10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 10 augustus 2017 02:05 PM
  [ # 136 ]

De bumpervragen zijn opgelost. Als een mens wat vakantie heeft kan hij doen wat er echt toe doet: verder werken aan de CX. Het nadien ingebouwd Webasto schuifdakje bleef me storen omdat het aan de hoeken de dakplaat toetrok en de plaat op die plaats niet mooi recht meer was. Aangezien de donorauto hier nog steeds staat hebben we besloten om de dakplaat over te zetten. Een dagje werk om al de puntlassen uit te boren van het goede dak en vervolgens het oude dak eraf te halen.


Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 augustus 2017 07:42 PM
  [ # 137 ]

Geweldig man! Wat een goed werk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 augustus 2017 08:04 PM
  [ # 138 ]

Inderdaad,wat Yuri zegt.
De enige manier om van de ellende van een schuifdak af te komen.
( zegt de man wie een fijn schuifdak heeft)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 10 augustus 2017 09:31 PM
  [ # 139 ]

Wat een operatie! Respect!

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 augustus 2017 09:53 PM
  [ # 140 ]

Misschien een optie om het “nieuwe” dak te lijmen.
Scheelt een bult slijpwerk.
Of ga je um puntlassen…?.
Succes met wederopbouw.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 11 augustus 2017 12:47 PM
  [ # 141 ]

Het nieuwe dak staat erop. Het is opnieuw gepuntlast zoals het origineel ook gedaan is.
Het grootste werk was wel het netjes demonteren, na het puntlassen had ik nog een uurtje slijpwerk aan de puntlassen in het gootje, maar dat viel goed mee.

Hier het resultaat




Volgend werk zijn alle boorden en kanten aan de auto opschuren (binnenkant deuren, alle hoekjes), dus al wat niet machinaal gedaan kan worden. Het spuitwerk komt dichterbij nu

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 augustus 2017 08:19 PM
  [ # 142 ]

Amai, jij moet CX Specialist worden, kunnen al die schuifdak CX’en bij je komen Wink Mooi werk Hannes!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 augustus 2017 11:54 PM
  [ # 143 ]

Verbindingen tussen de A stijlen en. C stijlen worden die vertint…..
Wel de beste optie.
Voor de rest GOED bezig.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 12 augustus 2017 11:54 AM
  [ # 144 ]

De verbinding op de hoeken wordt niet opnieuw vertind maar we werken het af met een laagje Debrasel (metaalplamuur), alvorens er polyesterplamuur opzetten ter afwerking.

Om eerlijk te zijn: ik doe al het voorbereidingswerk zoals de dakplaten demonteren maar het echt secure werk doet een vriend van me (het lassen dus), en die werkt bij een bedrijf waar vaak oldtimers gerestaureerd worden (voor 10.000 euros), dus aan expertise geen gebrek dankzij hem.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 augustus 2017 11:39 AM
  [ # 145 ]

Al de laswerken zijn nu achter de rug:

2 nieuwe voorschermen (smalspoor, zoals het hoort op een Reflex)



 


De batterijbak is overgezet van de donorkoets, samen met de hoek van het binnenscherm (eindelijk kan ik de batterij goed bevestigen)


 

Het plaatwerk onder de koplampen is hersteld (onder de koplampen zaten gaten geroest)

 

In de hoek van de koffer is een plaatje gelast

 

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 augustus 2017 11:42 AM
  [ # 146 ]

De deuren zijn klaar om te passen, 4 goede deuren als basis genomen, geen herstelling van de oude deuren.
Ze staan in grondverf, mooi effen.


 


De auto wordt opnieuw in haar origineel kleur gespoten: bleu argenté (ENR), blijkbaar een vrij zeldzame kleur, eigen aan het bouwjaar 1983. Dezelfde kleur als deze BX!

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229351/

 

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 augustus 2017 12:10 PM
  [ # 147 ]

Mooie kleur ! very good

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 13 augustus 2017 07:14 PM
  [ # 148 ]
B.elgi.X schreef:

De deuren zijn klaar om te passen, 4 goede deuren als basis genomen, geen herstelling van de oude deuren.
Ze staan in grondverf, mooi effen.


 


De auto wordt opnieuw in haar origineel kleur gespoten: bleu argenté (GNE), blijkbaar een vrij zeldzame kleur, eigen aan het bouwjaar 1983. Dezelfde kleur als deze BX!

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/229351/

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 23 augustus 2017 09:41 PM
  [ # 149 ]

Nu het moment is aangebroken om de deuren aan de auto te passen wil ik ook de deurpanelen al eens passen op mijn ‘nieuwe’ deuren. Er zijn bij de demontage echter vrij veel clips afgebroken uit de deurpanelen.
Iemand een tip welke clips goede vervangers zijn van de originele?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 17 december 2017 07:53 PM
  [ # 150 ]

Het werk gaat langzaam vooruit, maar het gaat vooruit.
Intussen al het plaatwerk van de neus behandeld (wat zijn er veel hoekjes en kanten aan die voorbouw).
Omdat dat alles zo moeilijk bereikbaar is, is er af fabriek ook weinig verf op aangebracht heb ik gemerkt.
Daardoor waren er op het plaatwerk veel roestpuntjes aanwezig.

Om het terug netjes te krijgen zonder de hele motor nog eens te moeten takelen (eigenlijk had ik het beter toen gedaan, maar dan was het laswerk nog niet gebeurd, dus dat was ook niet ideaal heb ik nu eerst alles opgeschuurd, ontvet, behandeld met roestomvormer en dan lak aangebracht (combinatie van spuitbus en verfborstel) om ervoor te zorgen dat er tenminste een laagje ligt op elk oppervlak.
Later worden de van bovenaf zichtbare delen nog eens meegenomen als het spuitwerk wordt gedaan van alle boorden en binnenkanten van deuren en dorpels zodat deze netjes zijn.

Voorlopig ziet het er zo uit.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook