdelen gecontroleerd: lagerschalen, nokkenas, krukas,... Alles leek ok maar…

Rond de cilinderbussen was wel roest koelwater te zien, het kale onderblok afgestoomd en daar kwam toch een ‘klein probleempje ’ naar boven. Aan de 4de cilinder is het blok gecorrodeerd, net naast het pasvlak waar de afdichting zit tussen cilinderbus en onderblok. Ik vond geen koelwater in de olie, maar nu alles schoongemaakt is is de kans groot dat de afdichting niet meer voldoet (de O-ring is echt heel dun).


Advies gevraagd bij een revisiebedrijf, herstellen is niet onmogelijk maar de prijs zal niet min zijn.
Daarom de vraag: wie heeft nog zo een blok liggen, liefst een onderblok zonder kop zodat ik de staat kan beoordelen.
Het is me echt enkel om het kale onderblok te doen, dus een gepluimd blok mag, vastloper, versleten bussen, zonder carterpan, beschadigde krukas maakt allemaal niets uit, zolang de ‘behuizing’ ok is.

Wie kan me verderhelpen?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 juli 2016 11:17 PM
  [ # 114 ]

shit zeg.

als je een groefje in de bus draait en daar een tweede ring onder de eerste?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 13 juli 2016 09:32 AM
  [ # 115 ]

Probeer Peter Bonhof eens voor zo’n blok.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 13 juli 2016 10:17 AM
  [ # 116 ]

Misschien bij de CX club in Arkel?
Aanstaande zaterdag zijn die weer open.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 13 juli 2016 03:28 PM
  [ # 117 ]

Ik heb juist mijn onderbuik aangeboden van mijn 2 l pallas ... Vermits er bij mij nu een iets sterkere 2200 motor in zit ...

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Bart1985
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 04-11-2009

Gepost: 14 juli 2016 12:02 AM
  [ # 118 ]

Als je een reis naar Lokeren, België ziet zitten kan je van mij een motor krijgen uit een cx van ‘87. Mocht je interesse hebben kijk ik even naar de chassisnummer voor jou en kijk ik of hij nog los zit.

Bart

6x XM 2.1 TD, CX 2.5 GTI 1986

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 juli 2016 11:26 AM
  [ # 119 ]

hahah dat is nog dichter bij dan Antwerpen!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 14 juli 2016 11:28 PM
  [ # 120 ]

Amai, de hulpvaardigheid blijkt groot. Super, zo een forum…
Ik ga het onderblok gaan halen bij ‘bxsport’, dan kan ik ter plaatse de staat bekijken van het bij mij aangetaste stuk, wat nog interessanter is dan een compleet blok halen dat eventueel dezelfde schade kan vertonen zonder dat ik het weet.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
8 van de 18
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook