9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
CX Reflex: Remmen blijven ‘hangen’ bij stilstaan
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 juli 2016 02:27 PM
  [ # 121 ]

Voila het blok is afgeleverd nu volgen we met spanning de opening van mijn blok 😉

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 11 oktober 2016 09:50 PM
  [ # 122 ]

Na een paar maanden nu en dan verder sleutelen is de motor uit elkaar geweest en heb ik van 2 motoren 1 goede kunnen maken. De versnellingsbak is open geweest om te inspecteren en om alle dichtingen te vervangen. Een heel werk dat alles samen maar vandaag is motor+versnellingsbak terug ingebouwd geraakt. De motor draait maar de aandrijfassen zijn nog niet gemonteerd. Nog ergens een paar uurtjes werk voor ze weer op haar pootjes staat.
Ik zit wel met een waterlek(je) onderaan de radiator. Op zoek naar een andere radiator dus. Ik zit met een kleine radiator.



Zoals deze dus: ingang en uitgang elk aan een andere kant.
http://www.ebay.ie/itm/Citroen-CX-Radiator-2l-and-2-2l-Athena-95606693-NEW-GENUINE-/162203653736?hash=item25c4175668:g:lJUAAOSwcvdXPEKw

Vermoedelijk bijna niet meer te krijgen want op de site van CX-basis kom ik het niet tegen.

Wat ik wel veel vind en aan een aangenaam zachte prijs is deze
http://www.ebay.de/itm/KUHLER-CITROEN-CX-1-2-MA-Break-/141302534276?hash=item20e6499084:g:riEAAOSw8d9Uy0Uq
maar deze is een heel stuk breder en heeft beide wateraansluitingen aan dezelfde kant..

Kan ik deze monteren (mits aanpassingen koelslangen) of wat doe ik best?
En wat is de functie van het ‘contact’ dat in het steuntje zit dat aan de achterzijde van de radiator vastzit?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 19 oktober 2016 08:01 PM
  [ # 123 ]

Intussen alles eens overwogen: bochtje na de waterpomp van 2.2 is zeldzaam in goede staat, zelf maken zie ik niet zitten en ik heb nog een andere waterslang nodig plus andere ventilatoren (omdat het dubbele worden ipv de enkele).
Terwijl ik de kans had om nog een NOS kleine radiator te kopen en alles zo ook origineel blijft heb ik dat gedaan. Tevens omdat mijn blok nu zo goed als nieuw is, inclusief thermocontact, thermostaat, waterpomp. En voor een auto die occasioneel zal gebruikt worden en dus zelden file zal rijden, zie ik geen problemen met deze originele setup.
Moest nog iemand zo een radiator willen, het is het moment…

http://www.ebay.co.uk/itm/Citroen-CX-Radiator-2l-and-2-2l-Athena-95606693-NEW-GENUINE-/162240160541?hash=item25c644631d:g:lJUAAOSwcvdXPEKw

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 21 januari 2017 04:18 PM
  [ # 124 ]

Na het inbouwen van de motor was ik zo ‘slim’ om de beugels te lossen van de stabilisatorstang zodat deze een beetje kon verschuiven en de cardankoppen konden passeren zonder die lastige stangetjes te lossen. Nu blijkt dat er op de stabilisatorstang vooraan ook een regeling zit.. want de auto gaat bij het stationair draaien af en toe helemaal op zijn buik vooraan en komt dan terug omhoog.

Hoe kan ik dit het beste afstellen zonder speciaal gereedschap (beschrijving vraagbaak is mét en dat materiaal heb ik niet).
Wie kan me hierbij helpen?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 22 januari 2017 02:34 PM
  [ # 125 ]

Wat me ook vooruit zou helpen is de ‘normale rijhoogte’. Iemand die dat even kan nameten?

Met name de afstand tussen de onderkant van het spatbord (breedspoorversie) tot het center van het wiel.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 22 januari 2017 04:07 PM
  [ # 126 ]

Het beste stel je dat af op een brug. De auto moet van hoger en lager naar de goede positie kunnen bewegen terwijl je wat aan het stellen bent. Gedoe op de grond met krik of steunen is geen optie ivm. veiligheid!
Hopelijk kun je de oorspronkelijke plaats weer vinden hoe het vast zat op de stab stang.

Ik heb in een WPH de rijhoogte gevonden met afbeeldingen van waar te meten.

Succes!

 

Afbeelding Bijlagen
Veh_height.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 januari 2017 12:30 PM
  [ # 127 ]

best een grote radiator steken hoor
die kleine is echt aan de minimale kant…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 15 februari 2017 10:16 PM
  [ # 128 ]

Heeft iemand hier zelf al de steuntjes nagemaakt voor de achterste bumpersteunen?

Probleem is goed gekend denk ik: bumper(hoeken) zijn van RVS en roesten niet, maar de steuntjes zijn gewoon van staal en rotten weg. Jammer om de bumperhoekjes daarvoor weg te gooien en als er ergens iemand eens eens een kleine serie kan maken zou dit eigenlijk niet veel moeten kosten vermoed ik.

Welke oplossingen bestaan hiervoor (behalve andere kopen, daar kwam ik zelf al op) ?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 februari 2017 07:45 AM
  [ # 129 ]

Het steuntje maken is het probleem niet,maar het opnieuw bevestigen aan het bumper hoekje wel.
Om dit allemaal weer netjes te krijgen is veel werk..

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 16 februari 2017 08:18 AM
  [ # 130 ]

Misschien is lijmen met een industriële lijm een oplossing?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 februari 2017 11:11 AM
  [ # 131 ]

Lijkt me een goed idee.
Ik heb nog wel een ‘steuntjesloze’ hoek liggen, als we paar van die steuntjes nou eens in een 3d model zetten, is het makkelijk reproduceren.
Ik wil m’n hoek wel beschikbaar stellen voor een testje. Ik vermoed dat de club er ook nog wel een paar heeft liggen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 15 maart 2017 07:29 PM
  [ # 132 ]

Ik ben nu bezig met de bumperonderdelen die ik nog liggen heb en ik heb verschillende sets bumperhoeken.
Ik bemerk dat er een verschil zit in de uitsnijding onderaan, heeft dit te maken met smalspoor/breedspoor?
Op deze foto staan 2 ‘gelijke’ bumperhoeken waarbij je het verschil onderaan goed kan zien..

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 maart 2017 08:21 PM
  [ # 133 ]

De bovenkant is bepalend of het breed of smalspoor is.
Of dit voor de achterkant ook geld weet ik niet.
De uitsnijdingen aan de onderkant zijn inderdaad verschillend geweest ,volgens mij ligt dit aan waar en door wie ze geproduceerd zijn.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 maart 2017 08:43 PM
  [ # 134 ]

Hier met een foto Frank.
De onderkant uitsparing weet ik niet….

Breedspoor zijstukken aan de voorkant gaan verder naar buiten, volgen het bredere buitenscherm.
Zie de smalspoor en breedspoor naast elkaar, aan de bovenkant inderdaad.
En de losse smalspoor stukken, hebben maar een kleine/smalle rand.

Afbeelding Bijlagen
bumper_s1_voor_li_smal.jpgbumper_s1_voor_re_smal_binnenkant.jpgbumper_s1_smal_breed.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 16 maart 2017 09:51 PM
  [ # 135 ]

Super, hier kon ik mee verder.
Blijkt dat ik inderdaad de 2 soorten liggen heb, smalspoor en breedspoor.

Bij mij zijn de stukken met rechte uitsnijding onderaan voor smalspoor, de uitsnijding met golf in is voor de breedspoor.

Weten jullie toevallig ook of de bumper zelf (het lange stuk tussen de hoeken dus) identiek is bij smalspoor en breedspoor?

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook